Robban_89: Mig blir ni inte av med på ett bra tag måste jag säga
J_84: Japp det var farsan, han är lika bilgalen han också, och sa att hans vänster långfinger var slut efter allt blinkande på snygga mötande bilar
CarpeDiem: Kul att höra Sam, då står bilen "klar" för iår, och kanske för alltid...!? eller..!?
Rallyhalle: Var det ni som satt vid gräset och tog det lugnt, som åkte en XC70? Du skulle kommit fram och pratat en stund!!
NUUUU kommer det lite uppdatering, var hos Peter.w och köpte mig hans gamla plastade baslåda, anpassad till främre bagagegolv!! Varit förtjust i den ett bra tag nu, så jag köpte loss den snabbt!!
Varför köpte jag en färdig, det är ju inte "jag", helt enkelt för att jag tycker hans låda var klockren och grymt stilren, tog jag tag i projektet och började med att:
Spackla på den ojämna ytan, som peter sparat på sig då den kläddes i mysigt orginalskinn!! Det ändrades på !!
Jag kan ju inte hålla saker orörda, så fram med vita skinnet, alcantara, och tygsax!! Givetvis DLS spraylim
Efter en timmes pillande nu ikväll, såg det ut såhär :
Vitt konstskinn i mitten, och svartgrå alcantara på sidorna, sticker i ögonen men endå stilrent på någe vis!
Mums!!
Varför jag valde vitt i mitten var för att bryta av mot min 1.5 farads kondensator, som är svart, black and white var det ju
Imorgon åker jag till Backes Ljudbyggeri ute på Ekerö, för att hämta en till MacAudio 12"a, en ny lågnivå-adapter (gamla brusar), och lite strömkablar till kondensatorn..
Hoppas att ni tyckte om min uppdatering, jag är själv riktigt nöjd hittils!!
Återkommer när jag rör lådan igen, alltså imorgon, då det både blir provmontering optiskt, samt inkoppning om jag hinner med det Tyget måste det finslipas lite på innan den är heelt 100%
Kommer bli skitbra när den där lådan kommer i, jäkligt stilren och fin!
Svar på din fråga så nää, jag va inte där me nån XC70. Åkte förbi i firmabilen (Nissan Navara), åkte bara förbi på ute på vägen o kände snabbt igen din bil
Volvo_Emil: Wow, tacka henne från mig!! Att din mamma lägger märke till bilar är lite imponerande, min skakar på huvet och drar en djup "usch" suck haha
Residence: Tack Wassim!!
CarpeDiem: Danke danke;)
Coffen: Wow, kul att du hittat in i min tråd, värmer verkligen att få höra sånt!! Kul!
DaAddez: Tjena Andreas!! Det kan du ge dig på att jag ska
NUU är lådan monterad, kopplad och justerad!! Vad och hämtade min andra bas Hos Backes, som jag startade ett litet sammarbete med, tack Matte för all hjälp idag!!
Här kommer bilder på kalaset monterat och klart, kondningen kommer såfort jag orkat köpa kabel, glömde idag
Färdigt!! Ska monteras en list eller något i nederkant...!
Result!!
Ljudet och basen blev GRYMT bra, spelade lagom högt, endå så vibrerade grannens fönster duktigt när bakluckan var öppen!! Ska justeras in bättre!!
Tack allihop, det värmer verkligen att höra alla dessa positiva kommentarer!! Det får mig att vilja fortsätta utveckligen på min bil ska ni veta, det är NI som driver mig vidare!!
Det har inte hänt någonting stort med bilen sedan senaste uppdateringen, men idag slog mig ännu en rätt så vrickad idé, som jag tror sett på någon enstaka utställningsbil i USA, kika vidare så får ni se vad jag och min skräddare Lillsyrran gjort ikväll :
Ugnspapper på undersida av huven... hmm
Vad håller jag på med här tro, markerar upp...
..vitt skinn ?
Mitt största fan var på besök i garaget också!!
Sammarbete och lilla christoffer blåser oss med luftningsblåsaren
Sen tog luften slut i kompressorn, då letade han upp ett annat alternativ haha ligist
En Enkel ledtråd på vad skinnet är till för
I skrivande stund går nålen varm i morsans kök!!
NOTICE: Bilen kommer att stå färdig på SCF Finals på Gustavsbergs-mässan 26-27 September för er som vill komma och kika närmare på familjeprojektet Black And White!!