4161
Sök

740 dimmljus+höger lykta

52 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
Tja

Har nyss kopplat in nytt dimmljus efter olyckan med katten
kopplade även i dimmljuset i bak som hade lossnat i lödningen men det har inte med saken att göra..
iallafall. . dimmljuset vägrade gå igång så jag drog isär dosan som går mitt på kabeln till dimmljusen och kopplade på en kabel som har ström(blabla står mer längre ner ) och då lös bara det ena, (gjorde det för att bara det ena lyste när jag provade slå på helljusen och hade inget att mäta med om strömmen gick fram till den som inte lös. )
så tog den som gick till lyktorna och gjorde samma sak ( fråga mig itne varför )
sen gick jag in för att prova igen och då funkade båda dimmljusen helt plötsligt.

Hursomhelst, helljuset och dimmljusena fram är sammankopplade så dom går på helljuset
( Vill ha det på knappen men har ingen som helst aning om hur dom dragit  sad... )
iallafall.. Körde som vanligt, motorväg  hade helljusen på ( och dimmljusen då )
helt plötsligt slocknar helljus lampan på instrumentpanelen och höger framlykta + dimmljusen dör.

körde med en lykta resten av vägen till bollnäs sen tänkte ja kolla lite fort vad som var fel,
kollade säkringen som går dit, Hel.
så tog jag en kabel som går ut ur själva kabel slingan eller vad man ska säga som går  på vänstersidan av bilen och drog isär själva dosan ( med bilen avstängd ) som dimmljusen går på och tröck ihop, Mycket riktigt dom funkade.
Gjorde samma sak för att titta om jag fick båda lyktorna att lysa, men då lös bara den vänstra precis som när jag körde.
Det som är mysko är att jag kan ha helljus på  på lyktan som ännu lyser men det lyser ingen lampa att helljuset är på

Vad kan vara fel?
Kommer bli hårlös om det ska bli mer elproblem efter det här...

problem löst
Senast redigerat av skeowg (18 december 2008)

Sök