3926
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
Gladen Audio
2 388 Inlägg
29 augusti 2010
Grattis! alltid kul o få priser med sig hem :-)

Enligt ljuddomaren lät ju din bil bra redan nu och med lite bättre tweakning skulle den bli giftig, det måste ju kännas bra va? :-)

Och ska det inte spelas enbart högt i bilen hade jag nog bytt den SPL show basen till en Mille i sluten låda dem låter kanon.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

stRaend
29 augusti 2010
Trådstartare
Frippe_L skrev:
Grattis! alltid kul o få priser med sig hem :-)

Enligt ljuddomaren lät ju din bil bra redan nu och med lite bättre tweakning skulle den bli giftig, det måste ju kännas bra va? :-)

Och ska det inte spelas enbart högt i bilen hade jag nog bytt den SPL show basen till en Mille i sluten låda dem låter kanon.

Tack smile Jo visst är det, känns hur gött som helst efter allt slit big_smile Hållt på halva dagen att ställa in men vet inte om jag lyckas något nämnvärt. Vill gärna få tag i skivan så man kan ställa in lite efter den. tongue

Satsar ju mest på välljud, men har ju redan låda och allt till spl show basen. Lite svårt att bygga om den hmm Får se om jag får till det på nästa tävling när det nu är? roll

stRaend
17 september 2010
Trådstartare
Har en bra nyhet och en dåligt.

Den bra:

SM imorgon !! big_smilebig_smile

Den dåliga:

Mitt HP4 steg har sagt upp sig roll så kommer att få tävla med ett dls ca-41 imorgon. Får se ifall jag får till inställningarna något vidare annars så får det gå som det går hmm

Lägger upp en bild på utsidan nu när jag fått på dom nya fälgarna tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/995942_ddfp0w.jpg

Revisor
151 Inlägg
17 september 2010
Så sjukt fin som alltid!

Synd med steget men man kan ju alltid göra sitt bästa trots omständigheterna. Jag är säker på att du kommer göra det och jag önskar dig lycka till! smile

Fälgarna.. Det gör en hel del! Mycket snyggt blev det, stuket börjar bli riktigt bra nu!

/Marcus

stRaend
17 september 2010
Trådstartare
AudiRS6 skrev:
Så sjukt fin som alltid!

Synd med steget men man kan ju alltid göra sitt bästa trots omständigheterna. Jag är säker på att du kommer göra det och jag önskar dig lycka till! smile

Fälgarna.. Det gör en hel del! Mycket snyggt blev det, stuket börjar bli riktigt bra nu!

/Marcus

Tack big_smile Kommer fortfarande satsa på topp 3 trots detta "lilla" missöde.

Ska ut nu och plocka ur steget och göra iordning något slags fäste för dls steget. Bilder kommer kanske ikväll, eller så kommer det på söndag tongue

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
17 september 2010
tänkte kika närmre på detta bygge imorron då jag glömde d förra gången!

stRaend
17 september 2010
Trådstartare
Stickan skrev:
tänkte kika närmre på detta bygge imorron då jag glömde d förra gången!

jasså? smile iförsig så visade jag väl kanske inte upp det så mycket förra gången. Och sedan åkte jag ju direkt efter prisutdelningen. Men du är så välkommen så wink

stRaend
19 september 2010
Trådstartare
Då har man vilat sig efter gårdagen och den långa bilturen som blev roligare på hemvägen då man fick med sig 1'a priset igen i SQL Maxi big_smilebig_smile

Högst upp på listan just nu är att rikta om diskanterna då det är fasfel som det är just nu, men har ju många månader på mig nu när den ska ställas av snart. Har införskaffat mig en vinterbil som det kanske kommer komma in lite bättre ljud i längre fram, men det är som sagt framtidsplaner smile

Lägger upp en bild på bilen på hemvägen och en på pokalen roll

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/997073_d98y7r.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/997079_5bzycv.jpg

3 059 Inlägg
19 september 2010
Grattis..

242 Inlägg
19 september 2010
kollat igenom hela tråden nu. mycket roligt bygge detta smile
har en fråga hur du gjorde med instrumentbrädan från början när du lackade den, slippade du direkt på vinylen eller va det nu är orginal och sedan grundade och lackade ? eller plastade du hela och sedan lackade ?  Mvh Tim

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 september 2010
Då får man väl grattulera då! smile Alltid kul med priser, speciellt flera under samma säsong. Bara att bygga vidare och satsa ännu mer nästa år då. wink Ska du tävla på Elmia btw?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

stRaend
21 september 2010
Trådstartare
Smajly skrev:
Grattis..

