3928
Sök

Varning För Tjuvar I Lidköping

240_mannen
21 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
ja kan ju säga såhär att ja är nästan säker på att det är vara folk har ja fått höra på väldigt många omvägar ska lista ut ett namn me! och det är med alls säkerhet volvo raggare!

150 Inlägg
4 januari 2009
Ja, nog var dom o hälsa på hemma i stallet förra julen minsann. Stal två crossar för ett totalt värde av 76 tusen kronor. Klockan var runt 3 på natten och klockan 05.00-05.30 hade en olycka anmälts angående ett par motorcyklar. Det visade sig senare på dagen att dom lyckats frontalkrockat med varandra och inte varit långt ifrån att knacka på pärleporten. Att reparera crossarna hade gått på 136 tusen kronor, och eftersom dom inte var inlåsta utan stog i ett par gamla hästboxar, i vårat stall, på våran tomt, så fick vi inget på försäkringen heller. Domstolen satte skadeståndet till 60000 kronor vilket vi aldrig vi kommer få se röken av. Så om vi ska summera ihop alla summor av detta blir det ganska mycket.
46000 var priset på den ena hojen
30000 var priset på den andra
3000 självrisk
36000 för en ny hoj
16000 för en till
och 95000 för att bygga ett nytt varmgarage komplett med larm, lås, och möjlighet till att kedja fast tamefan allt vi ställer in där i golvet.
Det blev ganska dyrt för mig o min far, för att tre pers skulle ha kul i tre timmar och dessutom nästan dö på kuppen.

Jag kände att jag behövde skriva av mig lite. Kommer att kika på blocket osv dagligen efter din R-vinge 240_mannen samt efter den där vita volvon utan kofångare.

Kanske den vita volvon har en extra blinkers som jag behöver, eller varför inte en oljeplugg? eller en antenn?

VW Takes Over!
67 Inlägg
5 januari 2009
Volmod skrev:
Ja, nog var dom o hälsa på hemma i stallet förra julen minsann. Stal två crossar för ett totalt värde av 76 tusen kronor. Klockan var runt 3 på natten och klockan 05.00-05.30 hade en olycka anmälts angående ett par motorcyklar. Det visade sig senare på dagen att dom lyckats frontalkrockat med varandra och inte varit långt ifrån att knacka på pärleporten. Att reparera crossarna hade gått på 136 tusen kronor, och eftersom dom inte var inlåsta utan stog i ett par gamla hästboxar, i vårat stall, på våran tomt, så fick vi inget på försäkringen heller. Domstolen satte skadeståndet till 60000 kronor vilket vi aldrig vi kommer få se röken av. Så om vi ska summera ihop alla summor av detta blir det ganska mycket.
3000 självrisk
36000 för en ny hoj
16000 för en till
och 95000 för att bygga ett nytt varmgarage komplett med larm, lås, och möjlighet till att kedja fast tamefan allt vi ställer in där i golvet.
Det blev ganska dyrt för mig o min far, för att tre pers skulle ha kul i tre timmar och dessutom nästan dö på kuppen.

Jag kände att jag behövde skriva av mig lite. Kommer att kika på blocket osv dagligen efter din R-vinge 240_mannen samt efter den där vita volvon utan kofångare.

Kanske den vita volvon har en extra blinkers som jag behöver, eller varför inte en oljeplugg? eller en antenn?

urschh de kunde inte vart roligt de dära..sad

Ja håll gärna utkik på nätet om annonser..men ja tror mest att delarna går från mun till mun ärligt talat:/rollsad

240_mannen
21 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Volmod skrev:
3000 självrisk
36000 för en ny hoj
16000 för en till

Lider me dig!!! fy fan fick reda på at volvo inte lagar skadan på dörren för den hörde inte till olyckan!!! fy helvete att folk inte kan ha sitt eget jävla smeck å förstöra ist för å förstöra för en annan som surt tjänat ihop till bilen:S
Ja tror väldigt mycket på vara att mina delar finns där du ska ha ett stort tack att du håller utkik efter mina delar mvh johan!!!

Professionell amatör
451 Inlägg
7 januari 2009
om det nu är samma folk som snor runtom e hela sverige så måste dom ju vara ett resande folk, eller ?

skämt åsido, e de nån av er som nånsin hittat sina grejer igen eller ? jag har inte blivit av med något direkt men har fått lite åverkan på bilen när man ställt den i stan, fy fan säger jag bara...

