2899
Sök

Angående: Karavan från "Mjölby" till Elmia!! (11/4-Påskafton)

1 503 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
Hammarslag skrev:
Oboy6 skrev:
Hammarslag skrev:
Jag är på, men fan ta den som vill leka pacecar och promt ska ligga först annars blir han ledsen i ögat, pallar inget sånt.
Varit med om det en gång förut, as löjligt.
Då blir det varvstoppet rakt förbi smile

Hammarslag skrev:
Om man vill åka bland 400hk++ bilar då ?
Åker hellre i ett led med modifierade monster, än med chippade orginalbilar  :-)

Jag låter grinig men så är inte fallet, är mycket för segregering bara roll
Nä vars men vore skoj för oss som inte är så jäkla mycket för paragrafer o sånt.

Ny tråd o kolla intresset nån som känner sig manad ?

Vill du ha andra "regler", delta INTE i denna karavan.
Så i år har jag och Micke bestämt att vi kommer att ta täten ner och ligga i lagliga 120 km/h hela vägen.

Startat en ny tråd.
Hade gärnat hakat på annars, men jag har svårt för att låta nån leka kung och åka först utan ser hellre att alla får en chans att ligga först.
Dock med respekt för ditt engagemang, men passar mig inte till 100% så jag får avböja, men tvekar på att ni gråter över sur spilld mjölk smile

Detta handlar INTE om att vi VILL åka först, utan för att säkerheten ska vara så hög som möjligt.
Läste precis igenom din tråd och beträffande din attityd så är det precis sånna som dig vi INTE vill ha i våran karavan!!
Bara så folket vet, karavanen i den här tråden kommer INTE ha någonting gemensamt med deras karavan!!
P.g.a. av detta+det höga antalet deltagare kommer ett mail gå ut till samtliga.
Senast redigerat av Oboy6 (21 februari 2009)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

4 670 Inlägg
21 februari 2009
Nu ska alla i karavanen fått ett PM av mig eller Jens.

Skulle ni inte fått något så säg gärna till någon av oss så ska ni få detta mail av oss!

1 503 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
Detta är meddelandet som gick ut till samtliga idag:

OBS! Samlingsplatsen för Mjölbykaravanen FLYTTAD!

Hej!

Detta mailet går ut till samtliga anmälda för deltagande i Mjölbykaravanen.

Intresset för karavanen har visat sig vara betydligt större än vad vi trodde från början. Över 100 anmälda alla redan gör att vi tvingas byta samlingsplats eftersom den gamla blir ytterst tveksamt att alla får plats på.

En annan orsak till bytet av samlingsplatsen är att någon kille kommit på att dom ska göra en karavan med bilar som har mycket effekt och samlas precis intill oss. En skillnad till är att de köra efter andra regler. Killen beskriver reglerna själv såhär: "Vill du maxa bilen i 300km/h hela vägen ner så är du välkommen, ingen kommer gnälla eller tillrättavisa dig för din körstil så länge du inte tvärnitar framför, eller direkt utsätter andra för fara genom slalomkörning mellan filer osv."
Precis den här typen av folk är det vi INTE vill ha i våran karavan! Vårt mål är istället att i samlad grupp ta oss ner till parkeringen i Jönköping på ett säkert vis. Väl nere i Jönköping är det upp till er själva vad ni gör.

Den nya samlingsplatsen har vi utsett till:

City Gross-Parkeringen i Mantorp.

Mantorp ligger 1 mil norr om Mjölby längsmed E4:an. Skillnaden blir ingen för de som kommer norrifrån, förutom att de svänger av vid avfarten i Mantorp. Men de som kommer söderifrån får räkna med en extramil. Hoppas ni står ut med detta.

Jag bifogar en länk med karta för de som är osäkra på vägen till City Gross. Bara så ni vet så ser man City Gross från E4:an jättetydligt.

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=576016

Mvh Jens och Micke.

Inläggskritiker
990 Inlägg
21 februari 2009
Oboy6 skrev:
Hammarslag skrev:
Oboy6 skrev:
Så i år har jag och Micke bestämt att vi kommer att ta täten ner och ligga i lagliga 120 km/h hela vägen.

