3096
Sök

vilket är ditt sämst bilköp! mest förlorade pengar på minst tid!

Avstängd
74 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#1
somn rubriken lyder, vilka idiot affärer har du gjort?cool

Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!

961 Inlägg
5 januari 2009
#2
typ alla mina bilar ! köpt , kört slut , sålt billigt ! ångrar de som fan så nu ska ja ha kvar den ja har ett bra tag smile

Pure DieselPower

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
5 januari 2009
#3
finns en sån här tråd redan

2slow

1 062 Inlägg
5 januari 2009
#4
köpte en 740 gle som jag förlorade flera tusen på, och hade den bara över sommaren.

Ser värden genom sidorutan. =)
102 Inlägg
5 januari 2009
#5
En 855:a ja köpte i Örebro hos nån nysvensk, sen blev det pankaka hemma. mad
Sålde den till en lycklig tjej me färskt kort, ångrar ja det, jepp!. roll
Många år sen nura, så det har vandrat en del "bilar" sen dess.. lol

Volvo = Jag rullar, vilket det är på hjulen eller taket... =D

150 Inlägg
5 januari 2009
#6
Köpte en merca CLK430 cab för 219k, körde med den över sommaren och sålde den på hösten för 120k.
Inte coolt!
Senast redigerat av Volmod (5 januari 2009)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
5 januari 2009
#7
Som ers syrlighet här ovan sa så finns det en sån här tråd redan wink


Men iaf, mitt sämsta bilköp är oundvikligen 9-5:an eftersom jag köpte den för 110K och den var värd kanske 75-80K. En kolv i motorn blev bara skrot efter att ha ägt bilen i fyra månader och det ledde till en verkstadsnota på cirka 45K och bilen blev stående på verkstan i tre månader. Tio dagar efter att jag fått tillbaka bilen så gick aggregatremmen 3,5 mil hemifrån vilket ledde till bogsering till verkstan igen och ytterligare en verkstadsnota på 1600kr.

Efter det så har bilen strulat väldigt lite men nu börjar förra ägarens tattarlösningar visa sig, kapade sänkfjädrar leder till sönderkörda bakdäck på nolltid (äter upp däcken från insidan av hjulen), sänkfjädrar utan sportdämpare har gjort skrot av dämparna och en del karossdetaljer verkar vara lackade av en amatör med tummen mitt i näven.


Sammanfattningsvis så ångrar jag det köpet mycket men samtidigt så ångrar jag inte det på ett vis för jag älskar bilen och skulle inte vilja ha någon annan bil för min bil är ju ändå min bil wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

139 Inlägg
5 januari 2009
#8
köpte min kadett för 4000kr sen la jag lite över 300000 på den, plus en helvetes jävla massa timmar arbete...men men, jag har fortfarande kvar den, den dagen jag säljer, den sorgen

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

FreddeK
5 januari 2009
#9
opel astra coupe bertone...köpte den ny för 174k sålde den två månader efter för 138 k...jävla bajsbil!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 januari 2009
#10
JG skrev:
köpte min kadett för 4000kr sen la jag lite över 300000 på den, plus en helvetes jävla massa timmar arbete...men men, jag har fortfarande kvar den, den dagen jag säljer, den sorgen
Lade du 300K på en kadett? ^^

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

33 Inlägg
5 januari 2009
#11
Ja min nuvarande bil? 105000 hos bilhandlarn. nu cirka 50000 minus. på ett halvår 50k, är väl skapligt?
Men dom satans bilfirmorna är ju så jävla snåla

1 585 Inlägg
5 januari 2009
#12
Va nog min saab 9000 2.3 16v -91 som jag köpte för 10k la ner runt 8000k på den. Sålde den till en polare för 13k. Sen efter 2veckor rasa hela motorn. Han bytade motor och 1 månad efter det rasa växellådan sen rasa typ hela bilen skrotades kort där efter. Jag förlora inte mycket på bilen men förlora en vän som jag haft i 15års tid... Vilket inte är speciellt kul.

33 Inlägg
5 januari 2009
#13
Jolle87 skrev:
Va nog min saab 9000 2.3 16v -91 som jag köpte för 10k la ner runt 8000k på den. Sålde den till en polare för 13k. Sen efter 2veckor rasa hela motorn. Han bytade motor och 1 månad efter det rasa växellådan sen rasa typ hela bilen skrotades kort där efter. Jag förlora inte mycket på bilen men förlora en vän som jag haft i 15års tid... Vilket inte är speciellt kul.
Alltså gör Saab kassa motorer eller? Verkar som varende bil rasar. Beror det på hur dom kör eller är dom bara kassa?
Går bara o väntar på att min ska göra det så jag får spara pengar till en ny turbo eller motor.

