....rev inredningen i volvon ..åkte å skaffade ett gäng skivor mdf ..fortsatte rivningen i volvon.
# nya botten till baslådan e på plats å plastad i reserv hjuls baljan´ # nytt golv i skuffen tillsågat som ska byggas ihop med baslådan i reservbaljan. # trä skivan i taket är även den tillsågad å monterad bilen,där kommer bla 4 slutsteg sitta # även sido styckerna från golvet till taket är på plats ...kul å böja skivor rejält. # sido styckerna plastade vi med några lager plast för å behålla formen
fick trevligt sällskap av Henke aka AUBLITZZ tack man för trevligt sällskap i garaget jääääklar vad nya MKII kiten spelar tack för provlyssningen Henke...kul att man ska in med samma i volvon
kommer lite bilder senare från lördagen..kom hem 20:30 efter en lång dag i garaget.
en liten smygbild från igår.. lite kaffe sen ut till garaget igen
....rev inredningen i volvon ..åkte å skaffade ett gäng skivor mdf ..fortsatte rivningen i volvon.
# nya botten till baslådan e på plats å plastad i reserv hjuls baljan´ # nytt golv i skuffen tillsågat som ska byggas ihop med baslådan i reservbaljan. # trä skivan i taket är även den tillsågad å monterad bilen,där kommer bla 4 slutsteg sitta # även sido styckerna från golvet till taket är på plats ...kul å böja skivor rejält. # sido styckerna plastade vi med några lager plast för å behålla formen
fick trevligt sällskap av Henke aka AUBLITZZ tack man för trevligt sällskap i garaget jääääklar vad nya MKII kiten spelar tack för provlyssningen Henke...kul att man ska in med samma i volvon
kommer lite bilder senare från lördagen..kom hem 20:30 efter en lång dag i garaget.
Hemma från garaget ..vart ett givande gäng timmar igen...mycket trevligt som vanligt med Qpon som garage granne så e ju sköna skämt å sjuka ideer ett faktum
å att trycka igång BMWns MDS ljudbygge va bara ännu roligare... så jag kunde hjälpa Qpon å sortera om hans hyllor på andra sidan garageväggen
tack Micke man för idag
ska försöka slänga upp lite bilder idag från helgen pysslande //peezzz
lite update från helgen då..dock mobil bilder .men bättre än inga alls
Nu kan jag nämna temat på bygget Film: Drakarnas Rike
lite bilder då.... va på bauhaus å inskaffade lite mdf ..plyfa..å annat
Henke mannen dök förbi tack för trevligt sällskap å smek i öronen med nya MKII kitten
baksäte ..taket..lister..ja rätt mycket utrivet
1 st innertak
grunden för baslådan upp plastad i reservhjuls baljan...mycket kvar ännu på denna
osb upp monterad i taket....här kommer förmodligen 4-5 slusteg sitta
ny golv skiva i mdf till sågad
å under kommer då baljan sitta
mer skivor kapade å intryckta i bilen..
alltid lika mulligt å plasta...
2 lager på...fler blir det så det ska hålla formen...va jäkligt kul å plasta upp å ner i taket haha
dag 2...... torrt...men fler lager ska på
lite bafflar till skuffen...blir extra stora pga av hur det ska byggas vidare sedan....så ingen glamourös fräsning behövs inte
Dom ny MKII kitte ..mumms
lill pain rundar av bafflarna inför plastningen
Stor bas..Stor Port
vart även en ny fläkt till övervåningen när vintern blir kallare
baffel till port
dax för baffel till tung bas
Baffel till basen + golvet mot lådan uppsågat .
Lill Pain i panik...inte alla som har ett mobilt dass i bilen
test montering så allt går fritt
Qpon inne på besök ...jorå det spårar alltid ur med 2½ tokar i garaget
förstärket med galler.. å sen på med glasfiberspackel så blir det väldigt stumt å stabilt
6.5 bafflar å bas+ port baffel på plats...ska nu förstärkas å plastas mera. Basbaffeln kommer dras fleece över så baslådan får mera volym etc. allt för nu
Tack Får vi hoppas haha...men nu e det ett galet PAIN bygge iallafall
Låter bra att du är igång med den igen! Vad hände med det andra temat? Gillade det bra men detta kan bli grymt det med när det gäller dig!!!
tack broorsan
efter fått å sett att det första temat var byggt i annat land å eftersom det var så annorlunda ville jag inte göra det haha...för dom som inte vet, var det första Temat ..Smurfar ....så ville inte bygga en smurf bil del2 även om det lockade hårt med en smurfby i bakluckan
Tack Får vi hoppas haha...men nu e det ett galet PAIN bygge iallafall
Låter bra att du är igång med den igen! Vad hände med det andra temat? Gillade det bra men detta kan bli grymt det med när det gäller dig!!!
tack broorsan
efter fått å sett att det första temat var byggt i annat land å eftersom det var så annorlunda ville jag inte göra det haha...för dom som inte vet, var det första Temat ..Smurfar ....så ville inte bygga en smurf bil del2 även om det lockade hårt med en smurfby i bakluckan
Varsegod broooder
Ja då kan jag förstå att det inte är aktuellt med ett sånt tema, är det denna bil du tänker på? http://www.garaget.org/?car=5952
Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
tack broorsan
Varsegod broooder
Ja då kan jag förstå att det inte är aktuellt med ett sånt tema, är det denna bil du tänker på? http://www.garaget.org/?car=5952
nope denna va i tyskland eller holland å har massa smurfar på sig mm
Varsegod broooder
nope denna va i tyskland eller holland å har massa smurfar på sig mm
Ok, då finns det 2 till då, jag o Dymek byggde detta i hans gamla som du ser på bilderna, det är smurfar längst bak i skuffen
Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391