Kul att det finns fler som ger dom här blyslädarna lite kärlek i vintermörkret! Lycka till så ses vi på vägarna 2010!
Haha 2010 låter som du får öka takten lite Jora men det är självklart, våra tungviktare måste underhållas precis som allt alla. Fast det är ju tur att man kör Toyota;) finns så lite som behövs då hahha
Föresten e du medlemm på supras?
Hehe ingen stress.. Ska bygga helt ny motor och byta mkt annat med.. så har lagt upp en långsiktig plan för bilen. Bara den blir så som ajg vill ha den så får det ta så lång tid det behövs
Jodå, är med där.. men läser mer än jag skriver.. söker man lite så får man svar på de flesta frågetecken iaf
Har precis slipat mina aludetaljer i motorn för hand kompisen tipsade efteråt om sidan http://www.poleringsguide.se/poleringsguide/ kanonsida. Finns ju roterande smärjelduk 3M på clas ohlsson som man fästerpå borrmaskinen som minskar antalet timmar märkbart!!
Jo fyfan det är svin jobbigt att göra, kom ihåg när jag polerade min moped motor för ett par år sen... gör aldrig om det. Jo har kollat in det där men det är lite för seriöst för min smak men jag är inte 100% färdig än utan jag ska fortsätta nästa torsdag med poleringen, då ska den bli spegelblank gjorde
Noo-Fear skrev:
haha ser att du oxå hittat till polrermaskinen i svetssalen ska polera lite där jag med snart men körde du bara på pelarslipen eller skörde du för hand oxå?
Haha den är skit bra! bara pelarslipen o dremel men jag ska fixa lite mer, ska ta bort lite porer nästa torsdag och fixa lite mer, men det bev helt klart bättre än tidigare hehe
fan vad nice funtar på köpa ett tillfälligt topplock på skroten som man bara byter ut sen för vill itne ha skit i motorn
Haha 2010 låter som du får öka takten lite Jora men det är självklart, våra tungviktare måste underhållas precis som allt alla. Fast det är ju tur att man kör Toyota;) finns så lite som behövs då hahha
Föresten e du medlemm på supras?
Hehe ingen stress.. Ska bygga helt ny motor och byta mkt annat med.. så har lagt upp en långsiktig plan för bilen. Bara den blir så som ajg vill ha den så får det ta så lång tid det behövs
Jodå, är med där.. men läser mer än jag skriver.. söker man lite så får man svar på de flesta frågetecken iaf
Haha okej fan va trevligt
Hade själv samma planer, men eftersom mk3 börjar bli lite som en samlarbil tänkte jag försöka hålla den så orginal i mån som det går , dvs bara förbättra sjukdomarna som den kom med Vad är dina planer?
hehe okej.. bra, då kan du behålla orginalstuk så går jag några "levels" högre mina planer är väl istort sett - allt! nya grejer genom hela motorn, värre bromsar, värre chassi, facelift och ny inredning.. De två sista är lite mer långsiktigt.. dom andra punkterna går först
Har precis slipat mina aludetaljer i motorn för hand kompisen tipsade efteråt om sidan http://www.poleringsguide.se/poleringsguide/ kanonsida. Finns ju roterande smärjelduk 3M på clas ohlsson som man fästerpå borrmaskinen som minskar antalet timmar märkbart!!
Jo fyfan det är svin jobbigt att göra, kom ihåg när jag polerade min moped motor för ett par år sen... gör aldrig om det. Jo har kollat in det där men det är lite för seriöst för min smak men jag är inte 100% färdig än utan jag ska fortsätta nästa torsdag med poleringen, då ska den bli spegelblank gjorde
Haha den är skit bra! bara pelarslipen o dremel men jag ska fixa lite mer, ska ta bort lite porer nästa torsdag och fixa lite mer, men det bev helt klart bättre än tidigare hehe
fan vad nice funtar på köpa ett tillfälligt topplock på skroten som man bara byter ut sen för vill itne ha skit i motorn
haha okej, men fan det är rätt mycket jobb att göra det att ta bort allt o sånt, sen vet dy ju inte om den är skev :p
Haha jo fomen skriker muskler tycker jag sen ang hur det går så finns det fler som har + 400 hästar än vad det gör som ligger på den andra sidan
Hehe, ja kanske är så... är en av dom på andra sidan i sådant fall ja.. Tycker min rör på sig rätt duktigt med de få mods jag har, tillräckligt iaf Lät inte så roligt med vit rök... hoppas då att du inte fåt BHG på den iaf! är ju inte så roligt!
Mvh Tommy
En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
tagit loss o kollat hur stiften ser ut? läcker det vatten så kommer stiftet vara blankt/vitt om du dessutom kan lysa ner i tändstiftshålen och se kolvtoppen så ser du om det kommit in vatten där om den är blank o fin o de andra är svarta av sot o olja...