3590
Sök

Diagnostikinstrument till s40 fasII

9 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Tja,
Har en Volvo s40 -01 som snart ska in för besiktning. Verkar dock som att lambdasonden får felaktiga värden när motorn är kall pga av sportkatalysatorn. I vilket fall som helst så tänds den alltid en stund efter det att jag nollställt felkoderna då motorn varit kall.

Behöver därför köpa ett diagnostikinstrument så jag kommer igenom besiktningen. Har hittat en uppsjö olika men ingen som säger sig vara kompatibel med s40 fasII. Så om det är någon som vet säkert ett instrument som fungerar så hade det varit grymt. Har mina funderingar på att köpa denna: http://www.tradera.com/ELM327_Diagnosti … n-79166802

Någon som vet om den fungerar eller inte till s40 fasII eller någon annan?

MVH Tobias
Senast redigerat av tobbe_89 (5 december 2008)

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 december 2008
köp en CEL-fix, tror creatix har dem, detä r en distan som flyttar ut bakre lambdan ca 15mm ut avgasströmmen, den mäter således inte lika mycket skitiga avgaser och håller sig för det mesta släckt.

när du monterat denna så kan volvo släcka din lampa för en 50lapp...  OBD2verktygen funkar "sådär"  bra för att läsa data, mindre bra för att radera felkoder.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök