2928
Sök

Kesler´s Oldschool Ford Fiesta Mk1 1982. Kemad och ångtvättad interiör 29/4

3 650 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Besiktning imöra kl 07.00 lol hmm

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
30 mars 2009
Kesler skrev:
Besiktning imöra kl 07.00 lol hmm

Haha, ser vi fram imot big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

3 650 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Solstice skrev:
lycka till smile

tack

ved redan några saker som jag kommer få nedslag på, som jag inte orkat fixa, :p
Senast redigerat av Kesler (30 mars 2009)

3 650 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
Fuck,missade bes!!!!!! vaknade kl 07 tongue

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
31 mars 2009
klant! tongue
Senast redigerat av Solstice (31 mars 2009)

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
86 Inlägg
31 mars 2009
Kesler skrev:

har du långt till besiktiningen?, om du har nära,varför sätta på datorn, istället för att köra med blåljus hastighet till besiktiningen och be om ursäkt för att du e sen?? men men gjort e gjort tongue

Bly fot? Nej bara tung på gasen

3 650 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
acix skrev:
Kesler skrev:

har du långt till besiktiningen?, om du har nära,varför sätta på datorn, istället för att köra med blåljus hastighet till besiktiningen och be om ursäkt för att du e sen?? men men gjort e gjort tongue

jag hade bokat kl 07.00 i arlanda (bor mitt i stan) ca 30min..så det var redan kört tongue sen brukar jag lyssna musik på morgonen, därav datorn påslagen wink

Ska försöka fixa ny tid innan elmia

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
1 april 2009
Kesler skrev:

Har jag också lyckats med förut roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

398 Inlägg
1 april 2009
Men då kommer du ju inte till träffen på ikea barkarby med den ,skulle vara trist om så var fallet

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!

3 650 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
Pierre-na skrev:
Men då kommer du ju inte till träffen på ikea barkarby med den ,skulle vara trist om så var fallet

klart jag kommer,kör runt ändå heh

Men nu har jag bokat ny tid på tis 06.40..det viktiga just nu är att jag får igenom den då jag ska dra till elmia på lördag big_smile

398 Inlägg
4 april 2009
Kesler skrev:
Pierre-na skrev:

Men nu har jag bokat ny tid på tis 06.40..det viktiga just nu är att jag får igenom den då jag ska dra till elmia på lördag big_smile

Haha okej ,lycka till då så du inte får ombesiktning tongue

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!

3 650 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
Pierre-na skrev:
Kesler skrev:
Pierre-na skrev:

Haha okej ,lycka till då så du inte får ombesiktning tongue

Ombes. gör inget, får ju köra en månad ändå, hinner till elmia och träffen om den skulle va så tongue

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
Eigenbrötler
1 237 Inlägg
5 april 2009
v80_ecke skrev:
Haha så man får köra en månad om man fått ombes?

Ja? det trodde jag alla visste, man har ju en månad på sig att åtgärda felen och ombesikta bilen.

sen får du väl iofs bara använda bilen till det som är nödvändigt för reparera bilen, men dit räknas väl elmia?

645 Inlägg
5 april 2009
Solstice skrev:
v80_ecke skrev:

Ja? det trodde jag alla visste, man har ju en månad på sig att åtgärda felen och ombesikta bilen.

sen får du väl iofs bara använda bilen till det som är nödvändigt för reparera bilen, men dit räknas väl elmia?

och sen så vitt jag vet så får du köra hur fan du vill med bilen ifall du får ombesiktning, det e bara när det gått en månad efter besiktningen som begränsningen att enbart köra till o från verkstad/besiktning infaller.

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
5 april 2009
Quantic skrev:
Solstice skrev:
v80_ecke skrev:

och sen så vitt jag vet så får du köra hur fan du vill med bilen ifall du får ombesiktning, det e bara när det gått en månad efter besiktningen som begränsningen att enbart köra till o från verkstad/besiktning infaller.

Vad innebär efterkontroll?

Felen ska åtgärdas snarast. Fordonet får inte brukas mer än vad som är nödvändigt för att felen ska kunna åtgärdas. Fordonet måste genomgå en ny besiktning senast de datum som angivits i rutan för besiktningsresultat på protokollet.

http://www.bilprovningen.se/externt/bpw … nt&m=2

Vad menas med efterkontroll?

En efterkontroll är detsamma som en ombesiktning, det vill säga ett återbesök hos oss. Om ditt fordon efter kontrollbesiktning fått underkänt i protokollet, måste du först åtgärda felet och sedan komma tillbaka på efterkontroll.

http://www.bilprovningen.se/externt/bpw … nt&m=2

2 638 Inlägg
5 april 2009
Läst igenom hela projektet nu, har helt missat detta häftiga bygge. Blev riktigt bra, kul med seriös rollning, ser ut att ha blivit riktigt bra.

Ska du inte ha någon stötfångare fram? För det ser lite konstigt ut när du har det bak, med det svarta som byter av lite.

Iallafall, kommer fortsätta följa bygget, lycka till fortsättningsvis smile

4 074 Inlägg
8 april 2009
Min motor skulle passa kanon i din bil! tongue
då kan du göra en "rivstart" med den oxå om du vill.....

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Sök