2737
Sök

Hur många har drabbats av varsel?

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
11 december 2008
#21
tjompa skrev:
Hexenhammer skrev:
Jag har klarat mig undan alla de varsel som har varit på vårat företag. Tror det handlar om 3 - 5st
varsel totalt. Och sammanlagt uppåt 100 personer, av lite över 300 totalt. Har väl lite tur i och med
att jag sitter som tjänsteman och slappar hela dagarna (dom drabbas ju inte lika ofta som fabriks-
personal). Men vid det senaste varslet så fick ett gäng tjänstemän också kicken. Bl.a lite folk från
min avdelning (vilket är lite skrämmande). Men som sagt, jag har klarat mig även denna gång...
Men är inte du "trummis på heltid", dumt att varsla 100 trummisar på ditt företag.
Haha. Jo. Fast jag är ju anställd som webmaster. Trummis är ju "privat", så att säga, och
inte som registrerat företag. big_smile


Ace Ventura
1 240 Inlägg
11 december 2008
#22
Utan jobb från och med 14-1 2009.. Och när jag gick bygg sa läraren alltid att vi aldrig skulle va utan jobb.. rolig typ den där..

Men nu ska ja försöka bli de jag alltid velat! Väktare på securitas!!! tongue


FreddeK
11 december 2008
#23
Aruzo skrev:
Utan jobb från och med 14-1 2009.. Och när jag gick bygg sa läraren alltid att vi aldrig skulle va utan jobb.. rolig typ den där..

Men nu ska ja försöka bli de jag alltid velat! Väktare på securitas!!! tongue
En fjollig låtsaspolis big_smile

Nejdå skojar bara, väktare är ett fritt jobb med frihet under ansvar...säkert bra!
Senast redigerat av Freddeponken (11 december 2008)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
12 december 2008
#24
Aruzo skrev:
Utan jobb från och med 14-1 2009.. Och när jag gick bygg sa läraren alltid att vi aldrig skulle va utan jobb.. rolig typ den där..

Men nu ska ja försöka bli de jag alltid velat! Väktare på securitas!!! tongue
vill me bli väktare där
dock orkar jag inte med en 4 års utbildning som dom sa att jag va tvungen att ha mad


246 Inlägg
13 december 2008
#25
Jag ingick i de cirka 90st som blev varslade på jobbet..

Jobbade på Wenmec, håller på med legomontering åt Atlas Copco.


Så den 5 februari blir det sovmorgon iaf.. smile
Senast redigerat av westlife (13 december 2008)


Ace Ventura
1 240 Inlägg
13 december 2008
#26
Team-Adolfsson skrev:
Aruzo skrev:
Utan jobb från och med 14-1 2009.. Och när jag gick bygg sa läraren alltid att vi aldrig skulle va utan jobb.. rolig typ den där..

Men nu ska ja försöka bli de jag alltid velat! Väktare på securitas!!! tongue
vill me bli väktare där
dock orkar jag inte med en 4 års utbildning som dom sa att jag va tvungen att ha mad
4 år yikes haha  till mig sa dom att de var 3 steg i utbildningem och jobb emellan! smile

Vad för sorts väktare sökte du som?


403 Inlägg
72 Inlägg
14 december 2008
#28
en annan han inte en ut i arbetslivet innan det skulle varslas överallt. så man får de om man kan få ett jobb bland alla de erfarna som söker jobb nu. läraren på fordon sa för tre år sen att ALLA får jobb, jo tjena känner  tre av 20 som har fått jobb.

Dags att bygga värre..... kommer snart till mitt garage
DigitalCompaniet i sammarbete med http://ullareddigital.jetshop.se

VW Ägare
1 011 Inlägg
14 december 2008
#29
Cerran skrev:
Jag är nog den som valt rätt yrke när ekonomin kraschar. Sitter som socialsekreterare på ekonomiskt bistånd. Kort och gott bedömmer vilka som har rätt till socialbidrag. O med den ekonomi-krasch vi har nu så lär vi bara få mer o göra.. Så d e på gott o ont.. inge roligt o höra om vänner som förlorar arbetet sad
Det är väl ni och arbetsförmedlarna som har det bra just nu och sitter säkert.

Henrik Eberlund

1 311 Inlägg
14 december 2008
#30
Jag personligen klarade mig men säkert 20-30 polare utav 453 varslade är uppsagda från volvo ce i Arvika, flera av dem nyligen husägare och en del föräldrar, ingen rolig situation alls och jag lider med dem! Men det är bara att hoppas på en uppgång inom europas gränser vad gäller anläggningsmaskiner!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Norrlänning
1 453 Inlägg
14 december 2008
#31
Team-Adolfsson skrev:
Aruzo skrev:
Utan jobb från och med 14-1 2009.. Och när jag gick bygg sa läraren alltid att vi aldrig skulle va utan jobb.. rolig typ den där..

