Nu var det ett tag sedan man uppdaterade! Kanske pga att det inte har hänt så mycke i mitt gararge. Men det betyder ju inte att mitt byggande står still. Har på sistone jobbat ihop lite pengar till byggandet, och har och handlat lite nya saker. Har köpt coilovers till min framvagn och hårdare dämpare bak. Nya Sparco Sprint rally/race stolar.
Letar även efter en fullbur som jag kan svetsa in innan besiktningen. Någon som har några bra tips var jag kan köpa en sådan så hör av er!?
Ska ta ut den svarta E30 från förvaringen i morgon och flytta den till garaget så jag kan börja skruva i den.
Den grå 525an med kompressorn har jag flytta till ett annat garage i väntan på att den svarta ska bli besiktigad. Jag har faktisk provkört kompressorn än längre sträcka och allt verkar fungera bra med några mindre justeringar. Kan säga att den går inte så mycke bättre än vad TDS gör original men det pga att bränslepumpen är begränsad till ca 150 hk även fast laddtrycket räcker till kanske 220-250 hk.
Nu har jag tagit semester från jobbet och mitt projekt i några veckor. Men det har hänt lite innan dess sedan sist. E30in har fått sig en liten genomgång. Monterat mina nya coilovers, byggt fästen till stolarna och börjat på mitt bur bygge. V35 ska buren var lackad och klar så kan jag kanske besiktiga bilen i höst så är den klar till våren.
Skaffade nya däck (215/35 R18) till framfälgarna pga profilen var lite för hög på dom gamla däcken.
Har även beställt 6-punkts bälten från Tyskland som jag har väntat på ett tag nu, men den som väntar på något gott....
Sommaren slut men byggandet fortsätter i höst mörkret.
Inredningen är snart klar och bilen ska göras redo för regbesiktningen som kommer till våren. Bilen har nu fått sin vita bur, svart innertak, sparco stolar, ett par 6-punkts bälte och ny lackat golv invändigt. Det som kommer mer invändigt är nya dörrsidor och fixa hatthyllan.
Årets första helbild på bilen.
Taskig bild men jag tror nog ni ser vad det är
Bakre rutor ur plockade som underlättade vid svetsningen av buren.
Dåligt med uppdateringar på sistone jag vet, men projektet står inte still. Har på sistone förberett bilen för kommande regbesiktning, och idag gällde det.... Besiktade den med bur och dieselmotorn. Motorn blev det inga problem med, men buren godkände dom inte pga att jag har kryss i dörröppningarna. Måste nu ta bort ett rör i buren och byta till original stolar då dom inte godkände sparco stolarna.
Så jag är väldigt glad att det gick så bra! Så nu är man stolt ägare av kanske den ända E30 som är reggad med denna motorn i Sverige.
Nu väntar det att fixa 2:orna och har även beställt en ny stötfångare bak som kommer i dagarna som ska lackas och monteras. Sedan fortsätter mitt kompressor projekt.