Startat en ny tråd.
Hade gärnat hakat på annars, men jag har svårt för att låta nån leka kung och åka först utan ser hellre att alla får en chans att ligga först.
Dock med respekt för ditt engagemang, men passar mig inte till 100% så jag får avböja, men tvekar på att ni gråter över sur spilld mjölk smile

Detta handlar INTE om att vi VILL åka först, utan för att säkerheten ska vara så hög som möjligt.
Läste precis igenom din tråd och beträffande din attityd så är det precis sånna som dig vi INTE vill ha i våran karavan!!
Bara så folket vet, karavanen i den här tråden kommer INTE ha någonting gemensamt med deras karavan!!

Jag kanske måhända överdrev en aning, givetvis bör man hålla laglighastighet ner men jag har jävligt svårt att tro att samtliga 110st kommer ligga vackert i ledet, utan en del gasningar lär ske.

Det som jag störde mig lite på är som sagt när nån självutnämnd bestämmer själv att just han ska åka först.
Lite löjligt av mig att reagera på det kanske, men minns en träff i finspång för många år sen och det sluta i slagsmål, just för nån skulle promt åka först och det gillades inte av alla.
Så det inte blir samma visa nu ifall nån råkar fes köra om.

Men jag ber om ursäkt för mitt beteende, haft en pissdag.
Senast redigerat av Hammarslag (21 februari 2009)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

1 503 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
Hammarslag skrev:
Oboy6 skrev:
Hammarslag skrev:
Startat en ny tråd.

Jag kanske måhända överdrev en aning, givetvis bör man hålla laglighastighet ner men jag har jävligt svårt att tro att samtliga 110st kommer ligga vackert i ledet, utan en del gasningar lär ske.

Det som jag störde mig lite på är som sagt när nån självutnämnd bestämmer själv att just han ska åka först.
Lite löjligt av mig att reagera på det kanske, men minns en träff i finspång för många år sen och det sluta i slagsmål, just för nån skulle promt åka först och det gillades inte av alla.

Hela karavanen bygger ju som sagt på mitt första inlägg som beskriver allt angående karavanen. Det betyder att alla som anmält sig förmodligen läst vad som gäller och därmed tagit ett beslut om att delta, m.a.o. de accepterar reglerna. Gör man inte detta ska man inte anmäla sig vilket jag tror alla förstår. Nu har det blivit väldigt mycket prat om detta. Back to basic!

Vet hur det kan vara, ingen skada skedd smile
Senast redigerat av Oboy6 (21 februari 2009)

424 Inlägg
21 februari 2009

Förstår att man reagerar efter att man redan varit med om följderna.
Väldigt bra av dig att du ber om ursäkt. Ändrar nog uppfattningen om dig för många.Iallafall för mig.

Ses på E4:an smile
Senast redigerat av meatos (21 februari 2009)

947 Inlägg
24 februari 2009
Oboy6 skrev:
Hammarslag skrev:
Oboy6 skrev:
Hammarslag skrev:
Jag är på, men fan ta den som vill leka pacecar och promt ska ligga först annars blir han ledsen i ögat, pallar inget sånt.
Varit med om det en gång förut, as löjligt.
Då blir det varvstoppet rakt förbi smile

Startat en ny tråd.

Det är ingen tävling om att komma först till jönköping. Jag tycker som de flesta att det är kul att åka ett stort gäng på led. Jag skiter i om jag skulle komma sist. Parkeringar finns och man kommer in. Visst att man kan få stå i bilkö på E4:an ett bra tag men det är det väl värt för att få komma in på mässan? big_smile Hoppas ni i "400++ Hk" ändrar era åsikter och hänger på oss ist och följer våra regler kan bli mycket roligare. Även dumt om det händer en olycka påvägen ner som kan resultera i dödsfall eller åtminstone person skador om inte minst skador på bilen. Även dumt att förlora körkortet för att man kört snabbt när man inte ens har bråttom :S

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
24 februari 2009
En sak jag undrar lite över är ju hur fasiken vi ska hålla ihop hela karavanen..
Det är ju ändå nått trafikljus o rondell påvägen dit som delar karavanen i mindre grupper, ska man inte kanske ha några "checkpoints" på vägen där man bestämmer att man stannar upp o samlas upp så att alla får en chans att få vara med när man "penetrerar" in i jkpg big_smile

Inspiration comes standard

424 Inlägg
24 februari 2009
Edvinoo skrev:
En sak jag undrar lite över är ju hur fasiken vi ska hålla ihop hela karavanen..
Det är ju ändå nått trafikljus o rondell påvägen dit som delar karavanen i mindre grupper, ska man inte kanske ha några "checkpoints" på vägen där man bestämmer att man stannar upp o samlas upp så att alla får en chans att få vara med när man "penetrerar" in i jkpg big_smile