Tack..

timpa_ skrev:
kollat igenom hela tråden nu. mycket roligt bygge detta smile
har en fråga hur du gjorde med instrumentbrädan från början när du lackade den, slippade du direkt på vinylen eller va det nu är orginal och sedan grundade och lackade ? eller plastade du hela och sedan lackade ?  Mvh Tim

I-brädan är av plast så jag bara mattade ner den och lackade. Eller eftersom det var "ojämnt" då det skulle likna vinyl så slipade jag ju ner ganska så mycket. Men jag plastade bara i kanterna vid högtalarbafflarna då det skulle spricka annars.

ChriZtoffer skrev:
Då får man väl grattulera då! smile Alltid kul med priser, speciellt flera under samma säsong. Bara att bygga vidare och satsa ännu mer nästa år då. wink Ska du tävla på Elmia btw?

Tack big_smile

Jo och den sista kändes riktigt bra att få, den första var väl också kul men alltid roligare med en SM-final wink

Får se ifall det blir tävlande på elmia, kommer åka ner och titta iallafall. Kommer ju bygga en ny SQ-bil nu till nästa år som förhoppningsvis kommer bli klar tidigare än vad jag blev med golfen. Så att jag kan delta på fler tävlingar nästa år jämfört med detta. Golfen kommer finnas kvar givetvis, ska bara rikta om diskanterna som sagt nu innan vintern. Sedan får den gå i ide roll

Vore kul att tävla på elmia men får hoppas att jag är klar med den nya isåfall wink Golfen kommer det inte bli dit iallafall..

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
22 september 2010
Trevligt! Då kanske vi blir konkurrenter i Experienced-klassen på Elmia. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}

stRaend
23 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Trevligt! Då kanske vi blir konkurrenter i Experienced-klassen på Elmia. wink

japp , den som lever får se tongue

stRaend
27 september 2010
Trådstartare
Som jag skrivit tidigare så kommer jag att bygga en ny SQ-bil till nästa år, kommer ha kvar golfen och tävla med givetvis. Men tänkte bygga en "budget" SQ-bil. Se ifall det går att få några bra poäng till bra pris wink Kommer bygga efter reglerna som gäller lägsta klassen inom Easca SQL.

Det är en bmw e36 318 -92'a som det kommer att byggas i. Köpte bilen tillsammans med min mor för att jag behöver ha något att åka i nu till vintern, och hon behövde ha något att åka i också tongue

Har beställt lite saker ifrån blekingebilradio nu och hoppas på att få det på kanske onsdag/torsdag. Kommer inte kunna göra något i helgen då jag är uppe i rättvik och går på marknad wink men efter helgen så kommer det dra igång med montering av framsystemet samt kabeldragning.

Inredningen ska jag försöka behålla så original som möjligt då bilen delas med min mor som sagt. Har börjat fräsha upp dörrsidorna med vinyl istället för tyget som satt där, det var påväg av ändå. Har hunnit med ena bakdörren bara, det var mest för att se hur det blev och det blev kanon tyckte jag big_smilebig_smile

Lägger upp någon bild på bilen samt dörrsidorna före och efter. roll

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/1000280_xkbcyf.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/1000283_aa94gf.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/1000288_zoz4ku.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/1000316_sz8m07.jpg

Revisor
151 Inlägg
27 september 2010
En bil till = En gyllene idé!

Dörrsidan blev kanon, stort lyft. Hur lång tid tog den att göra?

Förövrigt, när du menar "budget-bygge" vad ´pratar vi för budget då:)?

Lycka till önskar jag dig såklart!smile

/Marcus
Senast redigerat av AudiRS6 (27 september 2010)

Gladen Audio
2 388 Inlägg
27 september 2010
AudiRS6 skrev:

/Marcus

upp till 25000kr i listpris är lägsta Sql-klassen Nybörjare Mini
http://www.bilstereotavlingar.se/regler … 2010.3.pdf

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

stRaend
27 september 2010
Trådstartare
AudiRS6 skrev:

/Marcus

Jadu , limma ca 5min , sedan väntade jag ca 6 timmar tills limmet torkat , och då la jag på vinylen på dörrsidan ca 10min. Så ca 15min tog det totalt om man tar bort väntetiden smile

Budget = ca 10-15 000:- , listpriset får inte överstiga 25 000:- tongue

stRaend
29 september 2010
Trådstartare
Nu så var alla dörrsidorna färdiga , mycket fräshare än förut vill jag lova. Kanske inte 100% jätte proffsigt gjort men men, duger för mig tongue

Får hoppas att paketet snart är påväg ifrån blekinge roll

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 september 2010
Njahaja är det bilen som det ska tävlas med på Elmia tro? smile Kul med nytt bygge! En annan har dock fullt upp med att få ihop ekonomin till ett bygge. tongue

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök