2286
Sök

EXTREM breddning V70R ELMIA 2010

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
14 mars 2010
Bilen ser bra ut ned till dörrhandtagen, breddningen är påtok för extrem och hjulen är åt helskotta för tunna för att fylla en sådan breddning och spacers är helt fel väg att gå. Du kunde gjort mer för att få en bra övergång mellan breddning och front/röv, sidokjolarna ser ut som ja jag vet inte vad. Du kunde böjt ut plåten på dörrarna för att få det att se klokt ut. Nu andas hela bilen någonting som en 10åring som bara kollar på F&F skulle kunna sätta på papper, synd för annars ser det bra ut.

Rock'n Roll

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
14 mars 2010
När jag tittar på bilderna på bilen och med hjulens nuvarande position så ser man väldigt långt in i hjulhusen och det ser mindre bra ut till helhetsbilden (hjulhus är inte fina) enligt mig. Att ni kommer måla det svart har jag läst mig till, men kommer ni göra någon typ av innerskärm som begränsar utrymmet i hjulhuset?

Det ska bli spännande att se bilen irl och hur det blir.

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
14 mars 2010
Niksic skrev:
Tyvärr tog jag det inte som ett skämt, ett skämt skrivs inte på det viset, och det ansåg ju inte Hamilton heller eftersom inlägget blev redigerat av en anledning.

Precis attityden hos vissa här är under kritik.. Min attityd är bara att försvara mig, eller ja, bilen.

Hur kan ni missa 3 smileys mm, helt uppenbart ett skämt, eller hur ?!! hmm
Tror ni att jag skulle utdela hot på ett offentligt forum ?
Inte ens jag är så puckad (trots mitt låga IQ)... tongue

PS
Erbjudandet om ansiktsmodifiering kvarstår,
kanske kan jag erbjuda alla mina kritiker ett snabbt "widebody-bygge" så att säga... !! tongue lol tongue lol

4 smileys=skämt!!=så ingen censur (som jag hatar över allt annat) behövs !! smile

514 Inlägg
15 mars 2010
det här är underhållning tycker jag

nu kan vi stället diskutera vem det egentligen är som BYGGT och LACKERAT bilen...

552 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Titta på bilen när den är klar, och döm den då. Döm inte efter bilder.
Nu är det dags att åka å jobba. tongue

/Edin & Sofie
That´s why I'm faster than you..

313 Inlägg
15 mars 2010
Adrian-Styling skrev:

nu kan vi stället diskutera vem det egentligen är som BYGGT och LACKERAT bilen...

big_smile  I know

Rekondare
218 Inlägg
15 mars 2010
Själv så tycker jag att ni Niksic/ Sofie har lyckats med ert bygge... Jag gillar verkligen den här sortens av breddning.. ang. fälgar o spacers, så fattar man ju varför ni har gått till väga som ni har gjort... själv så tycker jag det inte ser så illa ut alls... FUNKTION FÖRE FORM som jag brukar säga, man ska ju kunna köra bilen fullt duglit med wink Längtar till o få se den IRL på ELMIA big_smile

Man Ska SYNAS Eller HÖRAS När Man Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt. Mvh: Lugge

Avstängd
285 Inlägg
15 mars 2010
Känns det kul att förlora röster pågrund av kass attityd?
Synd att ni förstörde en fin V70R.

FreddeK
15 mars 2010
_zigge_ skrev:
Adrian-Styling skrev:

big_smile  I know

jaha ofan=) big_smile

552 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Tack för det Lugge!

Och vem är du MaulinR?? Haha, kass attityd jo har ju fått höra det ett antal gånger.
Det var vårt val att FÖRSTÖRA en V70R, vad synd att ingen hann köpa den innan, big_smile bilen är inte ens original R i motorn. Den är bara en R i grunden.

Och förresten, om bilen nu är "förstörd", varför har vi kommit in på Elmia, varför har vi kommit med i Gatbilars tidning, varför kommer vi med i kommande bilsports nr? Det kan man ju tänka på.

Dålig attityd har jag inte, jag är bara jäkligt bra på att stå på mig. tongue

//Sofie
Senast redigerat av Niksic (15 mars 2010)

/Edin & Sofie

Hamster
817 Inlägg
15 mars 2010
Extrem bygge smile Mycket tid och pengar, men vad skulle ni annars lägga tiden på - blomsterrabatter?? hihi
Tittade lite på bildern och fram ser det bra ut. Innerskärmarna syns ju tydligare nu innan dom är målade så man får ju bortse från att dom lyser upp. Bak har jag lite svårt för att bedömma. Bildvinklen blir liksom fel om du förstår hur jag menar.
Måste se den live smile
Verkar dock inte bli något Elmia för min del. sad

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
15 mars 2010
Niksic skrev:
Tack för det Lugge!

Och vem är du MaulinR?? Haha, kass attityd jo har ju fått höra det ett antal gånger.
Det var vårt val att FÖRSTÖRA en V70R, vad synd att ingen hann köpa den innan, big_smile bilen är inte ens original R i motorn. Den är bara en R i grunden.

Och förresten, om bilen nu är "förstörd", varför har vi kommit in på Elmia, varför har vi kommit med i Gatbilars tidning, varför kommer vi med i kommande bilsports nr? Det kan man ju tänka på.

Dålig attityd har jag inte, jag är bara jäkligt bra på att stå på mig. tongue

//Sofie

Men nu visar du ju på din dryga/dåliga attityd igen:
*Vi är så bra som kommit med till Elmia så därför kan vi inte göra några fel!*

Det är ditt sätt att tilltala och svara folk som är problemet.

Jag har följt detta bygge ett bra tag nu och tyckte den var helt ok fram till spacers frågan kom upp.
Det finns fler x-trema widebody Volvosar som är GRÖNA&SVARTA på g.org som är lika bra eller tom bättre än er (enl många, läs på forumets projekttrådar för bevis),
så ert bygge är inte så unikt som ni vill tro,
tom kallad en kopia av många...

Min bil blev inbjuden till Elmia redan förra hösten,
ändå så vet jag att mitt bygge inte är helt 100%,
därför lyssnar jag på alla förslag men genomför såklart inte alla dom.

Finns ingen anledning till att sopa bort bra eller dålig kritik på ert "fula" sätt om den framförs på ett vuxet och ok sätt.

Det kommer att komma div reportage om mitt bygge oxå,
men jag väntar med att låta "reportrarna" göra sina "scoops" pga att bilen måste bli färdig innan dess.

Skärpning nu Niksic eller vem det nu än är som råkar använda er inloggning !
"1 miljard kineser har inte fel..."
"Ingen rök utan eld..."

552 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Det här är en projekttråd, ingen tråd om varken min attityd eller någon annans bil.

/Edin & Sofie

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
15 mars 2010
Niksic skrev:
Det här är en projekttråd, ingen tråd om varken min attityd eller någon annans bil.

Så kan ni, snälla, svara på min fråga om projektet och sluta tjafsa här?

Vad händer med bilen?

Jag följer inte tråden för att se folk som ska tjafsa med varandra, det kan jag hitta på andra ställen, jag vill se hur det går med bilen.

Jag fastnade för detta bygge då ni varit tydliga med att det är för er själva ni bygger bilen och hur ni vågat göra en väldig förändring. Jag har aldrig gillat volvo, jag har aldrig gillat den typ av breddning ni gör, men jag gillar projektet, så jag hoppas ni kan fortsätta hålla den här tråden på en bra nivå då det är roligt att se era framsteg.

552 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Jo det som händer med bilen nu, är att vi håller på med innerskärmarna fram för att få det att fungera. Och på fredag ska vi köra den till lack. Så den ska få diamantklarlack på sig. smile

/Edin & Sofie

4 663 Inlägg
15 mars 2010
Niksic skrev:
Jo det som händer med bilen nu, är att vi håller på med innerskärmarna fram för att få det att fungera. Och på fredag ska vi köra den till lack. Så den ska få diamantklarlack på sig. smile

sweet big_smile  vill se bilder då big_smile

-sommar ska de va....
4 529 Inlägg
15 mars 2010
Niksic skrev:

Jag tycker det här med klarlacken , Diamantklarlack , låter fränt men fattar inte riktigt hur. Jag har lackat ett 50-tal bilar på hobbynivå men alltid fått för mig att bilen inte skall vara ihopsatt innan klarlack , detta för att slippa klarlacksläpp som lätt blir då man lackar en hopsatt bil då man inte kommer åt överallt och det ofta också kan bli skarpa kanter efter maskeringstapen.

Så , snälla , tala om hur det funkar.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

1 353 Inlägg
15 mars 2010
du ska nog se att dom plockar ner den i bitar igen innan lack wink

1 863 Inlägg
15 mars 2010
Det var ett väldans liv det blev om deras fälgar och spacers, låt Sofie och Niksic bygga bilen som dom vill ha den. Är inte det vad bilbyggande handlar om, att man ska trivas med sin egen bil?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

51 Inlägg
15 mars 2010
De säger ju klart och tydligt att ni ska hålla in era åsikter och bedömningar tills ni sett bilen IRL och jag kan förstå dem för hur många gånger har man inte försökt ta bra bilder på sin snygga bil, men dessa bilder var inte ens i närheten så fina som bilen är IRL. Bilder ljuger tro mig smile.. Bra jobbat Niksic-teamet, Adrian och även resten som lägger ner tid och svett på detta bygge.

Sök