3814
Sök

Kn Filter Och Dumpventil

1 196 Inlägg
15 mars 2006
Trådstartare
hejsan jag undrar en sak om pappas bil han funderar på dumpventil "s80 t6a" hur ska man montera den? och Kn filter som man stoppar in i boxen låter de lika mkt eller låter det mera tack på förhand mvh Jocke

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
15 mars 2006
ingen "dumpventil" på den bilen. Avlastningsventil (återcirkulerande) går bra annars går bilen illa.
Box filter låter typ som om du har vanligt filter.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

1 196 Inlägg
15 mars 2006
Trådstartare
kan du ge en länk på vart man kan köpa en sån? vet du hur mkt hk det blir em ett kn filter?

Rohdin
15 mars 2006
blir nog inga mera hk ska du se.....men är det inte TT på S80 T6an?? eller är det S60in?

1 196 Inlägg
15 mars 2006
Trådstartare
pappa har dubbel turbo så, jag vill att pappa ska köpa ett öppet men det finns ju ingen stans att sätta in kontakten i som sitter i luftboxens lock så han orkar inte hålla på men jag undrar hur man ska göra då för jag har ju sett t.ex en volvo v70n t5a me öppet

245 Inlägg
15 mars 2006
K&N filter i boxen låter betydligt ballare än en vanligt originalfilter! Du hör originaldumpen med K&N filtret också smile

Jag har ett K&N insatsfilter i min 940 Turbo och de hörs en jäkla skillnad om man jämför med original pappfiltret. Jag tror du får lika många hk med ett insatsfilter som med ett öppet, för om du ska köra med öppet filter så är de jätteviktigt med ordentligt avskärming runt filtret så de inte suger varmluft då kommer de ge sämre effekt än original och dra mer soppa och de vill man ju inte sad

Så köp dig ett K&N insatsfilter till din pappas S80 du! Finns hos Mekonomen b la.

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås

1 196 Inlägg
15 mars 2006
Trådstartare
hehe tack så mycke hehe nog inte många som kör me sport filter i boxen hehe men hehe han va och hämtade det idag så skulle jag montera det så va det 3 CM FÖR KORT!! hehe det av tydligen för 2,4 t o 2,5 t hehe så vi åkte o lämna tillbaka det det nya kommer på fredag !big_smile ska snart lägga upp hans bil här:P

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
15 mars 2006
det är klart det hörs mer på en 940 den är ju inte hälften så trång i motorutrymmet som en t6-a ni måste tänka på vad ni gemför med Grabbar :-)

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

245 Inlägg
15 mars 2006
Rockfordboy82 skrev:
det är klart det hörs mer på en 940 den är ju inte hälften så trång i motorutrymmet som en t6-a ni måste tänka på vad ni gemför med Grabbar :-)

Spelar nog ingen roll vilken bil man jämför med ska du se, principen är densamma i alla turbobilar.

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås

1 196 Inlägg
17 mars 2006
Trådstartare
Tack för alla vänliga svar:) ska hämta filtret om 3 timmar så jag hoppas att både jag o min pappa blir nöjda smile

Sök