2409
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

318 Inlägg
22 september 2011
Får väl helt enkelt köpa det och testa då ! smile

1 215 Inlägg
22 september 2011
HeavyBass skrev:

de gör du rätt i sen säger du om de låter fint så vi andra vet om de e värt big_smile

318 Inlägg
22 september 2011
Pavva skrev:
HeavyBass skrev:

de gör du rätt i sen säger du om de låter fint så vi andra vet om de e värt big_smile

Haha, lugna puckar!!

Det jag måste göra först är att fixa bafflar av något slag.. för direkt på originalhålet i dörrarna kommer 6" INTE få plats big_smile haha

BagarN
1 179 Inlägg
22 september 2011
HeavyBass skrev:
Pavva skrev:
HeavyBass skrev:

Haha, lugna puckar!!

Det jag måste göra först är att fixa bafflar av något slag.. för direkt på originalhålet i dörrarna kommer 6" INTE få plats big_smile haha

Det sitter 6,5 i mina framdörrar på min 940 och ÄVEN med ORIGINALGALLER! wink dock "lite" modifierade wink

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
22 september 2011
Mohawwk skrev:
HeavyBass skrev:
Pavva skrev:

Haha, lugna puckar!!

Det sitter 6,5 i mina framdörrar på min 940 och ÄVEN med ORIGINALGALLER! wink dock "lite" modifierade wink

Går att få in 8" bakom dörrsidan på 7/900 med....... BAKOM org-galler......
Allt går om man bara vill.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

318 Inlägg
22 september 2011
HAHA vad bra då! big_smile allt går bara man vill alltså!

7 241 Inlägg
22 september 2011
Rullade en 740 med 8" i dörrarna, 5" i brädan och 1" i a-stolparna på tävlingar under tidigt 2000-tal om jag inte minns helt fel.
Var med i en av de två bilstereotidningar vi hade då iaf.
Dörrsidornna såg för övrigt helt original ut wink

318 Inlägg
22 september 2011
Lonefox skrev:
Rullade en 740 med 8" i dörrarna, 5" i brädan och 1" i a-stolparna på tävlingar under tidigt 2000-tal om jag inte minns helt fel.

Ballt smile Får se hur det blir då. Men du säger då att man ska ta bort originalhållaren för 5.25" högtalare och där bakom finns det plats för 6" och större? smile

BagarN
1 179 Inlägg
22 september 2011
HeavyBass skrev:
Lonefox skrev:

Ballt smile Får se hur det blir då. Men du säger då att man ska ta bort originalhållaren för 5.25" högtalare och där bakom finns det plats för 6" och större? smile

Fram med vinkelslipen!

318 Inlägg
22 september 2011
Haha det får bli det!

7 241 Inlägg
22 september 2011
Mohawwk skrev:
HeavyBass skrev:
Lonefox skrev:

Fram med vinkelslipen!

Ungefär så ja Mohawwk.

HeavyBass> Du får sätta lite fart på de små grå innanför pannbenet o klura på lösningar tongue
Det gör vi andra wink

16 197 Inlägg
22 september 2011
Lonefox skrev:
Mohawwk skrev:
HeavyBass skrev:

Fram med vinkelslipen!

Ungefär så ja Mohawwk.

HeavyBass> Du får sätta lite fart på de små grå innanför pannbenet o klura på lösningar tongue
Det gör vi andra wink

fast de ska ju va enkelt  å gå fort.. wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

BagarN
1 179 Inlägg
22 september 2011
Lonefox skrev:
Mohawwk skrev:
HeavyBass skrev:

Fram med vinkelslipen!

Ungefär så ja Mohawwk.

Det gör vi andra wink

Gör INTE som jag gjorde i början, trodde det räckte med plåtsax, icke.. Fram med vinkelslipen samtidigt som jag pratade i telefon.. Oj! Nu gick det att få in 6,5" fast även på insidan! Så det var bara fram med svetsen..

318 Inlägg
22 september 2011
Haha, ja jag får klura på lite lösningar.. Man vill ju ha det snyggt också. Det ska ju inte se ut som fan precis tongue
Haha, tack för upplysningen Mohawwk ! wink

1 215 Inlägg
22 september 2011
Mohawwk skrev:
Lonefox skrev:
Mohawwk skrev:

Fram med vinkelslipen!

