3522
Sök

Ang Bygga dator och vatten över huvudet.

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
Jo fick för mig att jag skulle uppgradera min dator lite, så jag köpte ett uppgraderings kitt från komplett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323910

Själva hårdvaran gick ju bra, men kommer nu inte in i windows (xp). Windows laddar och avslutar med en blåskärm. Tyvärr så varar blå skärmen bara i ca 0,5 sek så jag har ingen aning vad det står.
(Går dock att komma in i felsäkert läge)
Men jag har någonting i bakhuvudet om att man måste installera om windows när man byter modekort. Stämmer det? isåfall kan man andvända sig utav återställnings cd:n?

Tacksam för svar!
Mvh
Adam

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

7 275 Inlägg
9 december 2008
Det brukar vara rekomenderat att formatera och ominstallera ditt operativsystem efter så stora ingrepp i datorn, ja.

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
9 december 2008
jag tror att du får använda återställnings cd:n , de tror jag

Nissan Silvia

Kanon..
1 473 Inlägg
9 december 2008
Återställningsskivan är antagligen konfad för datorn som den var.

Så du lär väl antagligen få köpa en riktig en.

375 Inlägg
9 december 2008
En del fel kan vara ifall man går från ett intel system till ex AMD.
Då startar inte windows, då programmet blivit "anpassat" för just systemet.

Gjorde iaf det misstaget och installerade om XP på en AMD dator åt en polare tryckte in den i hans Intel och då fick vi blåskärm direkt

huh?
10 427 Inlägg
9 december 2008
Tycker du ska bygga 'tillbaks' datorn som den var förut, kopiera allting du vill ha kvar på en separat hårddisk eller en partition av en hårddisk och sen bygger du ihop den nya och installerar om allt.

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Ok tack för svar, får test med återställnings CD:en annars blir det väl till att köpa vista.

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

17 Inlägg
11 december 2008
testa att uppdatera drivrutinerna för det nya moderkortet i felsäkert läge så kanske du kan få fart på burken den vägen... kan vara värt ett försök.

Sök