4174
Sök

Går inte låsa upp, hjälp!! panik..

22 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
Skulle låsa upp bilen idag med dosan, den fungerade inte, försökte sedan med reservnyckel (dosa) fungerade inte heller. Alltså inte fel på dosorna, ganska garanterat..

När man låser upp bilen manuellt med nyckel går larmet, och det går därför inte starta bilen, inte heller stänga av larmet, eller? yikes

Nu står bilen på hemlig ort, hehe roll  och jag fick åka buss hem...
och vad skall jag göra?

kan inte väldigt mycket om bilar direkt. Drog ut diverse säkringar och försökte, försöka duger, right!
men utan resultat.

Nån som vet vad jag skall göra? får väll antagligen höra av mig till Volvo imorgon antar jag, men hoppas jag slipper. Behöver er hjälp.

Jag har en S70 SE -97/98  om det hjälper

- Thanks

5 089 Inlägg
20 januari 2009
ja larmet går ju för att du inte stänger av larmet med dosan, tutan till larmet sitter rakt fram ovanför turbon så det är bara att rycka den kontakten ifall du inte vill väcka hela kvarteret med larmet medans du testar.
Men eftersom att det inte händer något när du trycker på dosan borde ju batterierna vara slut i den, testa byt. Och vad händer när du försöker vrida på nyckeln? kanske bara är batteriet i bilen som är dåligt?

\Lindgren

22 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
FLindgren skrev:
ja larmet går ju för att du inte stänger av larmet med dosan, tutan till larmet sitter rakt fram ovanför turbon så det är bara att rycka den kontakten ifall du inte vill väcka hela kvarteret med larmet medans du testar.
Men eftersom att det inte händer något när du trycker på dosan borde ju batterierna vara slut i den, testa byt. Och vad händer när du försöker vrida på nyckeln? kanske bara är batteriet i bilen som är dåligt?

Jag har inte ens turbo big_smile

men jag vet vart tutan och allt sitter, och har plockat av kabeln.
Nej, båda dosorna har alltid fungerat, och nu fungerar inte någon av dem.
Har använt både dosorna då jag inte använt någon "huvudnyckel" utan typ tagit den som ligger närmast.

När jag vrider på nyckeln händer ingenting, tändning kommer på men den startar inte.
Batteriet är bra, stereon började spela o.s.v. 
Dessutom tjuter larmet om de inte finns något drag i batteriet? i så fall borde det väll gå att låsa upp åtminstone?

tack för svar btw..

22 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
jag har lagt denna i fel tråd, tryckte en våning för långt ner wink

gör en likadan i elektronik tråden , lås denna om mod. vill

Sök