kul med vectramotor! lär ju röra på sig rätt bra, men går det att besikta med detta?
vi vill se lite bilder å updates på bilen snart =P
Ja C20XE motorn går att besikta med (karossen är godkänd för 150hk och 300Nm. (C20XE = 150hk 196Nm).
Ja JAG vill också se uppdateringar på Asconan:) Men jag måste köpa en andra bil (Vectran får gå som det ett tag medans jag river Asconan). Sedan skall buren svetsas, fästen till stolarna byggas med mera...
JAAAAAAAAAA!!!! Idag har en Ascona B och en Vectra körts in i mitt nya garage för första gången! Portarna fungerar och garaget är hyffsat urstädat. På min (Ascona) sida är det riktigt gott om plats med båda bilarna inne, på min sambos (Vectra) sida är det väl inte lika rymligt men det duger gott. Känns bra att det är färdigt (saknas lite foder runt portarna och lite pyssel men det går att använda). Så nu har jag lovat att ta familjen på en veckas husvagnssemester. Vi hörs sen... (Bilder kommer en annan gång)
Nu har jag fått lite gjort på Asconan. Det var ju ett tag sedan det hände. Skruvade ur framstolarna, slet ut en massa sladdar till gamla högtalare som inte satt i bilen. Sen blev jag bästa kompis med en morakniv, en varmluftpistol och en skruvmejsel. Tillsammans skrapade vi ut det mesta av asfaltsmattan i bilen. Sitter lite kvar öven kardantunneln och lite i baksätet. Till min stora glädle verkar plåten ha klarat sig rätt bra till vänster om pedalstället (tror nästan att rosthål kom från fabrik på det stället på dessa bilar). Nu ska det tvättas golv och passas in lite rör till buren.
Jag tror att Vectran som står utanför garaget gav mig lite motivation!
Var ute en stund idag och tog bort resten av asfaltsmattan plus lite annat skräp som inte hör hemma i bilen längre:) Tog även bort alla lister runt om. Dessa ska dock inte kastas utan jag tänker byta ut några som är för dåliga sen ska de dit igen (efter lack förstås).
tycker du få slänga upp lite bilder på det du gör, även om det inte är så roliga bilder, men är ju bilder iallafall.
GOOD luck
Hehe, ja jag vet. Jag gillar inte heller att läsa trådar utan bilder men idag var det inte menat att jag skulle stanna i garaget då vi väntade besök. Men du vet hur det blir, man går in och ska "titta till" bilen och sen slutar det med att man ligger där på golvet iallafall:) Bilder kommer imorgon!
Ahhh! Ett hål, jag som trodde bilen hade klarat sig från detta. Men med tanke på hur stor bit som behövde svetsas i på den andra Asconan så är detta nästan rostfritt.
mycket trevligt bygge...saknar min ascona nu...har själv en 2000 som pendlarbil går riktigt bra dom motorerna ..tummen upp för dig
Ja det kommer nog att bli kanon när motorn sitter i den bra mycket lättare Asconan. Säg till om du behöver nånting från Vectran när jag plockar ner den!
Ok, all matta är borta. Golvet skall tvättas och slipas. Har ett par rost hål som måste svetsas (Tar det samtidigt som buren). Bygga fästen till stolarna och klä lite inredningsdetaljer är nog nästa veckas jobb. Asconan skulle varit avställd nu och Vectran gå som pendlarbil, men snål som jag är så måste jag ju köra slut på den fulla tanken bensin:)