Men nu ska ja försöka bli de jag alltid velat! Väktare på securitas!!! tongue
vill me bli väktare där
dock orkar jag inte med en 4 års utbildning som dom sa att jag va tvungen att ha mad
hahaha... ja hoppas du driver med mig tongue De är 2,5 år till polis.. tongue Väktare är ju bara några veckor...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

OEM <3
6 957 Inlägg
15 december 2008
#32
turbo_sven skrev:
en annan han inte en ut i arbetslivet innan det skulle varslas överallt. så man får de om man kan få ett jobb bland alla de erfarna som söker jobb nu. läraren på fordon sa för tre år sen att ALLA får jobb, jo tjena känner  tre av 20 som har fått jobb.
Notera att ja markera en sak i texten.. roll

Han e trots allt bara lärare, han kunde nog inte förutse krisen 2005..eller?
Dom sa likadant till mig när ja börja 1:an på Fordon
Senast redigerat av Bjork (15 december 2008)

OEM <3

Miklen
15 december 2008
#33
Drabbas ju inte personligen av alla varsel men hela den är finanstjosan grejset har ju dragit godstransporterna i botten.. (kör lastbil ja) . . Man får väl se hur det fortsätter..

FreddeK
15 december 2008
#34
Corpze skrev:
Jag personligen klarade mig men säkert 20-30 polare utav 453 varslade är uppsagda från volvo ce i Arvika, flera av dem nyligen husägare och en del föräldrar, ingen rolig situation alls och jag lider med dem! Men det är bara att hoppas på en uppgång inom europas gränser vad gäller anläggningsmaskiner!
shit måste berätta en kortis! Jobbar på volvo parts i etuna sen 97 och hösten 2007 fick jag en fixide att flytta till arvika och jobba på volvo där. börja som truckförare på bearbetningen för ramar och lyftramverk. Jobbade där i 4månader och sen ringde jag min chef och fick komma tillbaka till parts i etuna...så nu har jag varit ett år här efter min resa till arvika...hade lätt blivit varslad och fasiken vilken tur i oturen att jag stack! Lider med er där borta och det har börjat bli varsel här med! så illa för dom med barn och villa osv

Mvh Fredde

x40
1 209 Inlägg
15 december 2008
#35
jag känner många som jobbade på volvo och tycker att d e för jävligt att det blev så. så jag lider med de. hoppas att d kommer att d fixar sej för er som har blivit av med jobbet. det suger...

Volvo S40 turbo.

FreddeK
15 december 2008
#36
mr_Hasse skrev:
jag känner många som jobbade på volvo och tycker att d e för jävligt att det blev så. så jag lider med de. hoppas att d kommer att d fixar sej för er som har blivit av med jobbet. det suger...
och det värsta med detta är att det inte är slut med varsel ännu. Fan tack jänkarna för ni körde vårat bolag i botten!

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
15 december 2008
#37
skönt att man har eget företag. har inte märkt av någonting av finanskrisen fan. Men Alla behöver ju säkerhet iof. Säkerhetsbranschen är tammefan bra smile men så jävla tråkigt för alla dom som bli varslade

8-)

72 Inlägg
15 december 2008
#38
Bjork skrev:
turbo_sven skrev:
en annan han inte en ut i arbetslivet innan det skulle varslas överallt. så man får de om man kan få ett jobb bland alla de erfarna som söker jobb nu. läraren på fordon sa för tre år sen att ALLA får jobb, jo tjena känner  tre av 20 som har fått jobb.
Notera att ja markera en sak i texten.. roll

Han e trots allt bara lärare, han kunde nog inte förutse krisen 2005..eller?
Dom sa likadant till mig när ja börja 1:an på Fordon
har jag sagt att jag anklagar han då????? det gör jag inte, jag vet väll lika bra som du att han inte kunde förutse att alla jobb skulle försvinnan. jag skyller bara på en sak och det e blåt. (får väll en jävla massa skit nu för det, men det skiter jag i)

Dags att bygga värre..... kommer snart till mitt garage
DigitalCompaniet i sammarbete med http://ullareddigital.jetshop.se

529 Inlägg
15 december 2008
#39
Fick veta idag att man måste sluta. Så den 2/1 -09 kan man sova lite längre på morgon. Snacka om att hela världen bara trillar ihop, vad ska man göra nu då?

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

Norrlänning
1 453 Inlägg
16 december 2008
#40
Jag vart varslad redan innan ja han börja på mitt nya jobb... Den ni! Skulle börja 24:e november, och 15 ringde dom och sa att de inte blev nått...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!


Sök