AUDI - Four rings to rule them all

150 Inlägg
7 januari 2009
Grimling skrev:
om det nu är samma folk som snor runtom e hela sverige så måste dom ju vara ett resande folk, eller ?

Du menar zigenare?

240_mannen
21 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
andrenen skrev:
240_mannen skrev:
ja kan ju säga såhär att ja är nästan säker på att det är vara folk har ja fått höra på väldigt många omvägar ska lista ut ett namn me! och det är med alls säkerhet volvo raggare!

ja har hört och vet nästan namn på dem i vara. Han är känd hos polisen sen länge.

Du kan ju skriva ett pm till mig vem de är tror ja har mina aningar om vem de är dumt å skriva ut här på garaget:)

16 Inlägg
12 januari 2009
Ja har mina namn på vilka som brukar sno saker i lidköping.

2 924 Inlägg
12 januari 2009
Emil_b23 skrev:

Vad vill du säga med det?
Att du känner kriminellt folk eller att du är hobbypolis? roll
Senast redigerat av peegee (12 januari 2009)

~ Life is short, have FUN! ~

16 Inlägg
12 januari 2009
hehe ne men man har allt sett och blivit befrågad om man vill köpa stulna saker som har blivit snodda i lidköping så.

peegee skrev:
Emil_b23 skrev:

566 Inlägg
13 januari 2009
81an skrev:
Janosch skrev:
Fy fan så surt. Vart kan man bo nu förtiden utan att det finns tattare?

ja säg det..hemma i samhället snodde dom till och med original blinkers på en 240..då kan man snacka om kleptoman!

I dag såg jag att dom snott huven på 240 med..slått in rutor och allmänt svinat den.

2 924 Inlägg
13 januari 2009
Emil_b23 skrev:
hehe ne men man har allt sett och blivit befrågad om man vill köpa stulna saker som har blivit snodda i lidköping så.

peegee skrev:
Emil_b23 skrev:

Om du nu har flera namn och exempel på försäljning av stöldgods så hoppas du inser problemet och lägger en polisanmälan på detta...
Om inte, så ställer ju du dig på deras sida och hjälper dem att komma undan...

~ Life is short, have FUN! ~

16 Inlägg
13 januari 2009
har allt polisanmält de.

peegee skrev:
Emil_b23 skrev:

peegee skrev:

Om du nu har flera namn och exempel på försäljning av stöldgods så hoppas du inser problemet och lägger en polisanmälan på detta...
Om inte, så ställer ju du dig på deras sida och hjälper dem att komma undan...

One Man Clan
4 287 Inlägg
13 januari 2009
knappt man vågar köra upp dit å ställa bilen när man ska träffa släktingar sad

VW Takes Over!
67 Inlägg
15 januari 2009
Xuri skrev:
knappt man vågar köra upp dit å ställa bilen när man ska träffa släktingar sad

Klart du ska åka dit...men håll bilen upplyst så du ser den!

34 Inlägg
17 januari 2009
Snacka om onödigt.
http://mads1.se/db/wp-content/uploads/dscf3906.jpg

Polisen sa: det var ju inte så kul.....
Satte på en annan baklucka eftersom självrisken kostade så mycket....

90 Inlägg
17 januari 2009
adamzon skrev:
Snacka om onödigt.
http://mads1.se/db/wp-content/uploads/dscf3906.jpg

Polisen sa: det var ju inte så kul.....
Satte på en annan baklucka eftersom självrisken kostade så mycket....

Alltid lika skoj, men de snodde inget i bilen? så jävla tråkigt folk...

Har fått ha min ifred änsålänge som tur är... hmm

VW Takes Over!
67 Inlägg
19 januari 2009
lelleal skrev:
hehe dom flesta vet nog vilka de är..... men de problem drabbar ju bara dom som kör volvo...

Neh du..inte bara Volvo ska du veta!

Om alla nu vet vilka de är..? varför inte anmäla de??roll

Mannen myten legenden
179 Inlägg
19 januari 2009
sätt dit dem bara!

wooooommm, pschii, wooooommmm

Sök