3741
Sök

Jävla luren drejeri annonser!!!

12 086 Inlägg
24 januari 2009
Jag har precis fått 1200kr i förskott för att skicka xtraljus till honom på måndag, ärlig o nöjd som man är över att slippa fundera på betalningen ska han få sina ljus såklart! smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 juli 2009
Tycker man ska undvika att köpa mjukvara av privatpersoner, så länge det inte rör sig om typ xbox/ps- spel.

83 Inlägg
30 juli 2009
Bodde bedragaren i Norrköping?

Fotograf
223 Inlägg
30 juli 2009
V- frölunda står det som avsändare...

/M_fotograf

83 Inlägg
30 juli 2009
Okej, fast det vet man iofs aldrig!

Kolla in min tråd i allmänna forumet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=143956

Tänkte om det var samma person om du kollar in länken där från zatzys forum smile

Fotograf
223 Inlägg
30 juli 2009
Har nu 2 ggr kontaktat adobe:s kundtjänst för att vara säker på att nyckeln ej är giltig.
Vilket den inte är..

Så nu mailas det mellan mig och blocket..
Sen så får vi se hur det slutar.

Mvh

/M_fotograf

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 juli 2009
M_Fotograf skrev:
Har nu 2 ggr kontaktat adobe:s kundtjänst för att vara säker på att nyckeln ej är giltig.
Vilket den inte är..

Så nu mailas det mellan mig och blocket..
Sen så får vi se hur det slutar.

Mvh

Ifall du inte gjort det så ta kontakt med polisen så snabbt som möjligt.
Lycka till!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 581 Inlägg
30 juli 2009
det går väl inte att skicka mot postförskott som privatperson?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 juli 2009
Fellow skrev:

Klart att det går.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Fotograf
223 Inlägg
31 juli 2009
Har nu fått rättelse på hela affären. Har nu en cd-key som adobe godkänt=)
Så nu fungerar det.

Mvh

/M_fotograf

Svetsare
3 150 Inlägg
31 juli 2009
Har betalat i förskott/fått betalt i förskott på blocket några hundra gånger och har aldrig blivit blåst/tänkt blåsa någon.  Peppar peppar.....

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

956 Inlägg
31 juli 2009
Har aldrig blivit lurad. Men skulle som TS aldrig köpa dyrare produkter via förskott.
Då får man åka och kolla på det helt enkelt.

1 863 Inlägg
31 juli 2009
Fellow skrev:

Du behöver bara ett PG eller BG nummer för att skicka.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

1 749 Inlägg
31 juli 2009
666_Beast skrev:
Fellow skrev:

Du behöver bara ett PG eller BG nummer för att skicka.

Bg ocg Pg kostar pengr, internetgirot funkar bra.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

12 086 Inlägg
1 augusti 2009
PS3 är nog den rylen flest blir lurade på, de och ipod typ. Att folk aldrig lär sig.

huh?
10 427 Inlägg
1 augusti 2009
Själv har jag gjort hundratals affärer med förskottsbetalning via internet utan
att ha blivit lurad någon gång dom senaste 5-6 åren. Iofs hälften genom Tradera.

T ex köpte jag en kamera av en person i Uppsala med förskottsbetalning. Googlade personens namn
och såg att han var datalärare på en gymnasieskola, kändes 'safe' och det gick vägen.  cool

1 634 Inlägg
2 augusti 2009
Postförskott är väl lika lite garanti som att betala i förskott. Du måste betala innan du får paketet, sen när du öppnat kan det ju lika gärna vara precis vad som helst.

Personligen skickar jag aldrig något utan att först få pengar. Ska jag köpa något betalar jag först efter jag fått ett registrerat telefonnummer ifrån personen, som jag kollar upp på eniro, och självklart skickar jag inte om inte namnet, telefonnumret och adressen stämmer överens. Väljer han sedan att inte betala... Ja det har ju inte hänt ännu, men myyycket dumt att testa mig wink

Numera Saab 9-5 Aero -00

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Jag trodde inte tråden fanns kvar längre big_smile

Men ang mitt ps3 så har killen åkt dit. Och det var äver 2st till inblandade som åkt fast.
Och rättegång har varit osv.
Domen blev att var och en ska betala runt 500.000kr om det inte var mer ändå till massa olika personer runt om i sverige.
Jag fick hen hel bunt med A4 sidor om olika brott dom begått i hela sverige.
Var över 100 olika punkter till företag och privat personer.

Jag har klagat och pratat med kronofogden om mina pengar.
Och det behandlas.. Me ndet kan ta upp emot 3 år innan jag får nå svar.

Inte för att jag tror att jag får tillbaka mina pengar. Men kan ju vara värt att chansa

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

224 Inlägg
3 augusti 2009
Mr_M_ skrev:

Men ang mitt ps3 så har killen åkt dit. Och det var äver 2st till inblandade som åkt fast.
Domen blev att var och en ska betala runt 500.000kr om det inte var mer ändå till massa olika personer runt om i sverige.

Inte för att jag tror att jag får tillbaka mina pengar. Men kan ju vara värt att chansa

Jag blev lurad på ca 1500:- år 2005 och jag har ännu inte sett till några pengar.
Däremot har skulden ökat till 4890:- med ränta och alla avgifter.

Det roliga i allt det här är ju att kronolle har världens jävla maskhål som bedragaren kan använda sig av.
Det är pga det som inte jag får ut några pengar.

Såfort det börjar närma sig utbetalning så drar mr B på sig en ny skuld.
Det som händer då är att kronolle vill att även den nya skulden ska hamna i samma ärrendenr så alla skulder är samlade.

Sen börjar det närma sig lite utbetalning igen och vad händer då?? Jo den jäveln drar på sig ytterliggare en skuld. Ärrende går återigen till kronolle som bestämmer att även den nya skulden skall omfattas i samma ärendeNR. AND SÅ FUCKING FORTSÄTTER DET!!!

Och varenda gång så får man 2st fina brev från kronolle där det står BLA BLA BLA det brukar vara 8st a4 papper i varje kuvär. Ett jäkla slöseri med papper tycker jag.
Har väl fått ca 20sådan brev nu så jag börjar lessna på dom jaeflarna.

---Böh

Ge fan i TexasBoB!

83 Inlägg
3 augusti 2009
Mr_M_ skrev:

Bodde killen i Norrköping?

Sök