Sist jag åkte från mantorp till jönköping fanns inga rondeller eller dylikt tongue. Är ju E4:an hela vägen.
Dessutom tror jag det är ont med ställen som är stora nog till över 100 bilar.
Senast redigerat av meatos (24 februari 2009)

1 278 Inlägg
24 februari 2009
meatos skrev:
Edvinoo skrev:

Sist jag åkte från mantorp till jönköping fanns inga rondeller eller dylikt tongue. Är ju E4:an hela vägen.

aa vart ska alla bilar ta vägen nere i jönköping? finns troligen ingen parkering med 100 platser kvar;)

Street Knight

424 Inlägg
24 februari 2009
syabo skrev:
meatos skrev:
Edvinoo skrev:

aa vart ska alla bilar ta vägen nere i jönköping? finns troligen ingen parkering med 100 platser kvar;)

Tycker vi ringer ner och bokar platser så får dom sätta upp namnskyltar wink

1 503 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Ang trafikljus och dylikt så finns det inga på vägen ner till Jönköping. Det är E4 hela vägen.

Ang parkering så håller vi på att kikar runt lite. Så håll er till tåls smile Uppdatering kommer snart!

338 Inlägg
24 februari 2009
Bara hålla koll så dom bakom hänger med tongue Annars släpper man bara av lite så märker den framför förhoppnings vis att man sänkt lite. Arbets skada från lumpa live big_smile Nackdelen är ju att karavanen kommer ju bli hur lång som hällst tongue

Låter fint de om dom skulle hålla parkering åt oss. Bara sätta upp skyltar "Reserverat gorg" wink fränt att få stå där med över 100 andra !

Nissan 200sx S13

Inläggskritiker
990 Inlägg
25 februari 2009
JPalm skrev:
Låter fint de om dom skulle hålla parkering åt oss. Bara sätta upp skyltar "Reserverat gorg" wink fränt att få stå där med över 100 andra !

hehe ja för alla där nere lägger ihop 1+1 och fattar att alla 100 bilar av olika bilmärken/modeller har träffats innan och samåkt ner tongue
Annat vore om alla hade samma bilmärke.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

338 Inlägg
25 februari 2009
Hammarslag skrev:
JPalm skrev:

hehe ja för alla där nere lägger ihop 1+1 och fattar att alla 100 bilar av olika bilmärken/modeller har träffats innan och samåkt ner tongue

Skulle de spela nån roll om de är olika bilmärken eller ? Och sen om man träffats på en annan plats för att ha samåkt i en karavan ner dit. vad spelar de för roll? Skulle ändå vara fränt sen får du tycka va du vill wink
Senast redigerat av JPalm (25 februari 2009)

Nissan 200sx S13

799 Inlägg
25 februari 2009
JPalm skrev:
Hammarslag skrev:
JPalm skrev:

Skulle de spela nån roll om de är olika bilmärken eller ? Och sen om man träffats på en annan plats för att ha samåkt i en karavan ner dit. vad spelar de för roll? Skulle ändå vara fränt sen får du tycka va du vill wink

Vi kolllar möjligheten om att fixa ett klistermärke till alla som följer med i karavanen smile

Det vore fan fränt smile Ska kolla lite med olika tryckerier. Vore dock lämpligast med något mer söderut i reklamsyfte..

338 Inlägg
25 februari 2009
Skapligt skrev:
JPalm skrev:
Hammarslag skrev:

Vi kolllar möjligheten om att fixa ett klistermärke till alla som följer med i karavanen smile

Det vore fan fränt smile Ska kolla lite med olika tryckerier. Vore dock lämpligast med något mer söderut i reklamsyfte..

Okej, nu är jag med å tongue Tung dag big_smile

Nissan 200sx S13

947 Inlägg
25 februari 2009
Oboy6 skrev:
Ang trafikljus och dylikt så finns det inga på vägen ner till Jönköping. Det är E4 hela vägen.

Ang parkering så håller vi på att kikar runt lite. Så håll er till tåls smile Uppdatering kommer snart!

Låter som en RIKTIGT bra ide det där med parkering. Ring ner till elmia och säg att vi kommer en karavan norrifrån och att vi är så många anmälda och vi vill parkera tillsammans vore skit nice om dom kunde ordna det smile oxå har vi ett klistermärke som visar att vi är med i karavanen.

Sök