jag tror ärligt talat att jag inte kommer få några svar vart jag än vänder mig tyvärr... men hoppas kan man ju alltid
Lite klarhet i vad ET är..
Wikipedia skrev:
Fälgens inpressningsdjup kallas ET-mått eller offset. ET-måttet anger avståndet mellan däckets axiella centrum till fälgens monteringsyta mot hjulnavet, vilket oftast är angivet på fälgen. På aluminiumfälgar är stämpeln normalt stansad eller gjuten på fälgens insida, på stålfälgar oftast stansad på utsidan.
Vid ett inpressningsdjup på det nominella värdet 0, är däckets axiella mittpunkt monterad i linje med hjulnavets monteringsyta. Är ET-värdet exempelvis 45, sitter däckets axiella centrum 45 mm innanför hjulnavets yta [2]. Det finns även negativa inpressningvärden, vilket anger hur mycket däckets axiella centrum ligger utanför hjulnavets monteringsyta. Detta förekommer mest typiskt vid förhållandevis breda fälgar, med en så kallad bred kant. Finns det ett motstående hjul i hjulaxelns andra ände (som normalt på en bil med jämnt antal bärande hjul), ökar alltså spårvidden ju lägre ET-värdet är.
Hoppas det hjälpte, svårt att luska ut ET på däck
Attan, kan inte slita mig /Kim
Edit: Enligt Neweraparts har dina fälgar en ET på +50.. Finns ju inte fler varianter av dom fälgarna i 17" med 5x114,3
Säg till om du har mer problem, jag råkade hälla i mig en kopp kaffe..
Sandvik: Om det nu är samma fälgar som det finns på sidan finns det bara med ett ET och det är 50+ men det stämmer som du säger, det tillverkas ofta med olika ET.. /Kim