3509
Sök

värt att skaffa sportljuddämpare?

161 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
funderar på att köpa en sportljuddämpare på biltema till min golf gls, men det jag undrar är om det är värt det. känns som det kommer bli problem också för sitter en orginalljuddämpare precis där ja ska montera den andra ljuddämparen, och bir det något skillnad ljudmässigt?

624 Inlägg
26 januari 2009
du måste ju ta bort orginaldämpen och byta mot "sporten"...det är jättelätt att byta( om man inte är helt ...)

självklart blir det skillnad i ljud, men det beror ju också helt på vad du hade tänkt dig för ny dämpare,storl, längd etc..

who´s the man?

VW-nörd
16 Inlägg
26 januari 2009
Självklart ska du INTE köpa något tjaffs till din Golf, behåll den orginal istället....
Vill du trotsallt ha ett "råare" ljud i snurran så ska du helt klart köra på hakkas-pettet-trim, mycket lätt, ta ett järnspett i lämplig längd och safta på rakt in i ljuddämparen (gärna främre). Och vipps så har du genast en bil som låter som den går i 300 km/h.

MVH

161 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
niclasolsson skrev:
Självklart ska du INTE köpa något tjaffs till din Golf, behåll den orginal istället....
Vill du trotsallt ha ett "råare" ljud i snurran så ska du helt klart köra på hakkas-pettet-trim, mycket lätt, ta ett järnspett i lämplig längd och safta på rakt in i ljuddämparen (gärna främre). Och vipps så har du genast en bil som låter som den går i 300 km/h.

MVH

haha jo så kan man också göra och mycket billigare är det. men har bara en ljuddämpare och den sitter längst bak

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
27 januari 2009
Jag tycker att ta skall plocka bort ljuddämparen och kolla hur mycket den låter då!
Tyvärr är det lite svårt att veta hur mycket biltemas dämpar av ljudet men jag tycker du ska köpa en..blir det inte något ljud så får du bara åka till biltema igen och köpa ett rör för 100kr så får du ta bort en ljuddämpare till....Lycka till

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

161 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
removal skrev:
Jag tycker att ta skall plocka bort ljuddämparen och kolla hur mycket den låter då!
Tyvärr är det lite svårt att veta hur mycket biltemas dämpar av ljudet men jag tycker du ska köpa en..blir det inte något ljud så får du bara åka till biltema igen och köpa ett rör för 100kr så får du ta bort en ljuddämpare till....Lycka till

Tråkiga är att den kommer aldrig gå igenom besiktningen om ja tar bort ljuddämparen, för har bara en

8 156 Inlägg
27 januari 2009
Oftast är avgassystemet anpassat till motorn. En del säger att sugmotorn behöver motstånd för att kunna arbeta optimalt. Sanningen är väl en annan, men samtidigt så ska man inte ha för stort avgassystem och för lite motstånd i ljuddämparen. Allt handlar om att få till en balans.
Att byta till sportdämpare lär nog inte påverka speciellt mycket effektmässigt. Men vid olika varvtal så kommer karaktären kanske att ändras.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök