2753
Sök

Idioter utan hänsyn till andras bilar....

KHRacing
15 januari 2009
Frozen1985 skrev:
ta alltid 2parkeringar som ajg, eller parkera på handikapp som jag. då slipper man massa strul med bilar som smäller upp dörrar. Om du inte gör det få du vackert stå ut med parkerings bulor.

parkerar du på Handikapp utan stillstånd så är du den största idioten på detta forumet hittills säger jag bara ! Hade gladeligen fått din bil borttransporterad.

Entreprenör
1 286 Inlägg
15 januari 2009
Ja detta är väl ett problem för dom flesta av oss som bryr oss om våra bilar. Jag får väldigt ofta ovett från kompisar och släkt om hur jag parkerar - men vafan jag vill inte ha några märken på min bil.

Jag parkerar ALDRIG bredvid någon annan bil. Jag har ALDRIG gjort med BMWn och lär inte göra heller. Om jag är på Ica Maxi eller liknande så dubbelparkerar jag ALLTID (får iofs skäll för det ibland - men brukar svara drygt något i stil med: "Den dagen du köper en bil för en halv miljon så kanske du också blir rädd om din bil"). Det är tyvärr så man måste göra idag för att hålla sin bil fri från parkeringsbucklor osv.

Råkade dock ut för nästan samma sak på Biltema i Linköping drygt en timme efter att jag hämtat ut min nya BMW Coupe nu i somras. Ställde mig längst ner på parkeringen i vanlig ordning långt från alla andra bilar, och när jag kommer ut så har ett fitthuvud i en Volvo 850 parkerat 4-5cm från min bil längs förarsidan så jag inte kommer in i bilen. Jag kollar regnr, skickar till 71456, får ägarens namn, och skickar det till 118100 och får hans mobilnummer. Jag skriver ett MYCKET ARGT SMS om hur jävla fel i huvudet han är dessutom skriver en lapp och sätter på hans ruta som vi limmar dit(!!!!) med nått superlim vi precis handlat på Biltema. Haha - det lär han inte fått bort i första taget.

// Niklas Johansson

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
15 januari 2009
Hexenhammer : fan va tråkigt de som hände med din nya bil , å du som bara har haft den i några timmar , hoppas att de kommer att ordna sig för dig med volvon

Nissan Silvia

Entreprenör
1 286 Inlägg
15 januari 2009
Lundgren_85 skrev:
och då lägga dörren försiktigt som fan mot och slingra mig ut.

MEN GE FAN I DET ISTÄLLET. Sluta förstöra andras bilar och RESPEKTERA att man inte vill att nån jävla idiot "lägger sin dörr emot min".. madmadmadmadmadmad

// Niklas Johansson

1 878 Inlägg
15 januari 2009
KHRacing skrev:
Frozen1985 skrev:
ta alltid 2parkeringar som ajg, eller parkera på handikapp som jag. då slipper man massa strul med bilar som smäller upp dörrar. Om du inte gör det få du vackert stå ut med parkerings bulor.

parkerar du på Handikapp utan stillstånd så är du den största idioten på detta forumet hittills säger jag bara ! Hade gladeligen fått din bil borttransporterad.

Jag betalar hellre den slanten än får parkerings bulor o liknande.  Som jag redan har skrivit i tråden.
I Sverige får man väl inte ens bogsera bort bilen utan att informera Ägaren innan bilen forslas bort. och det med att jag bor i ett litet skit sammhälle så är det ingen som bryr sig.

587 Inlägg
15 januari 2009
n3rmin skrev:
Detta är en av anledningarna till att jag parkerar så långt bort från andra bilar när jag är och handlar o.s.v. Jepp, så paranoid är jag. big_smile

så gör även jag.

