3150
Sök

Kärringar osv i trafiken, erfarenhet ?

1 174 Inlägg
12 december 2008
Det dära med acca känner jag igen! När man var ny innom bilvärlden så hände det ofta att någon tant/gubbe lr så stod å vifftade..

Muttley
12 december 2008
ge lite respekt åt de gamla människorna och visa hänsyn de är synd om de, men vissa vill verkligen vara ute i trafiken ändå och de flesta unviker ju faktiskt de stora vägarna.

min farfar är snart 90 år, tror han fyller de nästa år.

han kör fortfarande bil, dessutom med husvagn på smile, de går alldeles utmärkt för honom.

635 Inlägg
12 december 2008
Emil741 skrev:
Kom lite snö  imorse så självklart kopplade man ur esp'n på vägen ner till tandläkaren och får lite fina små ställ i kurvorna, och en tant blir så arg så hon bara ställer sig å hoppar å viftar med armarna.

Likadant tycker jag det är i stan, om det är tex 50, så accar man upp på 1/2an rättså fort till säg 45-50 så det "låter" lite, då är det ofta ett jävla viftade då med. Har dom ens någon uppfattning om att det går fort eller långsamt eller reagerar dom bara på ljudet ?

Har ni några roliga (inte för detta var roligt men) berättelser att berätta ang pensionärer ? 

Skulle vara kul att stanna och fråga vad dom egentligen är så arga över..

Hehe... jadu busemil, du blir också gammal o pensionär en dag.. se o lär hur du kommer att bete dej den dagen !! lol big_smile wink

122 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
VOLVO 240KUNGEN skrev:
Emil741 skrev:
Kom lite snö  imorse så självklart kopplade man ur esp'n på vägen ner till tandläkaren och får lite fina små ställ i kurvorna, och en tant blir så arg så hon bara ställer sig å hoppar å viftar med armarna.

Likadant tycker jag det är i stan, om det är tex 50, så accar man upp på 1/2an rättså fort till säg 45-50 så det "låter" lite, då är det ofta ett jävla viftade då med. Har dom ens någon uppfattning om att det går fort eller långsamt eller reagerar dom bara på ljudet ?

Har ni några roliga (inte för detta var roligt men) berättelser att berätta ang pensionärer ? 

Hehe... jadu busemil, du blir också gammal o pensionär en dag.. se o lär hur du kommer att bete dej den dagen !! lol big_smile wink

Haha okej ?

Jadu inte FAN kommer jag vara som nån tjurig gubbjävel som inte har bättre för sig än att klaga och tror att alla rider runt på hästar i 15km/h

Egentligen TSDI

Muttley
12 december 2008
Emil741 skrev:
VOLVO 240KUNGEN skrev:
Emil741 skrev:

Haha okej ?

Jadu inte FAN kommer jag vara som nån tjurig gubbjävel som inte har bättre för sig än att klaga och tror att alla rider runt på hästar i 15km/h

vet du inte du kanske blir grinig gammal hopsjunken dement gubbe smile, som inte har nått bättre för dig:)

1 196 Inlägg
12 december 2008
Skall väl tilläggas att samtliga seniorer inte är yxskaft heller. Finns många somfaktiskt kör riktigt bra. Men tänk er själva när ni är 70 + och har en jävla kärring  bredvid er som säger hur ni skall köra. Det enda dem tänker på kanske är att korta ditt eget lidande genom att blund och hoppas på det bästa.

122 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Emil741 skrev:
VOLVO 240KUNGEN skrev:

Haha okej ?

vet du inte du kanske blir grinig gammal hopsjunken dement gubbe smile, som inte har nått bättre för dig:)

Hehe jo visst det kan ju hända ! men känns inte dirrekt som den typen, tror mera jag kommer bli en tutande gubbjävel som tutar på folk som kör för långsamt  ;D

Egentligen TSDI

Muttley
12 december 2008
Emil741 skrev:
tkd_rille skrev:
Emil741 skrev:

Haha okej ?

Hehe jo visst det kan ju hända ! men känns inte dirrekt som den typen, tror mera jag kommer bli en tutande gubbjävel som tutar på folk som kör för långsamt  ;D

haha smile, men de är väl mååånga år kvar ;9, händer otroligt mycket på så många år..

Saabvilde!
1 708 Inlägg
12 december 2008
Jag var ute och¨körde bil med några kompisar medans vi fortfarnade gick i skolan, och då kom jag in i en stor rondell här i Kristinehamn. Och kärringen var bra långt bort så jag hann gott och väl. Men då började hon tuta och ha sig bakom mig. Då tryckte jag ner rutan och vrålade allt vad jag orkade till henne: "Och vafan vill du då kärringjävel?" Och hon hade sin ruta nere med, så hon hörde allt och fick en ganska skamsen min. Blev så jävla förbannad. tongue

Mvh Michael.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
12 december 2008
master_lars skrev:
Skall väl tilläggas att samtliga seniorer inte är yxskaft heller. Finns många somfaktiskt kör riktigt bra. Men tänk er själva när ni är 70 + och har en jävla kärring  bredvid er som säger hur ni skall köra. Det enda dem tänker på kanske är att korta ditt eget lidande genom att blund och hoppas på det bästa.

