3874
Sök

Fyrtaktande Volvo 940 GL -91

148 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
#1
• Bilmodell  Volvo 940 GL

•Vilken motor har din bil har.B230F

• Årsmodell 1991

• Miltal 40 000mil

• Modifikationer på bilen:  Nej helt standard

• Hur yttrar sig felet?:  Den fyrtaktar precis innan 2000 varv å precis efter?

• Är felet permanent eller uppstår det bara ibland?:  Mest hela tiden

• Vilken felsökning har redan gjorts?:  Bytt allt på tändings sidan samt testat en annan luftmasse mätare

•Har det bytts några delar?: Tändkablar, rotor, fördelarlock!

•Har bilen varit på verkstad för avläsning av felkoder osv?: Bara kört felkods saken underhuven å den ger utslag på luftmasse mätaren men den funkar som den ska å ja testa med en annan å den funka likaså

Hoppas detta förklara mitt problem bäst men e de nått du undra så fråga så ska ja försöka förklara mer smile

Tack på förhand

//Baloo

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen

465 Inlägg
26 januari 2009
#2
vad menar du med ''fyrtaktar'' låter ju iofs ganska logiskt.. en 4TAkt  borde väll ''fyrtakta''?

148 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
#3
Jo men typ som e moped som fyrtaktar ...den tappar typ orken ...e så svårt att förklara smile

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen

613 Inlägg
26 januari 2009
#4
misstänker att den missar på en cylinder?


148 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
#5
A de skulle man kunna säga ...men varför gör den de ?smile

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen

31 Inlägg
26 januari 2009
#6
inte så att den dra tjuvluft vid insuget? så att den "lurar" luftmassemätern?


148 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
#7
men de e precis innan 2000varv å efter sen drar den fint hela vägen smile men de kan man kolla med startgas lr ?smile

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen

31 Inlägg
27 januari 2009
#8
okaj, var bara en tanke,  efterssom du provade med en annan o de inte gav ngt positivt resultat, japp bara att duscha lite gas vid insuget, och lyssna om gången ändras


Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
27 januari 2009
#9
Pröva med startgas du. Kolla alltid de billigaste först wink

Har varit med om att de går illa på tomgång men sen går bra när man börjar köra och då har dem tagit tjuvluft.

Är det alltid på de här viset eller uppstår problemet bara ibland? Ändras tomgången när den blivit varm?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

31 Inlägg
27 januari 2009
#10
okaj, var bara en tanke,  efterssom du provade med en annan o de inte gav ngt positivt resultat, japp bara att duscha lite gas vid insuget, och lyssna om gången ändras


730 Inlägg
27 januari 2009
#11
Baloo79 skrev:
men de e precis innan 2000varv å efter sen drar den fint hela vägen smile men de kan man kolla med startgas lr ?smile

Spruta inte på för mkt bara.. Gjorde så i lördags och de börja brinna utta helvete :S

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

232 Inlägg
27 januari 2009
#12
bilen går väl på 3 burkar prova me o byt tex fördelarlock o kablar har vatt me om samma grej:P


148 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
#13
patrikhornfeldt skrev:
Pröva med startgas du. Kolla alltid de billigaste först wink

Har varit med om att de går illa på tomgång men sen går bra när man börjar köra och då har dem tagit tjuvluft.

Är det alltid på de här viset eller uppstår problemet bara ibland? Ändras tomgången när den blivit varm?

problemet är mest hela tiden ...även när den e varm =/

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen

148 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
#14
adrez skrev:
bilen går väl på 3 burkar prova me o byt tex fördelarlock o kablar har vatt me om samma grej:P

Alla dom sakerna e helt nya ...=/

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen

1 024 Inlägg
27 januari 2009
#15
visslar maskinen lite lite när du just sätter foten mjukt på gasen  ?


5 710 Inlägg
27 januari 2009
#16
Baloo79 skrev:
Bytt allt på tändings sidan

Inkluderar det även tändstift?

MVH Jonas
..............

1 785 Inlägg
27 januari 2009
#17
Baloo79 skrev:
• Bilmodell  Volvo 940 GL

•Vilken motor har din bil har.B230F

• Årsmodell 1991

• Miltal 40 000mil

• Modifikationer på bilen:  Nej helt standard

• Hur yttrar sig felet?:  Den fyrtaktar precis innan 2000 varv å precis efter?

• Är felet permanent eller uppstår det bara ibland?:  Mest hela tiden

• Vilken felsökning har redan gjorts?:  Bytt allt på tändings sidan samt testat en annan luftmasse mätare

•Har det bytts några delar?: Tändkablar, rotor, fördelarlock!

•Har bilen varit på verkstad för avläsning av felkoder osv?: Bara kört felkods saken underhuven å den ger utslag på luftmasse mätaren men den funkar som den ska å ja testa med en annan å den funka likaså

Hoppas detta förklara mitt problem bäst men e de nått du undra så fråga så ska ja försöka förklara mer smile

Tack på förhand

//Baloo

Har du felkod på LMM än? Har du en felkod kvarstå felet oavsett om du byter till en (fungerande enhet) felet kan finnas i kabellaget eller kontaktdonet.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
27 januari 2009
#18
Baloo79 skrev:
Jo men typ som e moped som fyrtaktar ...den tappar typ orken ...e så svårt att förklara smile

Du menar nog at den "tvåtaktar" lite.. Missar och spottar och så... smile

Kan vara som de flesta sagt. Lmm, den tjuvar luft, tädningen mm. mm.

Lycka till.
MVH, T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.


Sök