Gnomen skrev:
Eftersom ingen direkt svarade på min fråga på föregående sida så skriver jag den här igen..
Fram i bilen har jag ett Hertz kitsystem som drivs av ett litet GAS alpha x2 (skitsteg jag vet)
men nu är det så att jag bränt totalt 4st tweeters inom loppet av 1 månad? VAD FASEN ÄR FEL?
Första uppsättningen var Hertzdiskanterna som tillhör kittet, där den ena dog. Nästa uppsättning bestog av någon billigare variant som köptes på BlekingeBilradios 20kronors rea.
Varför slutar de spela? Blir tokig :S
Kablar är dragna av nån billjudsfirma i Växjö (Minns inte namnet), men när jag köpte bilen fick förra ägaren plocka ur HU, baslåda, monoblock samt 4-kanalssteget då jag hade eget ljud liggandes. Allt ljud som satt i bilen installerades år 2008 och har fungerat felfritt sen dess.. Ja, tills att jag stoppade in mitt ljud sad
Strömmen går till ett kopplingsblock, där jag sedan dragit 25mm2 kabel till båda stegen, jorden sitter skruvad i en balk (plåtrent under såklart). Steget till framsystemet delar jag på ungefär 50hz, står på High, gain på kanske 10%. Brukar lira på 47 av 62 i volym för högre än det så distar det som fasen. Vet att batteriet börjat bli trött nu så har en del strömdippar.. Bidrar kanske till problemet? Ska stoppa i ett nytt batteri idag dock.