När jag övningskörde med morsan (och även nu efter jag tagit kortet) så var jag 18-19 och hade en gammal kärring bredvid mig som alltid sa vad jag skulle göra, det var inte mycket bättre wink  tongue

Hon kör själv som en blådåre, eller ja hon gjorde det innan iaf, men när hon åker med mig ska det klagas å det grövsta bara jag råkar varva mer än 3500 rpm ^^;

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

90 Inlägg
12 december 2008
TBOC_Razor skrev:
master_lars skrev:

När jag övningskörde med morsan (och även nu efter jag tagit kortet) så var jag 18-19 och hade en gammal kärring bredvid mig som alltid sa vad jag skulle göra, det var inte mycket bättre wink  tongue

Hon kör själv som en blådåre, eller ja hon gjorde det innan iaf, men när hon åker med mig ska det klagas å det grövsta bara jag råkar varva mer än 3500 rpm ^^;

känner igen detdär så väl ^^, alltid ett jävla klagande när man själv kör, men så fort de sätter sig bakom ratten är allt rätt o riktigt enligt deras reglementen ^^

Smålänning
7 883 Inlägg
12 december 2008
Hamilton skrev:
Många som missat 2 kap i Trafikförordningen.

1 § För att undvika trafikolyckor skall en trafikant iaktta den omsorg och varsamhet som krävs med hänsyn till omständigheterna. Trafikanten skall visa särskild hänsyn mot barn, äldre, skolpatruller och personer som det framgår har ett funktionshinder eller en sjukdom som är till hinder för dem i trafiken.
En trafikant skall uppträda så att han eller hon inte i onödan hindrar eller stör annan trafik.

En vägtrafikant skall visa hänsyn mot dem som bor eller uppehåller sig vid vägen.

En terrängtrafikant skall anpassa sin färdväg och hastighet samt sitt färdsätt så att människor och djur inte störs i onödan och så att skada på annans mark eller växtlighet undviks.

Detta har vi nog alla fattat. Visa hänsyn till ändre barn och handikappade är självklart. Även att man kör försiktigt i bostadsområden. MEN denna:

En trafikant skall uppträda så att han eller hon inte i onödan hindrar eller stör annan trafik.

Gäller väll ändå även äldre. För även dem är väll trafikanter när dem sitter i en bil. Och det är precis lika olagligt och dumt om dem hindrar eller stör annan trafik (kör för sakta, stannar mitt i vägen, vinglar) som när jag gör det?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Prisjägare
238 Inlägg
12 december 2008
"En vägtrafikant skall visa hänsyn mot dem som bor eller uppehåller sig vid vägen."

Den där kan man ju använda rätt fri tolkning på.. Då är det okej om jag tar med mig ett dagis till motorvägen, så får ni minsann sakta ner och visa hänsyn eftersom vi uppehåller oss vid vägen!

2 271 Inlägg
12 december 2008
Zahak skrev:
"En vägtrafikant skall visa hänsyn mot dem som bor eller uppehåller sig vid vägen."

Den där kan man ju använda rätt fri tolkning på.. Då är det okej om jag tar med mig ett dagis till motorvägen, så får ni minsann sakta ner och visa hänsyn eftersom vi uppehåller oss vid vägen!

Eller inte, då du inte får vistas på eller korsa motorvägen.wink

104 Inlägg
12 december 2008
Kom cycklande på en liten gångväg på väg från jobbet en gång för länge sen. På ett ställe är det lite smalt . jag ser en göbbe komma cycklande från andra hållet och stannar för att släppa förbi göbbjävlen. när han cycklar förbi ser han sur ut och säjer till mig  "du de här e faktiskt en gångväg och inte nån jävla cyckelbana" Snacka om senildement göbbe.....

Dogs have owners, cats have staff....

Tidsoptimist
184 Inlägg
12 december 2008
nova383 skrev:
Kom cycklande på en liten gångväg på väg från jobbet en gång för länge sen. På ett ställe är det lite smalt . jag ser en göbbe komma cycklande från andra hållet och stannar för att släppa förbi göbbjävlen. när han cycklar förbi ser han sur ut och säjer till mig  "du de här e faktiskt en gångväg och inte nån jävla cyckelbana" Snacka om senildement göbbe.....

Haha du vart ägd!

Jag försöker iaf...

Muttley
12 december 2008
Zahak skrev:

den sämsta tolkning jag vart med om idag smile.
man ska visa hänsyn vid de som bor vid vägen klart, de finns ju hus i närheten av motorvägar med smile, de ska man visa hänsyn vid att inte föra för mycke väsen.

sen finns de en annan lag som säger att man inte får gå på motorvägen heller smile..

8 881 Inlägg
12 december 2008
Zahak skrev:

Problemet är ju att man inte får gå,cykla m.m vid eller på motorvägen och att ta dagisbarn dit visar ju bara på bristande omdömme.

Fotograf på tierpidag.se

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
12 december 2008
Larsson_Power skrev:
Jag var ute och¨körde bil med några kompisar medans vi fortfarnade gick i skolan, och då kom jag in i en stor rondell här i Kristinehamn. Och kärringen var bra långt bort så jag hann gott och väl. Men då började hon tuta och ha sig bakom mig. Då tryckte jag ner rutan och vrålade allt vad jag orkade till henne: "Och vafan vill du då kärringjävel?" Och hon hade sin ruta nere med, så hon hörde allt och fick en ganska skamsen min. Blev så jävla förbannad. tongue

Mvh Michael.

Tuffing!!!

689 Inlägg
12 december 2008
Larsson_Power skrev:

Mvh Michael.

haha

Sök