3252
Sök

Problem med Handycam, Sony

Jeep Tom
276 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Hur fan får jag in videon från min DCR-DVD92E sony handycam till datorn? Jag har kört "finalise" på skivan, men kan inte lägga över till datorn.

Samt hur skall jag ta mig till för att exmpelvis kunna redigera videomaterialet i Movie maker eller motsvarande. När det ligger på skivan nu så ligger allt i en stor fil, hur gör jag gör att komma åt alla inviduella klipp jag filmat?

Första gången jag filmat med denna kamera som jag har för övrigt lånat så. Har massa matterial till ny film men blir så frusterad när jag inte kan få in och redigera det sad

Tack på förhand

Feeling free to do my own thing

vinnarskalle!
907 Inlägg
15 januari 2009
Du måste använda nåt annat videoredigeringsprogram, tex Vegas. Jag hade samma problem med min gamla DVD-kamera.

Jeep Tom
276 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Men hur gör jag för att ens få in mitt materiel från skivan till datorn? Det går av någon anledning inte att kopiera rätt in till datorns hårddisk :S

Jeep Tom
276 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
När jag skall lägga in filen på min hårddisk får jag upp en ruta med följande " Det går inte att kopiera VR_MOVIE. Datafel (CRC-fel, Cyclic Redundancy Check)"

Vad ska jag göra nu då? :S

fotointresserad
2 307 Inlägg
16 januari 2009
jeep_tom skrev:
När jag skall lägga in filen på min hårddisk får jag upp en ruta med följande " Det går inte att kopiera VR_MOVIE. Datafel (CRC-fel, Cyclic Redundancy Check)"

Vad ska jag göra nu då? :S

Crc-fel, innebär inte det att det är något fel med själva skivan? Testa med en annan spelare att lägga in ifrån för att se om det fungerar då, gör det inte det är det väl skivan som det blivit något knas med..

Har för mig att det ska finnas nå form av recovery-program för att försöka rädda det som finns på skivan men har inte så bra koll på sånt så låter någon annan säga något om det.

Sök