3745
Sök

bildproblem på dvd spelare till bilen

1 779 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
Tjenare.. tänkte bara kolla lite med nån som kanske e lite mer kunnig än mig smile
ja kopplade in min dvd spelare i bilen igår efter att den varit på lite service, och när ja kopplat in den precis likadant som den va innan. så kommer de upp en blå bild med en text som står typ så här. "det är förbjudet att titta på film medands du kör bilen så var vänlig lägg i friläge eller parkeringsbroms". och de kom upp när bilen stod still och inte ens va igång.

nån som vet hur de ska kopplas?? med tanke på att de e kopplat som innan.

dvdspelaren är en Audiovox

mvh tobbe

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
8 december 2008
har du kopplat den där fuling jordsladden till handbromssen?

2slow

1 779 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
azid skrev:
har du kopplat den där fuling jordsladden till handbromssen?

nä allt e kopplat som innan ja lämnade in den, och då funkade den helt perfekt. och just när de stå att man inte ska kolla medans man gör så lägg i friläge eller parkeringsbroms, och de står när bilen står stilla och bara tändningen är på.

205 Inlägg
8 december 2008
Varför kopplade du ut den då? tongue

Vet faktiskt inte vad du ska göra, men fy fan så surt smile

1 779 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
Janosch skrev:
Varför kopplade du ut den då? tongue

Vet faktiskt inte vad du ska göra, men fy fan så surt smile

ja va tvungen att lämna in den då den slutade att spela dvd filmer tongue hehe
så ja fick en ny för den inte gick att laga å den e inkopplad precis som den gamla va. tongue lite segt nu när man bara av cd/mp3 spelare i bilen nu.. vill ju ha så man kan se film. tongue

95 Inlägg
8 december 2008
Jorda kabeln som ska till parkeringsbromsen så bör det fungera!

I brist på annat :)
526 Inlägg
8 december 2008
Bör väl gå att jorda till exempelvis chassit då lär det ju gå att kolla när som helst smile

Edit: läste inte ordentligt tidigare post tongue därav upprepning....
Senast redigerat av nuffe (8 december 2008)

MR
295 Inlägg
8 december 2008
Som tidigare talare skriver... att du måste jorda den kabel som ska till handbromsen för att ens få någon bild från din dvd... är av säkerhetssjälv dom inte visar bilden direkt..

1 779 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
henkz skrev:
Som tidigare talare skriver... att du måste jorda den kabel som ska till handbromsen för att ens få någon bild från din dvd... är av säkerhetssjälv dom inte visar bilden direkt..

men asså den är jordad via min andra sterio i bilen, så de har bara vart "stick kontakter" som ja har behövt sätta in, och alla kontakter i dvd är kopplade precis som dom satt innan. :S

224 Inlägg
4 april 2009
Är ni säkra på att den där kabeln alltid ska jordas? På min beskrivning till min Xzent så har dom gjort det otydligt och det ser nästan ut som det ska till någon dosa som är +matad och att själva dosan är jordad.
Gör man detta fel så kan man ju kortsluta hela stereon väl?

Ford Focus ST-Line 2018

Sök