2844
Sök

Byta avgassystem volvo 850 t5

8 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#1
Tjena jag funderar på att byta avgassystem på min 855 t5, men undrar om det ger nån bra effektskillnad? annars tycker jag inte pengarna är värda det..men låter gött som fan gör det ju. Den är chippad. Kanske har ett pågång med 3" downpipe och 3" resten bakåt..

/johannes

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
25 januari 2009
#2
jag vill påstå att bara avgasystemet med rejskat och 3" downpipe faktist gör en hel del

har kört rätt många t5:or i mina dagar och vill påstå att ingen med orginalbox och orginalsystem har gått lika bra som min med orginal box och 3" från turbon

på en chippad är skillnaden nog ännu större så nog är det värt det

Kör fort så hinner inget hända...

8 250 Inlägg
25 januari 2009
#3
Downpipe + kat är det som tillför nåt positivt för prestandan, biten efter kat kan man lämna som den är, möjligen byta till ett 2,5".


8 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#4
Growe skrev:
jag vill påstå att bara avgasystemet med rejskat och 3" downpipe faktist gör en hel del

har kört rätt många t5:or i mina dagar och vill påstå att ingen med orginalbox och orginalsystem har gått lika bra som min med orginal box och 3" från turbon

på en chippad är skillnaden nog ännu större så nog är det värt det

ok men det var ingen racekatt på det som jag funderar på att köpa, det är en adapter så man kör utan katt, är begangnat alltså, billigt med för den delen! tack för hjälpen

36 Inlägg
25 januari 2009
#5
finns ju dom som säger att det ska vara 2,5 tums bakre biten för då får det bästa flåset, undra om de kan vara så? men 3 tum gör ju ljudet så det nästan går för en xD

Bensin Kommer Alltid Att Finnas För Att Snart Har Ingen Råd Att Tanka

8 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#6
hjoortskull skrev:
finns ju dom som säger att det ska vara 2,5 tums bakre biten för då får det bästa flåset, undra om de kan vara så? men 3 tum gör ju ljudet så det nästan går för en xD

ja de vetifan, men viktigast biten är katt o framåt så de vetifan. hehe ah big_smile

8 250 Inlägg
25 januari 2009
#7
hjoortskull skrev:
finns ju dom som säger att det ska vara 2,5 tums bakre biten för då får det bästa flåset, undra om de kan vara så? men 3 tum gör ju ljudet så det nästan går för en xD

Fullt 3" tjänar man inget på förrens runt 350hk, under det så är 3" dp + kat och 2,5" resten effektivare.


8 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#8
Marlboroman skrev:
hjoortskull skrev:
finns ju dom som säger att det ska vara 2,5 tums bakre biten för då får det bästa flåset, undra om de kan vara så? men 3 tum gör ju ljudet så det nästan går för en xD

Fullt 3" tjänar man inget på förrens runt 350hk, under det så är 3" dp + kat och 2,5" resten effektivare.

okey tack, får se hur det blir

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
25 januari 2009
#9
Marlboroman skrev:
hjoortskull skrev:
finns ju dom som säger att det ska vara 2,5 tums bakre biten för då får det bästa flåset, undra om de kan vara så? men 3 tum gör ju ljudet så det nästan går för en xD

Fullt 3" tjänar man inget på förrens runt 350hk, under det så är 3" dp + kat och 2,5" resten effektivare.

en turbo har inget behov av mottryck så det kvittar om det är 2.5" eller 3" men sen när det krävs 3" eller inte är en annan femma

dock välj ett avgasystem med 2dämpare för den med 1 låter förjävla illa och högt med dubbla dämpare är det ganska lagom ljud

min hörs dock ganska tydligt om man står ute så hör man den iaf 500m-1km vid normal körning smile

Kör fort så hinner inget hända...


Sök