Volmod skrev:
Ja, nog var dom o hälsa på hemma i stallet förra julen minsann. Stal två crossar för ett totalt värde av 76 tusen kronor. Klockan var runt 3 på natten och klockan 05.00-05.30 hade en olycka anmälts angående ett par motorcyklar. Det visade sig senare på dagen att dom lyckats frontalkrockat med varandra och inte varit långt ifrån att knacka på pärleporten. Att reparera crossarna hade gått på 136 tusen kronor, och eftersom dom inte var inlåsta utan stog i ett par gamla hästboxar, i vårat stall, på våran tomt, så fick vi inget på försäkringen heller. Domstolen satte skadeståndet till 60000 kronor vilket vi aldrig vi kommer få se röken av. Så om vi ska summera ihop alla summor av detta blir det ganska mycket.
46000 var priset på den ena hojen
30000 var priset på den andra
3000 självrisk
36000 för en ny hoj
16000 för en till
och 95000 för att bygga ett nytt varmgarage komplett med larm, lås, och möjlighet till att kedja fast tamefan allt vi ställer in där i golvet.
Det blev ganska dyrt för mig o min far, för att tre pers skulle ha kul i tre timmar och dessutom nästan dö på kuppen.
Jag kände att jag behövde skriva av mig lite. Kommer att kika på blocket osv dagligen efter din R-vinge 240_mannen samt efter den där vita volvon utan kofångare.
Kanske den vita volvon har en extra blinkers som jag behöver, eller varför inte en oljeplugg? eller en antenn?