3828
Sök

Kicker L7 10" + Sinus Live 1500v2

91 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Hejsan, beställt ett sinus live 1500v2 och har fått erbjudande att köpa en Kicker L7 10" och undrar vad ni tror om detta tillsammans? 2x4ohm ligger den på

Mvh Mattias

- No shame

27 Inlägg
30 december 2008
tjaa..

Jag ska köpa ett sånt sinus live monoblock med L7 12" till min bmw nu i dagarna=)...
min kompis har 2 st L7 som spelar GRYMT ihop med ett sånt steg..

så jag tycker att du ska tacka JAAAA=P Kicker äger=P
Senast redigerat av The_probe_man (30 december 2008)

91 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Han har nu tyvärr dragit tillbaka erbjudandet... Men jag får gärna förslag av er till en bas! bas + låda max 2,8tusen, köper gärna begagnat smile Så låt höra vad ni kan rekomendera smile

- No shame

399 Inlägg
30 december 2008
http://www.blocket.se/vi/19640491.htm?ca=23_8_s duger väl:P Men Sinus steget är nog inte riktigt up to the task att driva den som mår bäst av

91 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Maildaemon skrev:
http://www.blocket.se/vi/19640491.htm?ca=23_8_s duger väl:P Men Sinus steget är nog inte riktigt up to the task att driva den som mår bäst av

Den där var ju dock utan låda, å då får ja ju lägga på kanske 600för en låda.. och 2x2ohm = 1ohm på steget å de pallar nog inte mitt batteri och generator skulle ja tro

- No shame

399 Inlägg
30 december 2008
Låda byggd i MDF medföljer. (delvis klädd.)
Maila eller ring för mer info

Står i annonsen... Är generatorn fräsch o batteriet detsamma är det nog ingen fara

91 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
oj ursäkta såg inte att låda mfl, ber om ursäkt! smile Tänkte för just nu med bara gas alpha 6*9or så blinkar stereon vid varje basslag vid lite högre volymer..

EDIT: Förövrigt så sitter/ska allt sitta i en mazda 626 -85, köpte nytt OKQ8 batteri förra året på 55Ah tror jag, vet inte vad generatorn ligger på, ska kolla nåndag hur många volt den laddar, har för mig att den är ganska nyligt bytt den också
Senast redigerat av Argen (30 december 2008)

- No shame

399 Inlägg
30 december 2008
Okej... Då känns de som nåt inte stämmer, polaren har också en E30, o han nyttjar ett DD M2 steg utan några bekymmer

91 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Kan ju hända att kolen i generatorn eller liknande är slut.. för jag gick ut å kolla på generatorn och den är defenetivt bytt för inte så många år sen för den ser väldigt fräsh ut

- No shame

399 Inlägg
30 december 2008
Allt är ju möjligt, kolla med multimeter om den laddar som ska o så.

Skulle väl inte skada o kolla batteriets vilospänning o sånt också antar jag

91 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Ska ta en titt på detta imorgon och uppdatera om läget ! smile

- No shame

399 Inlägg
30 december 2008
Gör så, annars är det alltid kul med extra batterier smile

21 761 Inlägg
30 december 2008
Argen skrev:
Tänkte för just nu med bara gas alpha 6*9or så blinkar stereon vid varje basslag vid lite högre volymer..

Nja, här får du nog precisera dig angående blinkningarna. smile

Om endast stereon blinkar vid basslagen så handlar det antagligen om klen strömförsörjning just till stereon, inte från batteri eller generator.

Men om även bilens lampor blinkar, då har du väldiga problem eftersom en bilstereo inte drar mer än tex 8-10 A vid hög volym.

91 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Argen skrev:
Tänkte för just nu med bara gas alpha 6*9or så blinkar stereon vid varje basslag vid lite högre volymer..

Nja, här får du nog precisera dig angående blinkningarna. smile

Om endast stereon blinkar vid basslagen så handlar det antagligen om klen strömförsörjning just till stereon, inte från batteri eller generator.

Men om även bilens lampor blinkar, då har du väldiga problem eftersom en bilstereo inte drar mer än tex 8-10 A vid hög volym.

Nä alltså de är bara stereon som blinkar, inte själva bilens lampor! Kan detta ha nå att göra med att ja har kopplat både den gula och röda strömkabeln från iso´n till batterispänningskabeln? Har alltså koppla så ja kan ha stereon igång fast bilen är av och nyckeln är utdragen, då kanske du förstår hur ja har koppla typ smile

- No shame

21 761 Inlägg
30 december 2008
Om det är ganska klena kablar, vilket det tyvärr ofta är, så kan det ha med saken att göra. Det håller jag med om. Men en del bilstereoapparater kan även ha klena kablar inuti själva stereon om jag inte har helt fel, då blinkar displayen fastän strömkablarna är ordentliga.

Hur grov kabel har du dragit från batteriet till ISO:n?

91 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Om det är ganska klena kablar, vilket det tyvärr ofta är, så kan det ha med saken att göra. Det håller jag med om. Men en del bilstereoapparater kan även ha klena kablar inuti själva stereon om jag inte har helt fel, då blinkar displayen fastän strömkablarna är ordentliga.

Hur grov kabel har du dragit från batteriet till ISO:n?

Från batteri till iso är de orginal kabel nån gammal torr skit på kanske 0,75? Dock är kabeln från iso och in i stereo ganska tunn må ja säga

- No shame

21 761 Inlägg
30 december 2008
Skulle egentligen behövas en ny grövre kabel direkt från batteriet till ISO:n. Du kan ju testa att mäta spänningen så nära stereon som möjligt när det blinkar i displayen, det borde synas tydligt på mätaren.

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
31 december 2008
The_probe_man skrev:
tjaa..

Jag ska köpa ett sånt sinus live monoblock med L7 12" till min bmw nu i dagarna=)...
min kompis har 2 st L7 som spelar GRYMT ihop med ett sånt steg..

så jag tycker att du ska tacka JAAAA=P Kicker äger=P

Sinus Live stegen är grymt prisvärda men ni skulle testa ett riktigt strömstakt steg till Kicker L7 basarna så de låter som de ska låta.

Med ett Sinuslive steg så låter det grötigt och man får inte den riktiga attacken i basen. Jag rekomendera ett mer strömstakt steg till L7 basar.

Tyvärr så kostar de en slant extra men det kan det vara värt.

SinusLive stegen passar bättre till basar med lätta koner.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

91 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
Sådär har nu mätt och batterispänningen med bilen av var på 12,7V och direkt jag slog igång bilen och på tomgång så fick jag 14,3V, detta anses väl vara rätt okej eller?

Har redan köpt mig en Kicker L7 12a nu och det lär låta bra i mina oerfarna öron

- No shame

21 761 Inlägg
31 december 2008
Argen skrev:
Sådär har nu mätt och batterispänningen med bilen av var på 12,7V och direkt jag slog igång bilen och på tomgång så fick jag 14,3V, detta anses väl vara rätt okej eller?

Var det på ISO-kontakten?
Var stereon påslagen?

14,3 V laddspänning är helt klart godkänt. smile

Sök