2460
Sök

Moment för Saab B201 topplock

39 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Hej!
Har lyft toppen på en 900I-85, 8v, men har inte helt klart för mig vilket moment som gäller för åtdragning av toppen efter montering. Nya toppackningen är av märket ScanTech. Som inte anger på vare sig på packningen eller hemsidan vilket moment som kan gälla.
Någon som vet säkert??

Med vänliga hälsningar

Johannes i Sjöbo

72 Inlägg
3 januari 2009
morsole skrev:
Hej!
Har lyft toppen på en 900I-85, 8v, men har inte helt klart för mig vilket moment som gäller för åtdragning av toppen efter montering. Nya toppackningen är av märket ScanTech. Som inte anger på vare sig på packningen eller hemsidan vilket moment som kan gälla.
Någon som vet säkert??

Med vänliga hälsningar

Johannes i Sjöbo

gå in på meca elr meconomen o tjuvkika i en "gör de själv bok!
kan vara dfumt att lite på folk man inte känner när de gäller sånna saker smile
lycka till

39 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Jag har serviceboken för Saab 900 men jag är intresserad av att veta vad packningstillverkaren rekommenderar, alltså Scan Tech. Ifall någon råkar veta. Annars får jag ringa till dem efter helgen.

72 Inlägg
3 januari 2009
morsole skrev:
Jag har serviceboken för Saab 900 men jag är intresserad av att veta vad packningstillverkaren rekommenderar, alltså Scan Tech. Ifall någon råkar veta. Annars får jag ringa till dem efter helgen.

dom bygger packningarna efter motorn så de är med största sannolikhet samma nm som original...
låter konstigt annars, de är ju endå kompen i bilen som avgör hur hårt du ska dra bultarna

39 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Jo säkert blir det 60, 80 och sen 90 graders vinkeldragning, om inte annat kommer i dagen. Kul att få veta hur andra gör med!

Mvh Johannes

Sök