Rquired skrev:endorfinslaven skrev:torpis skrev:
Överlag så måste Volvoförare vara bättre än dem som kör BMW, iom Volvo har uselväghållning och således kräver betydligt mer av föraren för att inte hamna på taket i diket.
VAD ÄR VÄGHÅLLNING !
För o bli lite tjatig om tillräckligt många säger att VOLVO har kass väghållning och BMW superb...
Vad syftar man på då !
Svensk landsväg är full av potthål, tjälskott, sänkor pga våtmarker, länsmansryggar(omöjliggjör sänkning o vissa delade bakvagnar).
Svenska landsvägar är många ggr asfalterade stigar, därav problemen med hållbarhet.
Uppgift från släkting som forskar på vägunderlag..
Att åka sänkt bil eller bil byggd för bana,,, blir störtomöjligt...VÄGHÅLLNING ?
När jag åkte BMW så körde jag sönder oljetråget på en av bilarna,,, på landsväg !:
sjysst konstruktion var som helst men inte i Sverige.
Ska man lära sig åka fort så gäller rallystuket,,,, plus att man ska kunna offra bilen..
VILKEN BIL ÄR DET DÅ SOM GÄLLER...
EVO,STI men hur länge håller de diffarna för misshandel och vad kostar renoveringar uppgraderingar.
VOLVO rules....
Därför ser ni 740/940s blåsa om er överallt.....
Även farbror blå gillar 940ns hållbarhet under långa jakter !
Så
VOLVO halleluja !
Haha jodå det var ingen orginal bil om du körde sönder oljetråget så. Eller så körde du som ett riktigt svinOch kör man en toksänkt bil får man sakta ner om det kommer en ojämnhet, inte köra på och spy galla över bilmärket på ett forum en tid senare...
Och det är jävligt mycket jolle i hög sjö över en orginal volvo, och en bmw balanserade vägegenskaper orginal. Men som sagt är det två märken med olika inriktning.
Men till topic, att en kvinna (generaliserar) kör 50 på en 70 väg för att det känns säkrare tycker inte jag tyder på en säker förare. Tvärt om tyder det på en osäker förare som borde bort från ratten fort som fan, om dom inte ens vågar hålla hastighetsbegränsningen vad händer då om...?
Och de män jag känner som kör "som idioter" ÄR jävligt duktiga och skickliga förare, och dessa har mer kontroll i 80 än vad tjejen ovan har i 50. Dessutom, de tjejer jag känner som inte är osäkra bakom ratten, de kör minst lika illa som "män"
Det var en original BMW med oljetråg framför och nedanför frmvagnsbalken...
Så ser inte konstruktionen ut på "en jolle i hög sjö"
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Fenomenet med diffklumpen som slår i länsmansryggar har aldrig skett på "optimistjollarna"
Vilka bilmärken finner du på startlistorna i skogen....inte många Bayerska underverk...
Det finns en anledning !
Jag betalade dyrt för den erfarenheten men vet bättre idag...
Vill man åka fort och med ett säkert uppträdande på vägen så gäller ej BMW....
Tyvärr jag har inget emot dig,,, har bara ägt ett antal Bayrare varav en Alpina...
Men helt klart att de hållar att köras på höga varv lääängeee !
OKIDOKI
0
0
0
0