3102
Sök

Rostkyddsbehandling 11.000kr? HJÄLP!

39 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
Jag har precis importerat en JEEP GRAND CHEROKEE SRT8 2007 från Californien i USA. Vet att den måste rostskyddsbehandlas och vill ha hjälp med en bra kontakt i Stockholmstrakten. Någon som kan hjälpa till? Vill i princip bara att bilen inte skall rosta om 5år, vilket den kommer göra om jag inte gör detta vad jag förstått?

Jag har ringt runt lite och BILROSTSKYDDSHALLEN i Täby verkar väldigt seriösa och duktiga, men ska det verkligen kosta hela 11.000kr för att göra detta moment? sad
http://rostskydd.gq.nu/

Hjälp!roll

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
455 Inlägg
3 december 2008
är bara att betala och se glad ut! är ju en stor bil så priset är där äfter... man villju inte att bilen ska börja rosta med en gång!

>syns man inte finns man inte<

Studerande
463 Inlägg
3 december 2008
Det är ju som sagt en stor bil... Tror att jag fick betala runt 7000 kr för "den stora" rostskyddsbehandlingen på min Alfa. Då fick jag lite rabatt eftersom vi har haft flera bilar inne tidigare. Om du har tänkt ha den länge så är det ju trots allt värt det, det är rosten som avlivar de flesta bilarna!

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

430 Inlägg
3 december 2008
gör själv...en kompressor/spruta och lång slang och några burkar rostskydd så har du grejat det på några timmar...gör alltid jag, blir väldigt mycke billigare och minst lika bra

Mopar or no car!

665 Inlägg
3 december 2008
Polara skrev:
gör själv...en kompressor/spruta och lång slang och några burkar rostskydd så har du grejat det på några timmar...gör alltid jag, blir väldigt mycke billigare och minst lika bra

kör DINITROL ist !!! funkar kanon !!!

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

Reparatör
630 Inlägg
3 december 2008
JeepSRT8 skrev:
Jag har precis importerat en JEEP GRAND CHEROKEE SRT8 2007 från Californien i USA. Vet att den måste rostskyddsbehandlas och vill ha hjälp med en bra kontakt i Stockholmstrakten. Någon som kan hjälpa till? Vill i princip bara att bilen inte skall rosta om 5år, vilket den kommer göra om jag inte gör detta vad jag förstått?

Jag har ringt runt lite och BILROSTSKYDDSHALLEN i Täby verkar väldigt seriösa och duktiga, men ska det verkligen kosta hela 11.000kr för att göra detta moment? sad
http://rostskydd.gq.nu/

Hjälp!roll

tror helt kart det är värt att lägga ut dom pengarna på bilen . Om inte annat så har du igen det när du ska sälja den .

Göra hemma = ingen garanti alls .

Egenföretagare
999 Inlägg
3 december 2008
Får man användbar garanti på en rostskyddsbehandling?

Gör man det noggrant själv och dokumenterar det hela med bilder så är det nog värt lika mycket när man säljer bilen om 5-10 år. Men proffsen har fler punkter än att bara blåsa svart klet på underredet...

12 086 Inlägg
4 december 2008
"Proffsen" kletar på samma skit lika jävla slarvigt som jag gör på mina vinterbilar, sen skickar dom med ett flådigt intyg och en fet faktura.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 december 2008
11 lök??? Va i helv... Sist jag fick bilen behandlad kostade det 350 spänn.. Visserligen nåt år sen och fan vet om det var så hälsosamt för naturen, roll
Men 11000 var inte ens kul... hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

430 Inlägg
4 december 2008
finns inga garantier även om du lämnar in bilen på firma...å de vettö fan om de höjer bilvärdet nått nämnvärt...nä både du och din plånbok blir lyckliga av att göra det själv...

Mopar or no car!

