2984
Sök

Glapp i diff Datsun 240z (video)

506 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
Hejsan!

Är nämligen så att jag ska köpa en Datsun/Nissan 240z och jag har fått lite videoklipp från ägaren på det jag ville ha reda på eftersom jag har ca 100 mil till han så vill jag kunna ta reda på så mycket som möjligt innan man åker.

Men nu till frågan

Video 1
La märke till en grej när jag kollade på en video när han var ute och provkörde den en sväng.
Iakta vid 00.02. Märker ni vad det rycker till i hela drivlinan när han trycker på gasen. precis som det är glapp någonstanns. Växellåda och slutväxel (bakaxeln) ska vara upphängd i uretanbussningar så det är styvt men borde det verkligen kunna glappa så mycket. Känns som det bli en väldigt ryckig gång.
Kan det vara något i lådan som gör det eller är diffen helt slut?
http://www.garaget.org/video/h7islv5tjpku

MVH
Johan

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

506 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
ingen?

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

Har alltid rätt!
689 Inlägg
2 januari 2009
är de stel bakaxel så är de bakaxeln som antagligen e glapp.. Om den har en delat bakaxel så om du har tur så e de bara hardyskivan som e slut, den sitter direkt efter v-lådan mot kardanen

Livet är ett helvete, du är bjuden!

506 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
Har fått några tips på att det kan vara tändningsfel i motorn osv. känns lite långsökt tycker jag. Tycker bara det är konstigt att den inte skulle vara utbytt ifall alla andra bussningar är bytta. Men tack för tipset smile

832 Inlägg
2 januari 2009
Det verkar mer som att motorn misstände lite. Ska det rycka så där så måste ju diffen vara helt slut och då skulle den nog inte gå så tyst och fint som den gör.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

506 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
Verkligen inte kul att åka ca 100 mil och sen är det skit.. fan fan fan sad

832 Inlägg
3 januari 2009
Förstår det. sad

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Sök