När jag läser igenom din tråd förstår jag inte riktigt vad du behöver hjälp med? Kan du skriva lite mer specefikt vad du behöver hjälp med. Snabb guid för installation av slutsteg/bas m.m
Beroende på vad du ska ha för bas och slutsteg varierar det lite på hur grova strömkablar du behöver (plus och minus). Jag skulle rekoemendera att du åtminståne har 25mm2 eller 35mm2 ström och jordkabel. Strömkabeln drar du på den sidan av bilen där du har batteriet, gömmer den på fint sätt och bak till skuffen (på strömkabeln ska du skära av en bit av kabel på batteriet och montera en hängsäkring som det kallas på cirka 105 eller 150 amp som ska vara MAX 30cm ifrån batteriet.) Jordkabeln ska du dra ifrån lämplig chassidel bak där det jordar bra, jordkabeln ska ALLTID vara minst lika grov som strömkabeln, och den behöver inte vara längre än 1-1½ meter lång, skrapa och slipa upp färden ordentligt så det jordar bra där du fäster den, Sedan ska du montera dom i slutsteget vilket jag hoppas du vet hur man gör. Plus på plus och minus/jord på minus på slutsteget.
Sedan om du ska ha högnivå eller lågnivå avgör du själv beroende på vad du har för utgång på stereon, Lågnivå är att lättare och finns på nästan alla slutsteg, när du drar dom kablarna bak till skuffen ska du dra dom på motsatt sida av bilen där du drog strömkablarna för att minska strörnings risk mellan kablarna.
"Endast de bästa är gott nog." - Carl Benz - 1886