Update!
I veckan har man varit lite sjuk så det blev inget skruvande varken på jobbet eller i garaget, men tog igen det nu i helgen.
Började igår med att bygga en enkel skvalpplåt av en plåtbit som jag kapade, bockade och borrade till mitt oljetråg.
Sedan var det bara att montera det.
Turbon fick även en fast montering denna dag. Byggde ett fäste som håller turbon fixerad mot blocket och skruvade fast det i grenröret.
Den fick också sig en "snyggt" oljeretur rör.
Avgastemp givaren monterades strax innan turboflänsen i grenröret så att jag kan mäta avgastempen innan passerar turbon.
Luftmassemätaren på M57an sitter upp vid luft filtret som har sin luftbox direkt på motorn. Jag har tänkt att köra med två öppna luftfilter som ska sitta i fronten vid sidan av intercoolern. Det gör att jag är tvungen att flytta LMMen längre ner.
Fick idag bygga en adapter av ett 3" rör och pressa ihop ena änden lite då LMMen på denna motor är oval. Även ett rör för slangen från vevhusventilationen svetsade jag dit.
Det kändes som en produktiv helg. Nu väntar jag bara på mina motorfästen och oljeslangen till turbon innan den gamla motorn åker ur E30in, och den nya i.
///DJ