3375
Sök

Laservarnare?

Wankel
1 080 Inlägg
19 mars 2006
vet inte hur, men dom känner av både laser och radar när dom skjuter på bilar framför

MDS Västerås

124 Inlägg
19 mars 2006
Backlund skrev:
Men hur funkar laservarnarna då, radar går ju att förstå för det är väl radiovågor eller? Men laser är ju en konsentrerad ljusstråle, skickar den ut signaler så långt som kan uppfattas av bilar bakom eller är det bara om polisen fylleskjuter?
Eller mäter lasern som ett fält framåt?

Funderar precis på samma sak, får inte riktigt ihop de. Någon som har fullständig redogörelse på de?, inte bara folk som tror de vet utan någon som verkligen kan beskriva hur och om de funkar.

Ingenjör
56 Inlägg
14 april 2006
Kan medela att det finns en kombo variant som heter "Rocky Mountain" den varnar och stör, Den använder jag själv och tycker att den fungerar bättre än förväntat efter som när den börjar väsnas och blinka så ställer man sig på bromsen och tar ner radar/laser grejjer och gömmer när man ligger i lämplig hastighet,  jag beställde min på http://www.laservarnare.net/

Mvh Erik

Ingenjör
56 Inlägg
14 april 2006
sen hur det fungerar kan jag inte säga men tex automatiska dörrar till köpcentrum osv piper den som fan på om man befinner sig kanske 200 meter innan likså laser och eller om man skickar ir mellan mobiltelefoner osv..
Senast redigerat av Erkki (14 april 2006)

Mvh Erik

91 Inlägg
14 april 2006
Automatiska dörrar är väl ändå IR ?
Förstår heller inte hur den kan varna för laser om dom skjuter på bilen framför.
Någon som haft användning för den?
Jag är starkt skeptisk!

En kompis hade en i sin bil. den var köpt från USA.
Han avfärdade den som sopor. Den lös fint men det var oxo det enda den gjorde.
Den tjöt iofs lite om man tröck in nån testknapp oxo!

Sök