V10
15 januari 2009
Lundgren_85 skrev:
På trånga parkeringar brukar jag alltid skicka ut sambon innan jag parkerar och när jag sen går ut öppna försiktigt och om de e trångt så man knappt kommer ut kolla om bilen brevid har gummi lister i samma höjd som jag och då lägga dörren försiktigt som fan mot och slingra mig ut. Och sedan kolla när jag kommit ut om de blivit något märke. Har hänt en gång att de blivit det och då lämnade jag en lapp till ägaren med uppgifter om vad som hänt och att jag stog för rep av skadan. Fick ett väldigt glatt samtal efter några minuter där ägaren sa att de lilla märket som blev va skit samma då han krockat på väg ut från parkeringen med en kundvagn:S

Jag vet faktiskt inte vad jag skulle säga eller göra om jag såg dig göra så mot min bil!!!! mad

RS
886 Inlägg
15 januari 2009
Finns ju knep för att slippa muppar som slänger upp dörrn in i nån annans bil! wink Ställa sig tvärs över 2 rutor, ställa bilen snett över två rutor, längst ut på en parkeringslänga etc etc. Kanske inte går i de större städerna men här finns det bara 1 p-vakt i hela stan så det funkar! smile

Focus RS

4 299 Inlägg
15 januari 2009
Sånt e så jävla trist... Har ena bakdörren full me små bucklor som syns allt för tydligt i solen, man blir ju riktigt less på de.

Men en gång så satt jag i farsans bil och väntade på honom utanför Ica Stop, då kom det en liten Mini Cooper och parkerar bredvid. När hon öppnar dörren slår hon i den i framskärmen på farsans bil så att bilen till och med verkligen gungar till, jag som redan va arg sen tidigare blir ju skogstokig och kastar mig ur bilen. Går runt till andra sidan och ser att det bara blivit ett litet lackmärke som tur va som gick att polera bort.

Men gav kärringen en ut skällning ändå. Hon såg lagom rädd ut efter det och lär nog inte göra om det på ett tag tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 januari 2009
Kör ifs en gammal hög i jämförelse tongue , men det är ändå min bil. Senast igår nån slog upp dörrn rätt i sidan när jag satt i bilen, tyvärr var jag trött och orkade inte helt enkelt inte gå ut och ta upp det. Syntes hur tydligt som helst att människan inte brydde sig ett dugg mad

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
15 januari 2009
NiKeMaN skrev:
Lundgren_85 skrev:

MEN GE FAN I DET ISTÄLLET. Sluta förstöra andras bilar och RESPEKTERA att man inte vill att nån jävla idiot "lägger sin dörr emot min".. madmadmadmadmadmad

Var nu inte orolig för din flådiga BMW utan läs vad han skrev en gång till.

Han skrev att om bilen bredvid hade gummilister där hans dörr tar i så lägger han försiktigt dörren emot och knör sig ut.

Gummi får inte parkeringsbulor....

Jag brukar också ställa lite längre ifrån affären om jag ser att där är väldigt mycket folk, ska jag handla på willys inne i stan ställer jag på harald nyborg parkeringen istället eftersom HN ligger bredvid men stänger långt innan willys = en hel parkering bara för lilla mig smile
Senast redigerat av TBOC_Razor (15 januari 2009)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

182 Inlägg
15 januari 2009
FireTraXX skrev:
Adde666 skrev:
FireTraXX skrev:
Handikapplats kostade 800kr senast jag gjorde det. tongue

Hoppas du inte gör om det igen.
Det är till för såna som HAR tillstånd.

Klart jag gör om det, tänker inte gå aslångt när de slipper.

Trodde inte att de flesta handikappade gick alls. Men du, dyk på grunt vatten eller kör in i ett träd utan bälte så kan du säkert rulla alltid och slippa gå. Dessutom slipper du betala 800kr... wink
Senast redigerat av sand3rs (15 januari 2009)

274 Inlägg
15 januari 2009
Parkerat utanför centralen i gbg och fick 2 små bucklor på typ 45 min, Sprang runt gråtfärdig ett par dagar men nu kan jag knappt se de. Men ändå surt att folk inte beter sig som folk.

Sen har jag aldrig fattat varför nån alltid ska parkera bredvid mig när jag ställer mig mitt på en parkering med 400 lediga platser.

