har du långt till besiktiningen?, om du har nära,varför sätta på datorn, istället för att köra med blåljus hastighet till besiktiningen och be om ursäkt för att du e sen?? men men gjort e gjort
har du långt till besiktiningen?, om du har nära,varför sätta på datorn, istället för att köra med blåljus hastighet till besiktiningen och be om ursäkt för att du e sen?? men men gjort e gjort
jag hade bokat kl 07.00 i arlanda (bor mitt i stan) ca 30min..så det var redan kört sen brukar jag lyssna musik på morgonen, därav datorn påslagen
Ja? det trodde jag alla visste, man har ju en månad på sig att åtgärda felen och ombesikta bilen.
sen får du väl iofs bara använda bilen till det som är nödvändigt för reparera bilen, men dit räknas väl elmia?
och sen så vitt jag vet så får du köra hur fan du vill med bilen ifall du får ombesiktning, det e bara när det gått en månad efter besiktningen som begränsningen att enbart köra till o från verkstad/besiktning infaller.
Ja? det trodde jag alla visste, man har ju en månad på sig att åtgärda felen och ombesikta bilen.
sen får du väl iofs bara använda bilen till det som är nödvändigt för reparera bilen, men dit räknas väl elmia?
och sen så vitt jag vet så får du köra hur fan du vill med bilen ifall du får ombesiktning, det e bara när det gått en månad efter besiktningen som begränsningen att enbart köra till o från verkstad/besiktning infaller.
Vad innebär efterkontroll?
Felen ska åtgärdas snarast. Fordonet får inte brukas mer än vad som är nödvändigt för att felen ska kunna åtgärdas. Fordonet måste genomgå en ny besiktning senast de datum som angivits i rutan för besiktningsresultat på protokollet.
En efterkontroll är detsamma som en ombesiktning, det vill säga ett återbesök hos oss. Om ditt fordon efter kontrollbesiktning fått underkänt i protokollet, måste du först åtgärda felet och sedan komma tillbaka på efterkontroll.