237 Inlägg
5 januari 2009
#14
Imprezan, köpte den i nyköping, körde till helsingborg. 6 dagar senare rasade motorn. la sedan ner massa pengar och timmar.. till ingen nytta.. men förlorade inte på den iaf.. en det va en jävla bil till att gå sönder hela tiden

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]

139 Inlägg
5 januari 2009
#15
Rquired skrev:
JG skrev:
köpte min kadett för 4000kr sen la jag lite över 300000 på den, plus en helvetes jävla massa timmar arbete...men men, jag har fortfarande kvar den, den dagen jag säljer, den sorgen
Lade du 300K på en kadett? ^^
ja, jag har varenda kvitto sparat, det är ju lite mer, men 300 har jag kvitton på. Nu har jag iofs importerat delarna själv från annat land så jag har kommit undan lite billigare. Om jag köpt samma grejjer i sverige så kan vi lätt räkna en halv mille yikes
skulle man sen inte kunna skruva själv så vågar jag inte änns tänka...
men jag ångrar inte det...det har varit en jäkla bra utbildning för mig. Jag har träffat enormt mycket motorkunnigt folk, lärt mig en jäkla massa, sopat hem en stor samling stora pokaler, bra publicitet i tidningar mm.

där finns ju oxo alltid motorsport intresserat folk som köper sånna här grejjer, det är ju inte som att jämföra med kjolpaket och baslådor direkt. Här får man ju ändån en del betalt för grejjerna.

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

Ser värden genom sidorutan. =)
102 Inlägg
5 januari 2009
#16
Jolle87 skrev:
Va nog min saab 9000 2.3 16v -91 som jag köpte för 10k la ner runt 8000k på den. Sålde den till en polare för 13k. Sen efter 2veckor rasa hela motorn. Han bytade motor och 1 månad efter det rasa växellådan sen rasa typ hela bilen skrotades kort där efter. Jag förlora inte mycket på bilen men förlora en vän som jag haft i 15års tid... Vilket inte är speciellt kul.
Inte ditt fel att bilen rasade kanske, och kanske borde han ha förstått det..

Volvo = Jag rullar, vilket det är på hjulen eller taket... =D

1 585 Inlägg
5 januari 2009
#17
Nej jag visste att motorn inte mådde speciellt bra. Men att bilen va i så dåligt skick visste jag absolut inte men han trodde att jag försökte lura han osv. Spela ingen roll hur mycket försökte övertala han. Men tycker att han gjorde fel där.

Vocen_242 skrev:
Jolle87 skrev:
Va nog min saab 9000 2.3 16v -91 som jag köpte för 10k la ner runt 8000k på den. Sålde den till en polare för 13k. Sen efter 2veckor rasa hela motorn. Han bytade motor och 1 månad efter det rasa växellådan sen rasa typ hela bilen skrotades kort där efter. Jag förlora inte mycket på bilen men förlora en vän som jag haft i 15års tid... Vilket inte är speciellt kul.
Inte ditt fel att bilen rasade kanske, och kanske borde han ha förstått det..

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
5 januari 2009
#18
köpte min röda 525:a den gick som en klocka i två dagar nu står den å ingen vet va de e för fel på den... sad
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=115560
här finns förklaring då min snälla sambo försöker hjälpa mej lite! smile

edit: stavfel.. tongue
Senast redigerat av Goodis (5 januari 2009)

4 586 Inlägg
5 januari 2009
#19
Rquired skrev:
JG skrev:
köpte min kadett för 4000kr sen la jag lite över 300000 på den, plus en helvetes jävla massa timmar arbete...men men, jag har fortfarande kvar den, den dagen jag säljer, den sorgen
Lade du 300K på en kadett? ^^
läs hans info så förstår du


De som göms i snö kommer upp i tö!!
20 Inlägg
5 januari 2009
#20
ja köpte en sketen supra för 30 som ja sen fick reparera för samma peng (ska nämnas att ja hoppades på å laga billigt sälja dyrt), men efter många timmar på verkstad å fler hemma i garaget lessna ja å bytte bort den mot en e30 turbo som e en riktigt rolig bil dock totalt värdelös å ha som pendlar bil.. smile
men men,den e ju inte byggd för å åka å puttra i nåra ynkliga 90 men men.. thats life..



Sök