3398
Sök

Volvo 855 -95 automat svartryker?

14 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Min far försöker få igång sin 855, har skrivit ett inlägg tidigare, då vitrykte den efter topplockspackningsbyte så nu har han bytt lamdasonden, men nu rycker de svart istället.. vad göra? smile vi tror den är trimmad och katalysatorn är bortplockad. tongue

M.v.h Madde

Hojmek
748 Inlägg
4 december 2008
Chevy_ skrev:
Min far försöker få igång sin 855, har skrivit ett inlägg tidigare, då vitrykte den efter topplockspackningsbyte så nu har han bytt lamdasonden, men nu rycker de svart istället.. vad göra? smile vi tror den är trimmad och katalysatorn är bortplockad. tongue

M.v.h Madde

Kollat felkoder? svart rök = för fet blandning,får för mkt bensin helt enkelt smile

14 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Jo de har vi konstaterat att den får för mycket bensin, för fet blandning. Är det någon som kan förklara hur man kollar felkoder på en 850 för det är för nytt för min far tongue På 740/940 sitter det väl en box på förarsidan(under huven) som man använder sig av,  är det samma på 850? smile

Hojmek
748 Inlägg
4 december 2008
Chevy_ skrev:
Jo de har vi konstaterat att den får för mycket bensin, för fet blandning. Är det någon som kan förklara hur man kollar felkoder på en 850 för det är för nytt för min far tongue På 740/940 sitter det väl en box på förarsidan(under huven) som man använder sig av,  är det samma på 850? smile

Precis, om du står framför bilen med öppnad huv så sitter det en liten "låda" till vänster.

Här har du en kanon guide! smile

http://forum.svenska85x70klubben.se/viewtopic.php?t=607
Senast redigerat av Bodegan (4 december 2008)

14 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Får tacka så mycket smile nu ska vi gå ut o testa. smile

435 Inlägg
8 december 2008
felkoder är nu kollade å inge fel på just bränsle delen fans lite fekoder under automatlådan å klimatanläggningen fans om de har nått med att den får för mycke bensin.stiften är även kollade dom va helt nerdrängta och såg ut som ett tjockt lager sot/olja på dom. då bilen startade gick att köra et tag tills den sedan sura ner sej å inte gick att starta.vad mer styr bensinmängden?äre databoxen som lär bytas?

Sök