Bra sagt Eva!!!  Dra fingrar över motorhuven när den är dammig mm är också nått man inte vill se.
Senast redigerat av Bossni (15 januari 2009)

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
15 januari 2009
Spelar fan ingen roll hur långt bort man parkerar, när man kommer tillbaka är det alltid nån som står brevid ändå... Verkar som folk är rädda att parkera ensamma, eller så är dom så kassa på att köra att de inte kan parkera efter linjerna utan måste ha en annan bil att rikta sig efter.
Parkerar man brevid en bil med barnstol kan man ge sig fan på att de blir märken iallafall

369 Inlägg
15 januari 2009
En kille välte ett skåp på min bil när han lossa en lastbil sen drog han, men han var däremot inte så smart skåpet fick ju märken och bara han som rört dom och klart dhl visste vem som lossat så dom fick betala, dock så tog dom de på sin försäkring då jag inte gjorde en anmälan..

Random Hero
4 047 Inlägg
15 januari 2009
Frozen1985 skrev:
Adde666 skrev:
FireTraXX skrev:

Handikapplats kostade 800kr senast jag gjorde det. tongue

Hoppas du inte gör om det igen.
Det är till för såna som HAR tillstånd.

Tar hellre 800:- i böter än få en buckla som kostar 1500:-

håll er borta från handikapps parkeringar när ni inte har tillstånd, tänk på de äldra o de som har de svårt. nu  e ja extra noga med det här då min lillebror har handikapps tillstånd pga hjärtfel o folk utan tillstånd tar ofta upp platserna bara för o komma närmre affären lr likande.

tänk själv hur de skulle va för dej om du knappt kunde gå o så står de nån "cool" kille på din handikapps plats när han inte ens har tillstånd utan bara gör de för o slippa gå så långt. löjligt

Dog food lid. Backwards

8 886 Inlägg
15 januari 2009
Att folk skulle smita är inte alltid sant. Har flera gånger stött på folk som sagt att "det gör väll inte så mycket" eller " ja men det blev ju inget" osv och då tycker dom att det inte är något att anmäla eller att dom inte lagt märke till att dom skadat en bil och bara åker i väg.

Varför jag iaktagit detta beror på att jag alltid stannar kvar i bilen när jag är på stormarknader
Senast redigerat av Hamilton (15 januari 2009)

Fotograf på tierpidag.se

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 januari 2009
Hamilton skrev:
Att folk skulle smita är inte alltid sant. Har flera gånger stött på folk som sagt att "det gör väll inte så mycket" eller " ja men det blev ju inget" osv och då tycker dom att det inte är något att anmäla eller att dom inte lagt märke till att dom skadat en bil och bara åker i väg.

Varför jag iaktagit detta beror på att jag alltid stannar kvar i bilen när jag är på stormarknader

Precis, de flesta bryr sig inte om sina bilar/prylar och tycker att någa bucklor inte gör så mkt. Folk som har högre krav än de själv avfärdas som "pedanter" och de anser att de inte ska behöva bry sig om det lilla.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 853 Inlägg
15 januari 2009
Har inget exakt likadant att rapportera men nästan...

var i Umeå och hälsade på tjejens brorsa som fyllde år den dagen var ganska tidigt på våren men endå sommar... i alla fall så tänkte vi, vi drar på ica och köper lite korv osv och drar ner till vattnet och grillar...

då på ica parkeringen i Umeå (mins inte vilken ica det var) men i alla fall så var gamla golfen jag hade helt ny lackad typ, hade stått i garage hela vintern och härdat till sig, så var som en ny bil i lacken just då. jag tänker alltid på dörr uppslag och så satt, jag parkerade längst bort bredvid ett staket. men tro du inte på fan att någon skulle vara där och dra nyckeln på huven!, lagomt glad man var då...

vill endå passa på att tacka den dum j*veln att det var just på huven var ju lättare fixat än på dörren hmm but still pisst off!

sedan fick jag ett tipps av en kamrat att man alltid ska ta ett kort med mobilen på bilarna bredvid om man parkerar så. men bästa tipset är endå parkera långt bort som f*n och gå långt så ingen ställer sig bredvid funkar bäst... kanske inte Stockholm eller liknande men a...

peace!

Fisketokig
2 997 Inlägg
15 januari 2009
NiKeMaN skrev:
Lundgren_85 skrev:

Den metoden har jag sett andra köra med. Jävla idioter. Hur smidigt är det att lägga lack mot lack innan man kliver ut. Helvete vad man skulle behöva stoppas om det drabbar en själv. Det var inte pga isskrapning man investerade i en 30cm jaktkniv mellan sätena. mad

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök