4069
Sök

Högt K-värde på mercedes E270CDI

Gödseldräng
4 529 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#1
som topic
fick 2.0 på bes och får vara max 0.9
vad kan det bero på att den släpper ut så mycket ?
den är nyservad med alla filter och olja
sitter även en Kcr box på den

edit
det är en mercedes 250 cdi med en turbo diesel femma under huven
årsm 03
Senast redigerat av Team-Adolfsson (8 januari 2009)


I got Dubs!
2 423 Inlägg
8 januari 2009
#2
stäng av kcr boxen.
Senast redigerat av Adde666 (8 januari 2009)


Gödseldräng
4 529 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#3
Adde666 skrev:
stäng av kcr boxen.

hur fan stänger man av den och vart fan sitter dom på dom här bilarna ? ^^
Senast redigerat av Team-Adolfsson (8 januari 2009)


Fd bilmek. Numera båtmek..
129 Inlägg
22 januari 2009
#4
den brukar vara seriekopplad med Railtrycksgivaren (framkant på commonrailröret)


Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
22 januari 2009
#5
Kolla även att egr-ventilen och att spjällen under insuget funkar som dom ska. Händer att staget som går mellan spjällen ramlar ner och då får man också högt k-värde.


41 Inlägg
14 september 2009
#6
"Team-Adolfsson" fick du till k-värdet på bilen?

Jag har samma problem nu med min C270 CDI -03.
Besiktade idag och 2,0 i k-värde trots nytt luftfilter och jag varvade ur den ordentligt innan...


41 Inlägg
24 september 2009
#7
Enfeldt skrev:
"Team-Adolfsson" fick du till k-värdet på bilen?

Jag har samma problem nu med min C270 CDI -03.
Besiktade idag och 2,0 i k-värde trots nytt luftfilter och jag varvade ur den ordentligt innan...

Fick ner mitt värde till 0,6 nu med ny olja och filter i alla fall.



Sök