2705
Sök

740 Glt 16v 88 söver sig vid gaspådrag.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
23 januari 2009
Rätt intressant att du säger det, för de får ja för mej att min gör också. Lever om och låter som om den skulle ge ett ojämnt tryck. Liksom pendlar i ljudnivån, men som sagt, kanske är inbillning. Hur som helst så vet vi ju att den då får soppa.

Har du kollat hur stiften ser ut?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

1 785 Inlägg
23 januari 2009
ajka skrev:
de kan inte vara så att du verkligen körde den riktigt soppatorsk, pumpen tog skada, och nu levererar den inte som den ska?

bara en tanke :p

Motorn stannar utan bensin och då stannar även pumpen direkt. Såfort styrsignalen till bränslepumpsrelät upphör så bryter relät. Motorn kan dock gå lite som du beskriver det "söver sig vid gaspådrag" pga dåligt bränsletryck och det är just där jag tror du har felet! Kolla bränsletrycks regulatorn.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

361 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
dbjanoz skrev:
ajka skrev:
de kan inte vara så att du verkligen körde den riktigt soppatorsk, pumpen tog skada, och nu levererar den inte som den ska?

bara en tanke :p

Motorn stannar utan bensin och då stannar även pumpen direkt. Såfort styrsignalen till bränslepumpsrelät upphör så bryter relät. Motorn kan dock gå lite som du beskriver det "söver sig vid gaspådrag" pga dåligt bränsletryck och det är just där jag tror du har felet! Kolla bränsletrycks regulatorn.

Hur kollar jag regulatorn.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
24 januari 2009
Du måste mäta upp bränsletrycket. Enklast vore om du hade en till liggandes och bara monterade den.

m5portal.com
m3portal.com

361 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Nu är soppapumpen bytt, Ingen skillnad. Fick en snabb tanke om att de kunnde vara något tändstift somär pajj? Eller kan de va fördelarlocket.

1 785 Inlägg
25 januari 2009
EOzIPped skrev:
Nu är soppapumpen bytt, Ingen skillnad. Fick en snabb tanke om att de kunnde vara något tändstift somär pajj? Eller kan de va fördelarlocket.

Sedär. Jag tycker du ska kolla så du verkligen har en bränsletrycksregulator som fungerar.

Hur går bilen om du kör utan LLM inkopplad?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

361 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
dbjanoz skrev:
EOzIPped skrev:

Sedär. Jag tycker du ska kolla så du verkligen har en bränsletrycksregulator som fungerar.

Hur går bilen om du kör utan LLM inkopplad?

Utan LMM går den likadant. Är regulatorn likadan på alla motorer eller en speciell på B234f eller va fan den heter.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
26 januari 2009
Om bilen går likadant utan LMM som med LMM så är den ganska säkert trasig.

Tror ja hittade felet på min idag iaf, kopplade ur kallstarten och sen dess har den funkat. Tog en sväng på 65 mil idag och den har funkat utan problem.

m5portal.com
m3portal.com

361 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Provade en fungerande LMM idag och det blev nästan ingen skillnad alls.

Men hur kopplar man ur kallstarten.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
26 januari 2009
Vet inte riktigt hur den sitter som på 16ventilarna, men på min så satt den under insugsgrenröret. Drog bara ur sladden till den så gick bilen som den skulle.

m5portal.com
m3portal.com

1 785 Inlägg
27 januari 2009
EOzIPped skrev:
Tjenna.

Har lite problem me min 740. För ett tag sedan när jag var på väg hem så bara dog bilen. Den tände till ibland när man fösrökte starta. Trodde de va dålgit med bensin så ja tankade, och efter de så går den inte som den ska. Går inte att gå på gasen för fort utan att den typ söver sig eller stannar på ett visst varvtal då man inte kan varva mer. Ibland så dör den så att man får sitta å mala en stund på starten.

Har testat följande.

Bytt soppafilter

Bytt givare för motortemperaturen till styrboxen (sitter under insuget)

Kollat LMMen och den ser hel ut iaf.

Enligt felkoderna så är det något me insprutningen det är fel på.

Snälla hjälp mig, skrotar fan skiten snart.

MVH Johanners

Exakt vilken felkod får du?

Det är viktigt att reda ut vilken felkod det är

Bränsletrycksregulatorn sitter på fuelrailen i bakändan över alla spridarna, längst fram på railen i bilens rikting sitter regulatorn slangen är sedan kopplad till returen. Matningen är i närmast torpedväggen. Du kan prova att montera en regulator till på returen så slipper du byta railen. Regulatorn sitter ihop med fuelrailen.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
27 januari 2009
dbjanoz skrev:
Exakt vilken felkod får du?

Det är viktigt att reda ut vilken felkod det är

Bränsletrycksregulatorn sitter på fuelrailen i bakändan över alla spridarna, längst fram på railen i bilens rikting sitter regulatorn slangen är sedan kopplad till returen. Matningen är i närmast torpedväggen. Du kan prova att montera en regulator till på returen så slipper du byta railen. Regulatorn sitter ihop med fuelrailen.

På min kan man ta lös regulatorn. Vet inte hur de är på 940 iofs.

EOzIPped skrev:
okej. har tre olika givare där. En till temp bla

Du har väl ändå givarna i nederkant på topplocket? Har för mej att en av dem t o m sitter i blocket.
Kallstarten ska sitta i själva insuget.

m5portal.com
m3portal.com

Sök