3502
Sök

Orginal stakarna i b230f

32 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
#1
Hur mycket effekt klarar stakarna i en b230f från -88? För dem ska väl vara ganska klena?

Whatever :)
1 652 Inlägg
9 januari 2009
#2
de är ju M-profil stakar som sitter i, de ska kalra av 300 hk iaf, finns personer som har haft långt över 300 hk med orginal

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
9 januari 2009
#3
XeptiQ skrev:
de är ju M-profil stakar som sitter i, de ska kalra av 300 hk iaf, finns personer som har haft långt över 300 hk med orginal

M-stakarna satt i gamla B23... skulle inte våga köra över 200 häst med 230f-stakarna iallafall om det ska vara någorlunda pålitligt.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

66 Inlägg
9 januari 2009
#4
rekomenderar att gå in på sävarturbo och läsa på, står mycket om volvo trimmning där


29 Inlägg
10 januari 2009
#5
XeptiQ skrev:
de är ju M-profil stakar som sitter i, de ska kalra av 300 hk iaf, finns personer som har haft långt över 300 hk med orginal

Varför svarar du när du inte vet vad du pratar om? Fel på allt...


Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
10 januari 2009
#6

Allt för den där jävla hatten!

Whatever :)
1 652 Inlägg
11 januari 2009
#7
XeptiQ skrev:
de är ju M-profil stakar som sitter i, de ska kalra av 300 hk iaf, finns personer som har haft långt över 300 hk med orginal

å sen min polare kör sin 940 turbo med orginal stakar i kolvar med han har 350 bänkad finns papper på de.

Nikk0 skrev:
Varför svarar du när du inte vet vad du pratar om? Fel på allt...

hehe okej, jag har själv sett en bil med orginal takar i som har haft över 300 hk smile och tydligen så är de min svågers bil. men men du frågade jag svarade.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Whatever :)
1 652 Inlägg
11 januari 2009
#8
Nikk0 skrev:
XeptiQ skrev:
de är ju M-profil stakar som sitter i, de ska kalra av 300 hk iaf, finns personer som har haft långt över 300 hk med orginal

Varför svarar du när du inte vet vad du pratar om? Fel på allt...

Men du verkar ju rätt säker på vad du pratar om så varför förklarar du inte för Henke666 , hur saker och ting fungerar ? Vad man skall använda sig av för innanmäte osv ?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

29 Inlägg
11 januari 2009
#9
Det sitter inga m-stakar i b230f- vare sig det är lågfriktionsmotorn eller den senare, och orginalstakarna i b230f-88 kan anses som klena. Hur mycket effekt dom klarar går inte att svara på, det beror helt på hur du bygger din motor (hur långt är ett snöre?). Så h-profil skulle väl inte skada om du ska ha mycket effekt.

"M-stakarna" är I-profil och håller bra, nackdelen är att dom är ganska tunga.

940 har inga M-stakar orginal, så snacka lite mindre...


Whatever :)
1 652 Inlägg
11 januari 2009
#10
Nikk0 skrev:
Det sitter inga m-stakar i b230f- vare sig det är lågfriktionsmotorn eller den senare, och orginalstakarna i b230f-88 kan anses som klena. Hur mycket effekt dom klarar går inte att svara på, det beror helt på hur du bygger din motor (hur långt är ett snöre?). Så h-profil skulle väl inte skada om du ska ha mycket effekt.

"M-stakarna" är I-profil och håller bra, nackdelen är att dom är ganska tunga.

940 har inga M-stakar orginal, så snacka lite mindre...

Lilla killen, De är en stämpel på stakarna och den stämpel är ett M! punkt slut. och sen vad de är för annan skit bryr inte jag mig om, för jag själv kör med h-profil med mahle kolvar.
Senast redigerat av XeptiQ (11 januari 2009)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Sidledesförare
268 Inlägg
11 januari 2009
#11
XeptiQ skrev:
Nikk0 skrev:
Det sitter inga m-stakar i b230f- vare sig det är lågfriktionsmotorn eller den senare, och orginalstakarna i b230f-88 kan anses som klena. Hur mycket effekt dom klarar går inte att svara på, det beror helt på hur du bygger din motor (hur långt är ett snöre?). Så h-profil skulle väl inte skada om du ska ha mycket effekt.

"M-stakarna" är I-profil och håller bra, nackdelen är att dom är ganska tunga.

940 har inga M-stakar orginal, så snacka lite mindre...

Lilla killen, De är en stämpel på stakarna och den stämpel är ett M! punkt slut. och sen vad de är för annan skit bryr inte jag mig om, för jag själv kör med h-profil med mahle kolvar.

Du är ju totalt sprutad i huvudet, karldjävul.

Man vet aldrig, före man vet

127 Inlägg
11 januari 2009
#12
finns många puckon här på garaget säger inget namn om vem som är det i den hära tråden men det förstår väll alla


Sök