3349
Sök

Gäller as3 i en saab 9-3 aero !

101 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Har problem med mitt orginalljud i aeron!!
Det är nämligen så att alla högtalarna har slutat spela allt vad bas heter. Alla utom en, 6.5 " i ena framdörren!!alla slutatde spela bas samtidigt!!

Tänkte om nån har haft nått liknande problem att basen försvunnit hur ljudet:/ ???
Eller om nån har nån uppfattning om vad som skulle kunna ha hänt!!

Tacksam för alla svar!!

//Ztoffe

166 Inlägg
7 januari 2009
har du kikat slutsteget? som sitter vid förardörren tänkte ja på... jag antar att du inte varit o skruvat på rattarna på stereon tongue

166 Inlägg
7 januari 2009
men ju givetvis passagerardörren tongue

101 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Toblerone skrev:
har du kikat slutsteget? som sitter vid förardörren tänkte ja på... jag antar att du inte varit o skruvat på rattarna på stereon tongue

Nej har inte kollat på steget, steget driver väl enbart 6.5" i framdörrarna? För det är även 6"9 i hatthyllan som inte spelar nån bas, och dom drivs på stereon har jag för mig? hmm

Nej då, rattarna är inte pillat nått med:P

Hur kommer man åt steget då?

166 Inlägg
8 januari 2009
nej de steget driver alla högtalare, gjorde de i min iaf... ja kommer inte riktigt ihåg hur man kommer åt de men de va simpelt  iaf.. du drar upp instegslisten eller va ja ska kalla de, sen drar du undan tyget bara, steget sitter ju under handskfacket ungefär.. sen satt de i 4 muttrar om ja inte minns helt galet.. 10or skulle ja tro

101 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Toblerone skrev:
nej de steget driver alla högtalare, gjorde de i min iaf... ja kommer inte riktigt ihåg hur man kommer åt de men de va simpelt  iaf.. du drar upp instegslisten eller va ja ska kalla de, sen drar du undan tyget bara, steget sitter ju under handskfacket ungefär.. sen satt de i 4 muttrar om ja inte minns helt galet.. 10or skulle ja tro

Men högtalarna funkar liksom, men att dom inte spelar någon bas:/ skulle steget krångla så skulle de nog inte komma nått ljud ur högtalarna....

Drev steget alla högtalare? i 9-5:an då eller?
Nån annan som vet om steget i as3 driver alla högtalare eller enbart 6.5" i dörrarna!!?

26 Inlägg
9 januari 2009
as3 steget ska bara driva högtalarna i dörrarna.

:)

101 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
wooster skrev:
as3 steget ska bara driva högtalarna i dörrarna.

Jo jag hade för mig att jag hade hört det nånstans smile

(none)
1 725 Inlägg
9 januari 2009
AS2 är de minsta, då har man inga dörrhögtalare eller steg. Som Woster säger så är AS3 stora stereon som de då kommer till dörrhögtalare med ett steg. 6.9:orna drivs av stereo!

Men ang. ditt problem så låter det lite konstigt att du inte får något basljud :S
Senast redigerat av Braather (9 januari 2009)

--Lev i går som det vore i morgon--

OEM <3
6 957 Inlägg
9 januari 2009
Hände detta nyligen? För de funka när ja hade bilen eller har pillat med ngt`?

OEM <3

101 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
Bjork skrev:

jojo, de har funkat jätte bra, det sluta bara funka helt plötsligt för nån vecka sen hmm

OEM <3
6 957 Inlägg
12 januari 2009
ztoffe88 skrev:
Bjork skrev:

jojo, de har funkat jätte bra, det sluta bara funka helt plötsligt för nån vecka sen hmm

Nej va tråkigt hmm Kollat något med Saab då? Du har ju MRF försäkring? Du kan ju ringa Biltjänst och se va dom säger.

Mvh

OEM <3

101 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
Bjork skrev:
ztoffe88 skrev:
Bjork skrev:

Nej va tråkigt hmm Kollat något med Saab då? Du har ju MRF försäkring? Du kan ju ringa Biltjänst och se va dom säger.

Mvh

nej har itne kollat med dom på saab!!! MRF försäkring?? fick ju nån försäkring /garanti när jag köpte begagnad bil där, den gällade 1 månad eller 200 mil !!! 
så den gäller inte längre, om de var den du mena:/ ?

OEM <3
6 957 Inlägg
14 januari 2009
ztoffe88 skrev:
Bjork skrev:
ztoffe88 skrev:

Mvh

nej har itne kollat med dom på saab!!! MRF försäkring?? fick ju nån försäkring /garanti när jag köpte begagnad bil där, den gällade 1 månad eller 200 mil !!! 

Aa, fick den med fast min var på 3 månader/500 mil...men har du redan kört 200 mil? tongue

OEM <3

101 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Bjork skrev:
ztoffe88 skrev:
Bjork skrev:

Mvh

Aa, fick den med fast min var på 3 månader/500 mil...men har du redan kört 200 mil? tongue

okej, smile  naae, men har nog iaf åkt 150 kanske ...har/hade rätt långt till jobbet med, och sen var man ju riktigt sugen på att bara åka med den:P hade väntat länge på att köpa en sån modell:) synd bara att de är vinter hmm

2 600 Inlägg
15 januari 2009
Braather skrev:
AS2 är de minsta, då har man inga dörrhögtalare eller steg. Som Woster säger så är AS3 stora stereon som de då kommer till dörrhögtalare med ett steg. 6.9:orna drivs av stereo!

Men ang. ditt problem så låter det lite konstigt att du inte får något basljud :S

as2 har högtalare i dörrana och steg i alla fall i 9-5 är mellan stereon as1 är det som inte har högtalare i dörrana fram.  ville bara på peka det tongue

gör som jag kör gubba racer=)

(none)
1 725 Inlägg
15 januari 2009
klimpan skrev:
Braather skrev:

as2 har högtalare i dörrana och steg i alla fall i 9-5 är mellan stereon as1 är det som inte har högtalare i dörrana fram.  ville bara på peka det tongue

Då får jag påpeka tillbaka smile

Det skiljer sig enormt mellan 9-5 och 9-3. I 9-3 är det uppdelat i AS2 och AS3.

Vi gör så här: Läs denna länk så får Ni svar på de ni behöver veta om dessa system i ng900/og9-3

http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … mp;t=79020

//Jonas

2 600 Inlägg
15 januari 2009
okej du vinner :p jag trodde att det var samma i 9-3 me men du har rätt sorry. då har jag lärt mig nått nytt idag smile

(none)
1 725 Inlägg
15 januari 2009
Hehe, det är fasen inte lätt att ha kolla på allt detta -smile

Vet detta då jag har haft en helsike själv med dessa system då man byggt ljud i den gamla 9-3:an ett par ggr.   Så lätt är de inte! hmm

2 600 Inlägg
15 januari 2009
nä är det verkligen inte skiljer sig så mycket me mellan modellerna tongue

Sök