Ungefär så ja Mohawwk.

Det gör vi andra wink

Gör INTE som jag gjorde i början, trodde det räckte med plåtsax, icke.. Fram med vinkelslipen samtidigt som jag pratade i telefon.. Oj! Nu gick det att få in 6,5" fast även på insidan! Så det var bara fram med svetsen..

körde du kap och snacka i telefon samtidigt? Personen i andra änden kan ju inte ha hört dig speciellt bra lol

BagarN
1 179 Inlägg
22 september 2011
Pavva skrev:
Mohawwk skrev:
Lonefox skrev:

Ungefär så ja Mohawwk.

Det gör vi andra wink

körde du kap och snacka i telefon samtidigt? Personen i andra änden kan ju inte ha hört dig speciellt bra lol

Yepp! Både jag o personen jag prata med är lite halft döva så det är lugnt! lol

7 241 Inlägg
22 september 2011
evilaudio skrev:
Lonefox skrev:
Mohawwk skrev:

Fram med vinkelslipen!

Ungefär så ja Mohawwk.

Det gör vi andra wink

fast de ska ju va enkelt  å gå fort.. wink

Ja just det..... roll

139 Inlägg
22 september 2011
Jag har två problem.
1: jag har vinande ljud i högtalarna (ju mer jag gasar, ju högre vinande)
2: att basen "ploppar till" varje gång jag byter låt, samt direkt när jag startar stereon. båda problemen  fanns när jag hade mitt gamla slutsteg, ett Kicker zx400.1, och kvarstår nu när jag uppgraderat till zx1000.1.
Har testat att byta lågnivåkabel, dock inte dragit om den på annat sätt, kanske borde testa att ta ur stereon och sen dra en ny lågnivåkabel rätt genom kupén bara för att testa?
Nuvarande kabel är dragen från stereon, en Alpine CDA-117Ri vidare ner mot golvet på förarsidan och sedan instoppad under plastinredningen upp mot växelspaken, och sedan vidare bak under mitten av baksätet till bagaget. Har jordat steget direkt på batteriet. Funderade på brännd signaljord, men tror att problemen började när jag bytte stereo (nyköpt) och då var inget slutsteg inkopplat.
Tack på förhand smile
Edit: det är en Bmw 328 från 95 vi snackar om
Senast redigerat av svampen92 (22 september 2011)

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
23 september 2011
svampen92 skrev:
Jag har två problem.
1: jag har vinande ljud i högtalarna (ju mer jag gasar, ju högre vinande)
2: att basen "ploppar till" varje gång jag byter låt, samt direkt när jag startar stereon. båda problemen  fanns när jag hade mitt gamla slutsteg, ett Kicker zx400.1, och kvarstår nu när jag uppgraderat till zx1000.1.
Har testat att byta lågnivåkabel, dock inte dragit om den på annat sätt, kanske borde testa att ta ur stereon och sen dra en ny lågnivåkabel rätt genom kupén bara för att testa?
Nuvarande kabel är dragen från stereon, en Alpine CDA-117Ri vidare ner mot golvet på förarsidan och sedan instoppad under plastinredningen upp mot växelspaken, och sedan vidare bak under mitten av baksätet till bagaget. Har jordat steget direkt på batteriet. Funderade på brännd signaljord, men tror att problemen började när jag bytte stereo (nyköpt) och då var inget slutsteg inkopplat.
Tack på förhand smile
Edit: det är en Bmw 328 från 95 vi snackar om

Jordloop....Hur tjock jordkabel? Har du jordat CD spelaren i samma punkt som steget?

OBS! Som en parantes....Koppla aldrig in- eller ur steg med signal in i steget eller skifta/dra ut lågnivå i stegen med signal på och stegen på. Koppla ALLTID med jorden bortkopplad från batteriet!

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

247 Inlägg
23 september 2011
Halloj! Nu är det så att jag fått ett gammalt mds steg av bror min, skulle tippa på att det är ca 5-7 år gammalt. Det lämnar 4x80 eller 2x160w rms enligt papper.

Tror ni detta steg skulle klara av att driva b2 audio kitet vi pratat om här i tråden?

Sök