4250
Sök

r32 3,2l topplock på 2,9L vr6

199 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#1
Som rubrik.
Är det något som skulle kunna passa med några eventuellt moddar?

vet att r32 vr6 motorn ligger på 300cc mer än 2,9l vr6.

Kom med ideer och tankar


1 827 Inlägg
13 januari 2009
#3
Jag kan omöjligt tänka mig att dom motorerna har någonting gemensamt överhuvudtaget.

Sen att topplocket inte har någonting med volymen att göra heller gör mig bara mer konfunderad över dina resonemang.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

547 Inlägg
13 januari 2009
#4
PaZZe skrev:
Som rubrik.
Är det något som skulle kunna passa med några eventuellt moddar?

vet att r32 vr6 motorn ligger på 300cc mer än 2,9l vr6.

Kom med ideer och tankar

Har du ens kollat under motorhuven på din VR6a? Cylindrarna sitter ju inte alls som på en vanlig V6a, så nej, det går inte.

Edit: Såhär sitter cylindrarna på en VR6a http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/15/15%C2%B0_VR6.png

medan en vanlig V6a har cylindrarna i par:

O  O  O
O  O  O
Senast redigerat av Sandvik (13 januari 2009)

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

199 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#5
Till er som inte är pålästa så läs detta.

"The 3.2 VR6 is also being used to power the new MK V Golf R32, while the new Passat R36"
Källa Wikipedia.


950 Inlägg
13 januari 2009
#6
PaZZe skrev:
Till er som inte är pålästa så läs detta.

"The 3.2 VR6 is also being used to power the new MK V Golf R32, while the new Passat R36"
Källa Wikipedia.

Den gamla VR6 har en V vinkel på 15 grader, så du får kolla hur det är på de nya. Kan tänka mig att de nya motorerna har VVT, så det kan ju ge lite strul om oljekanalerna som trycksätter dem inte finns, så det kan vara en bra grej att kolla.

950 Inlägg
14 januari 2009
#7
Sandvik skrev:
PaZZe skrev:
Som rubrik.
Är det något som skulle kunna passa med några eventuellt moddar?

vet att r32 vr6 motorn ligger på 300cc mer än 2,9l vr6.

Kom med ideer och tankar

Har du ens kollat under motorhuven på din VR6a? Cylindrarna sitter ju inte alls som på en vanlig V6a, så nej, det går inte.

Edit: Såhär sitter cylindrarna på en VR6a http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e … B0_VR6.png

medan en vanlig V6a har cylindrarna i par:

O  O  O
O  O  O

På en normal V motor är cylinderbankerna förskjutna med drygt vevstakens bredd och alltså inte direkt över för varandra.

199 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#8
Dansken- skrev:
PaZZe skrev:
Till er som inte är pålästa så läs detta.

"The 3.2 VR6 is also being used to power the new MK V Golf R32, while the new Passat R36"
Källa Wikipedia.

Den gamla VR6 har en V vinkel på 15 grader, så du får kolla hur det är på de nya. Kan tänka mig att de nya motorerna har VVT, så det kan ju ge lite strul om oljekanalerna som trycksätter dem inte finns, så det kan vara en bra grej att kolla.

hade inte trott att det skulle passa , men roligt om någon hade testat eller bara just vetat smile
oljekanaler, vattenkanaler och storlek är det jag oroar mig över.

Nästan 100% säker att på det inte passar, men vore fantastiskt om det gjorde.


15 Inlägg
17 januari 2009
#9
även om det passar blir förbränningrummen för stora och du kommer få dåligmotorgång,  komp förhållandet blir för dåligt

BMW - Äkta kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland,
En tysk bil går aldrig sönder, den kan bara tillfälligt upphöra att fungera....

199 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
#10
Gizzmo89 skrev:
även om det passar blir förbränningrummen för stora och du kommer få dåligmotorgång,  komp förhållandet blir för dåligt

Jo det är sant.

Ähh , skippar ideén!

Tack gubbs för all hjälp!


Vw trimmare
2 995 Inlägg
18 januari 2009
#11
PaZZe skrev:
Som rubrik.
Är det något som skulle kunna passa med några eventuellt moddar?

vet att r32 vr6 motorn ligger på 300cc mer än 2,9l vr6.

Kom med ideer och tankar

Nej det passar inte...

Det enda som passar från 24v är vevaxeln ihop med special kolvar...


199 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
#12
MeloveGolf skrev:
PaZZe skrev:
Som rubrik.
Är det något som skulle kunna passa med några eventuellt moddar?

vet att r32 vr6 motorn ligger på 300cc mer än 2,9l vr6.

Kom med ideer och tankar

Nej det passar inte...

Det enda som passar från 24v är vevaxeln ihop med special kolvar...

Okej , tack så mycket för infon! smile
Låter intressant ! smile


550 Inlägg
20 januari 2009
#13
Sandvik skrev:
PaZZe skrev:
Som rubrik.
Är det något som skulle kunna passa med några eventuellt moddar?

vet att r32 vr6 motorn ligger på 300cc mer än 2,9l vr6.

Kom med ideer och tankar

Har du ens kollat under motorhuven på din VR6a? Cylindrarna sitter ju inte alls som på en vanlig V6a, så nej, det går inte.

Edit: Såhär sitter cylindrarna på en VR6a http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e … B0_VR6.png

medan en vanlig V6a har cylindrarna i par:

O  O  O
O  O  O

Har DU kollat under huven på en R32?????????? R32 är en VR6 på 3,2l med 24ventiler.
Alla 5/6 cylindriga motorer i Golf är VR motorer.
Senast redigerat av The_Dude (20 januari 2009)



Sök