3769
Sök

pimp "morsans" ride:P

elektriker
591 Inlägg
9 mars 2006
Trådstartare
Det är såhär att min morsa inte riktigt har nått större intresse i vilken bil hon kör och detta vill jag ändra på nu! Hon har en riktigt ful 88:ans nissan micra som är vit med en röd vänster framskärm:P
Jag har kommit på att det skulle vara en perfekt present till henne om jag o nåra polare kunde "fixa" till den lite till hennes födelsedag i maj.
Har tänkt mig en ny rollad lack:P, tonade rutor, biltema slutkläm o lite annat lull lull.
Och det är just det ja behöver hjälp med nu, att komma på vad som ska fixas och hur man gör det.
Särskild hjälp behöver jag med lacken, vet inte riktigt hur man gör när man fixar en sån här budget lack men hoppas på all eran vishet här;)

Får lite sponsring av mormor så skulle tippa på att budgeten ligger på en 2-3000 spänn:P

Tänkte att eftersom de ändå är en bil "färdig för skroten" kan ja lika gärna experimentera lite på den, innan ja ger mig på min egen:P Kan ju bli en kul grej!

Hoppas på bra svar, tack på förhand!wink

---------------> Kimpan

694 Inlägg
9 mars 2006
Tja.. haha låter roligt det här:) skulle rekomendera att du sprutade den ändå behöver inte vara dyrare.. om du har tillgång till garage.. lacken blir väldigt ful om man rollar.. och färg jadu ta inte svart eftersom din mor ska köra den.. ingen snygg färg för en kärring..blå kanske.. sen finns det balla durk mattor att ha i bilen för 200 spänn på jula.. haha sen kan ni ju sätta på en vinge på taket eller något annat ballt.. tärningar i rutan lacka om fälgarna kanske .. mkt små saker att göra!!

Maizer
10 mars 2006
Viper-stripes är ju en självklarhet wink

694 Inlägg
1 417 Inlägg
10 mars 2006
spraytona rutorna eller nått smile Vinge på taket skulle vara coolt med. Ett scoop på huven också kanske smile

200sx Driver
366 Inlägg
10 mars 2006
Gör nå eget hood scoop !
Skär bara ut en form (lämna en kant), tryck ned plåten och svetsa plåt runtom där du inte vill ha "nät" smile svårt att förklara men

-=Nissan 200sx s13 =-

elektriker
591 Inlägg
10 mars 2006
Trådstartare
haha tack för alla ideér än så länge, dem låter intressanta!
Jag funderar på att lacka den gul, möjligen med svart huv eller typ "kjolarna" svarta och viperstripes:P men hur ska ja spraylacka den? nån som kan förklara lite grundligare?
sen har jag tänkt med textilmattor, fläskigt slutrör, kanske en interiörlack, pedaler, knopp, tonade rutor möjligen julas sportratt:P klä om stolarna osv osv!
Mer förslag tack:D och hjälp med lacken för de är den jag är osäkrast på, särskilt hur man gör.
Senast redigerat av _kimpan_ (10 mars 2006)

---------------> Kimpan

83 Inlägg
10 mars 2006
Lacka fälgarna eller kolla om du kan få tag i några billiga begagnade alu fälgar modell breda. Kapa orginal fjädrarna ett par varv, om hon inte är stöt känslig.

Fiesta ST 150

694 Inlägg
10 mars 2006
Låna en kompressor och maskera alla rutor och allt väl innan du sprutar sen måste du ju givet vis sandpappra bilen noga innan med ett fint papper.. sen så sprayar du på skiten bara för vi snackar om att bilen ska hålla 1 år drygt och det klarar sådan lack bra.. åk till en lack firma och fråga om dom har någon gammal lack stående brukar ibland bli spill över efter bilar fråga om du kan få lite och du kan ju blanda många olika färger bara dom har samma lösningsmedel i eller vad man ska säga så kan du få en ball kulör.. hehe

9 108 Inlägg
10 mars 2006
Pink My Ride-mattor och sätesklädsel är ju ett måste! wink finns på micro

elektriker
591 Inlägg
11 mars 2006
Trådstartare
okkar skrev:
Låna en kompressor och maskera alla rutor och allt väl innan du sprutar sen måste du ju givet vis sandpappra bilen noga innan med ett fint papper.. sen så sprayar du på skiten bara för vi snackar om att bilen ska hålla 1 år drygt och det klarar sådan lack bra.. åk till en lack firma och fråga om dom har någon gammal lack stående brukar ibland bli spill över efter bilar fråga om du kan få lite och du kan ju blanda många olika färger bara dom har samma lösningsmedel i eller vad man ska säga så kan du få en ball kulör.. hehe

Okej! ska kolla upp dedär! tackar för svaret:)

---------------> Kimpan

121 Inlägg
17 juni 2006
Tjena förlåt för att jag drar upp en gammal tråd men tänkte bara höra om du fick något resultat?

311 Inlägg
17 juni 2006
De här var ju förra året... va hände? Vi vill veta!!

121 Inlägg
18 juni 2006
nagasaki.020 skrev:

Hmm enligt tråden så va det bara några månader sedan. men men är ivrig på att få veta smile

107 Inlägg
18 juni 2006
nagasaki.020 skrev:

ja om det är 07 nu så:p

mer bas en gas :)

Sök