loop skrev:
Har du överhuvudtaget läst på sidan?
"Motor: 2 liter 16v DOHC, botten del från en 8v och toppen från en RS2000. Insug modifierat med flyttat spjällhus och termostat hus monterat på sidan."
Hm, jag säger att den är trimmad är man bytt till en 16v topp? Vad kallar du det? Standard var det kja, du har en felaktig bild av vad som är standard
ifall du kallar det att byta motor i en Volvo 740 ifrån en B230F till en B234F att trimma så okej, men den motorn är det inte gjort några större grejor som ger effekt iaf.
**** säger:
är det samma bottendel i RS2000?
***** säger:
Jo en vanlig DOHC 8V och en RS2000 16v har samma delar i botten, enda skillnad är att vevhusventilation går in på ett annat ställe och att olje sticka är lite flytta.
***** säger:
Ja hal givaren är flryttad med, men tagen på trigger hylket är flyttad motsvarande
***** säger:
Fanns ett kit till RS2000 för kitcar i rallyvärlden som gjorde att motorn lämnade 200 hk
ett utdrag ifrån en konversation som jag haft med en av byggarna
Vill ni veta mer om bilen är det bara att PM:a så kan jag skicka frågorna vidare
Senast redigerat av kolvas (16 januari 2009)
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må