455 Inlägg
4 december 2008
JapMax skrev:
"Proffsen" kletar på samma skit lika jävla slarvigt som jag gör på mina vinterbilar, sen skickar dom med ett flådigt intyg och en fet faktura.

det håller jag inte med om! men det finns ju olika firmor och alla kanske inte är så nograna!

>syns man inte finns man inte<

796 Inlägg
4 december 2008
Jag vill veta vad dom gör mer än att blåsa på tektyl, som gör att det kostar 11 fucking lök????????????

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Personbils tekniker
238 Inlägg
4 december 2008
Där jag jobbar så har vi underedsbehandling. Svensk bilvård och jag tycker att det är värt att göra det. 11 tusen va lite dyrt, men det är helt klart värt det. vi har 6 års garanti och det betyder ju att det ska hålla mer an 6 år. dom sprutar ju i dörrar, huv, skuff, balkar och underrede.

Egenföretagare
999 Inlägg
4 december 2008
_740_power skrev:
Där jag jobbar så har vi underedsbehandling. Svensk bilvård och jag tycker att det är värt att göra det. 11 tusen va lite dyrt, men det är helt klart värt det. vi har 6 års garanti och det betyder ju att det ska hålla mer an 6 år. dom sprutar ju i dörrar, huv, skuff, balkar och underrede.

Går ni in i alla balkar och tar upp hål ifall det behövs osv? Nyfiken på vad som görs exakt...

Personbils tekniker
238 Inlägg
4 december 2008
Japp. om det inte finns hål tex i trösklar borrar han upp och sprutar in det som ska vara där. inte likadant i balkar som det är under, i dörrar är det vax av nå slag.

Studerande
463 Inlägg
4 december 2008
JapMax skrev:

Du har inte sett ett proffs göra en rostskyddsbehandling va?

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

796 Inlägg
4 december 2008
weeeman skrev:
_740_power skrev:

Går ni in i alla balkar och tar upp hål ifall det behövs osv? Nyfiken på vad som görs exakt...

Gå in på länken som finns i början så kan man läsa precis vad dom gör..

Men jag tycker mest det låter exklusivt som dom skriver det.
Om man ska skriva det lite enklare så fattar jag det som att dom:

Först spolar av skiten under med högtryckstvätten.

Blåser varmluft så den torkar.

Blåser nåt lite mer "lättflytande" rostskydd i dörrar, skarvar, mm,mm..

Och sen blåser på tektyl under.

........Och sen tvättar bilen?

O de e ju precis så jag gör hemma i garaget på 2-3 timmar...

brett ställ, lördakväll!

Personbils tekniker
238 Inlägg
4 december 2008
Ja du kan säker göra det i garaget. men 2-3 timmar?? då hinner den aldrig torka. orsaken till att det tar ca 4 dagar är ju för att man tvättar och behandlar den inte samma dag. så tvätt på måndag, balk och mark som det heter på tis, och sen under på ons. sen tvätt på tors. Plus att den står inne alla dagar för att den ints ska tränga in fukt under.

796 Inlägg
4 december 2008
_740_power skrev:
Ja du kan säker göra det i garaget. men 2-3 timmar?? då hinner den aldrig torka. orsaken till att det tar ca 4 dagar är ju för att man tvättar och behandlar den inte samma dag. så tvätt på måndag, balk och mark som det heter på tis, och sen under på ons. sen tvätt på tors. Plus att den står inne alla dagar för att den ints ska tränga in fukt under.

Jo de e klart, mina bilar e jag väl lite mindre nogrannare med då dom inte är värda så mycket.

Men om man tvättar bilen på måndag hemma.
Kör in den i varmgaraget och ställer två kupévärmare under och låter den stå till onsdag.
Och sedan blåser i skarvar, dörrar mm.
Och på torsdag blåser hela bilen under.

Kan man inte köra ut o tvätta bilen då på fredag, och sen på lördag åka till banken och sätta in dom 10.000kronor man sparat?

brett ställ, lördakväll!

Sök