2718
Sök

hur ska jag få in ljudet i bilen

12 Inlägg
15 mars 2006
Trådstartare
har en bmw e30 har en 10" i skuffen och har ingen bas i kupen....
måste man he upp hatthyllan för att få in nå ljud i bilen ?
eller finns det något annat alternativ ?

904 Inlägg
15 mars 2006
Hål i ryggstödet och bygga en låda som är töt runt så inte trycket kan gå ut i bagage luckan är lösningen för att få det bäst i en sedan

De ska va gött å leva

21 761 Inlägg
15 mars 2006
Eller bandpass men de är lite knepigare att räkna ut.

914 Inlägg
15 mars 2006
går alltid å fälla baksätet om man inte e petig med utseendet wink

80 Inlägg
17 mars 2006
Lycka till å fälla baksätet i en e30, ställ basen så att den spelar in i "hålet" som finns mitt på ryggstödet och sedan är det nog så att du får ta och dra en port upp i hatthullan. Då borde du få in ljudet ganska bra, annars så är det bandpass som gäller.

264 Inlägg
17 mars 2006
portar i hatthyllan låter som lösningen!

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316637

3 182 Inlägg
17 mars 2006
hade samma problem med min e30.så det vart 2 st 8" hål på sidorna med H galler och 2st 4"portar i mitten.vart hur bra som helst.

Driver
2 111 Inlägg
17 mars 2006
satte i baslåda i min primera o vände basen framåt som alla sa skulle vara bäst helt klart. tyckte inte jag fick någe vidare tryck faktiskt..testade att vända på lådan nu i dagarna..tyckte faktiskt det blev bättre med basen vinklad bakåt. Mer bas inuti kupén.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

3 Inlägg
28 mars 2006
basen spelande bakåt är bäst...nackdelen är att man lättare får ett "släpigt" ljud pga resonansen i skuffen
men detta är bara min teori, inte ett dugg vetenskapligt uträknat. så ni som vet mer får gärna rätta mej smile

904 Inlägg
29 mars 2006
Janken skrev:
satte i baslåda i min primera o vände basen framåt som alla sa skulle vara bäst helt klart. tyckte inte jag fick någe vidare tryck faktiskt..testade att vända på lådan nu i dagarna..tyckte faktiskt det blev bättre med basen vinklad bakåt. Mer bas inuti kupén.

Det beror på att det inte är tätt runt lådan och trycket går runt och bak i bagaget ist..

De ska va gött å leva

91 Inlägg
3 april 2006
Om du har en plåt väg bakom sätet kapa bort den om du inte är allt för rädd om bilen hjälper nog en del sen trycker du baslådan mot sätet och bygger en skiva bakom lådan från hörn till hörn så basen stutsar framåt och inte bakåt kan man säga eller kör en golf 2a lätt att byga ljud i..!

Don"t touch my car..!

201 6.77 174blås
402 10.53 213blås
nocontrol.se

1 019 Inlägg
6 april 2006
Hm.. Jag har också en e30, men mitt låter askalas utan att jag gjort nå hål och skit ;D Beror väl på hur kraftig bas du har kanske ;D kör du med en på 50w så klart de inte låter ;D

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

7 Inlägg
3 januari 2007
Janken skrev:

har också en primera med två 12" i skuffen. prova att vända dom frammot men vart inge bra som du säger. förklaringen är att det är metall i skuffen och det är därför det inte låter nå bra

Life is all about monny och bitches!

499 Inlägg
3 januari 2007
Basen framåt, spela in i skidluckan om sådan finns, vägg runt om så basljudet bara kan komma in i bilen så ska du se att det låter bra!

2 594 Inlägg
3 januari 2007
hör me dr backe han kan allt om ljudbyggen

http://www.backesljudbygg.se/home.htm

1 019 Inlägg
3 januari 2007
Du har för dålig bas ;P Hade en e30 som första bil, pula ner en 15", det dunkade på fint ;D Hade iofs basen lutandes uppåt smile

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

787 Inlägg
4 januari 2007
Svårt i sedan bilar, men i 740 in så har jag basarna spelandes utåt sen porten in i "skidluckan", sen har du "skidluckan nere när du spelar,... men det har ju flertaler redan konstaterat smile

5 710 Inlägg
4 januari 2007
Flyttar denna till bilstereoforumet då det inte är ett projekt.

MVH Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

64 Inlägg
4 januari 2007
bygg en låda i reservhjulsbaljan ända sättet ja kunne bygga i min så de inte skulle låta som en papp låda kanske ett tipps?

Sök