de är ju M-profil stakar som sitter i, de ska kalra av 300 hk iaf, finns personer som har haft långt över 300 hk med orginal
å sen min polare kör sin 940 turbo med orginal stakar i kolvar med han har 350 bänkad finns papper på de.
Nikk0 skrev:
Varför svarar du när du inte vet vad du pratar om? Fel på allt...
hehe okej, jag har själv sett en bil med orginal takar i som har haft över 300 hk och tydligen så är de min svågers bil. men men du frågade jag svarade.
de är ju M-profil stakar som sitter i, de ska kalra av 300 hk iaf, finns personer som har haft långt över 300 hk med orginal
Varför svarar du när du inte vet vad du pratar om? Fel på allt...
Men du verkar ju rätt säker på vad du pratar om så varför förklarar du inte för Henke666 , hur saker och ting fungerar ? Vad man skall använda sig av för innanmäte osv ?
Det sitter inga m-stakar i b230f- vare sig det är lågfriktionsmotorn eller den senare, och orginalstakarna i b230f-88 kan anses som klena. Hur mycket effekt dom klarar går inte att svara på, det beror helt på hur du bygger din motor (hur långt är ett snöre?). Så h-profil skulle väl inte skada om du ska ha mycket effekt.
"M-stakarna" är I-profil och håller bra, nackdelen är att dom är ganska tunga.
940 har inga M-stakar orginal, så snacka lite mindre...
Det sitter inga m-stakar i b230f- vare sig det är lågfriktionsmotorn eller den senare, och orginalstakarna i b230f-88 kan anses som klena. Hur mycket effekt dom klarar går inte att svara på, det beror helt på hur du bygger din motor (hur långt är ett snöre?). Så h-profil skulle väl inte skada om du ska ha mycket effekt.
"M-stakarna" är I-profil och håller bra, nackdelen är att dom är ganska tunga.
940 har inga M-stakar orginal, så snacka lite mindre...
Lilla killen, De är en stämpel på stakarna och den stämpel är ett M! punkt slut. och sen vad de är för annan skit bryr inte jag mig om, för jag själv kör med h-profil med mahle kolvar.
Det sitter inga m-stakar i b230f- vare sig det är lågfriktionsmotorn eller den senare, och orginalstakarna i b230f-88 kan anses som klena. Hur mycket effekt dom klarar går inte att svara på, det beror helt på hur du bygger din motor (hur långt är ett snöre?). Så h-profil skulle väl inte skada om du ska ha mycket effekt.
"M-stakarna" är I-profil och håller bra, nackdelen är att dom är ganska tunga.
940 har inga M-stakar orginal, så snacka lite mindre...
Lilla killen, De är en stämpel på stakarna och den stämpel är ett M! punkt slut. och sen vad de är för annan skit bryr inte jag mig om, för jag själv kör med h-profil med mahle kolvar.