3486
Sök

Laservarnare?

3 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
Vet någon om man kan köpa en laservarnare i Sverige? var då?

"Det är inte farten som dödar, det är det sättet du stannar på"

Wankel
1 080 Inlägg
18 mars 2006
köpte min varnare idag, så ja det kan man wink

MDS Västerås

205 Inlägg
18 mars 2006
StiFf skrev:

Kan fixa helt nya åt dig som tar både radar och kameror

24 Inlägg
18 mars 2006
vart finns dom och få tag i då?

Ingen kommer ihåg en fegis!
------------------
hellre sist än saab

SebTech.se
47 Inlägg
18 mars 2006
har oxo en som tar både radar o kameror wink, köpte dock min privat...men polarn hade köpte dessa från USA
Senast redigerat av Tequila (18 mars 2006)

31 Inlägg
18 mars 2006
http://www.motorandning.se
där har dom laservarnare

Wankel
1 080 Inlägg
18 mars 2006
sN4P skrev:
StiFf skrev:

vad ska jag med en till??

MDS Västerås

Såld på Italienare
579 Inlägg
18 mars 2006
sN4P skrev:
StiFf skrev:

Vad ska man ha dem till?

underordnad allfixare
696 Inlägg
18 mars 2006
Finns ett uppsjö av dom på blocket.. hade själv en ett tag sålde den då jag inte tyckte behövde den 2månader senare åkte jag fast för fortkörning!

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

Såld på Italienare
579 Inlägg
18 mars 2006
LasseMan skrev:
Finns ett uppsjö av dom på blocket.. hade själv en ett tag sålde den då jag inte tyckte behövde den 2månader senare åkte jag fast för fortkörning!

Direkt som laservarnaren reggar en laser så är det försent. Så fort den reggar en radar så är det försent.
Laser/radar störare måste vara det dummaste hittills. Tror ni inte att ni blir stoppade ifall polisen inte kan utföra en mätning på just er bil eftersom det antingen är en stealthbombare eller en bil med just laser/radar störare. Vilket i sin tur är olagligt i Sverige.

205 Inlägg
18 mars 2006
Johanromeo155 skrev:
LasseMan skrev:

Direkt som laservarnaren reggar en laser så är det försent. Så fort den reggar en radar så är det försent.
Laser/radar störare måste vara det dummaste hittills. Tror ni inte att ni blir stoppade ifall polisen inte kan utföra en mätning på just er bil eftersom det antingen är en stealthbombare eller en bil med just laser/radar störare. Vilket i sin tur är olagligt i Sverige.

Laservarnare stör inte deras mätningar, den varnar bara för den, så hinner man sakta ner smile
Finns nånting som kan slå ut deras laser helt har jag hört talas om

Fortkörare
99 Inlägg
18 mars 2006

Honda Civic Type-R -05
Invidia GT300
K&N Typhoon

Wankel
1 080 Inlägg
18 mars 2006
Johanromeo155 skrev:
LasseMan skrev:

lär dej vad dom gör innan du säger nåt...
dom känner av när dom skjuter på bilar framför dej, så du har god tid på dej att sakta ner..det är ganska användbart eftersom under dagtid är det ganska mycket folk ute och kör, och tvivlar på att snuten sitter ute om nätterna när det knappt finns nå folk

MDS Västerås

Såld på Italienare
579 Inlägg
18 mars 2006
sN4P skrev:
Johanromeo155 skrev:
LasseMan skrev:

Laservarnare stör inte deras mätningar, den varnar bara för den, så hinner man sakta ner smile
Finns nånting som kan slå ut deras laser helt har jag hört talas om

Ja jag vet det. Därför jag skrev Laser/radar "störare" istället för varnare som är en helt annan sak.

Såld på Italienare
579 Inlägg
18 mars 2006
StiFf skrev:
Johanromeo155 skrev:
LasseMan skrev:

lär dej vad dom gör innan du säger nåt...
dom känner av när dom skjuter på bilar framför dej, så du har god tid på dej att sakta ner..det är ganska användbart eftersom under dagtid är det ganska mycket folk ute och kör, och tvivlar på att snuten sitter ute om nätterna när det knappt finns nå folk

Dem sitter ute minst lika mycket nattetid när det gäller hastighetskontroller och nykterhetskontroller.
Så du vet uppenbarligen inte vad du pratar om. Anklaga inte mig för att brista i fakta om du själv inte har koll på äpplen och päron wink

Wankel
1 080 Inlägg
18 mars 2006
jag missförstod dej om laservarnare och laserstörare...
och jag tvivlar på att dom är ute lika mycket nattetid...ganska logiskt, brukar inte vara lika många som jobbar, mindre folk på vägarna, mer inbrott och bråk etc...tror iaf att dom priotiterar lite bättre än så

MDS Västerås

155 Inlägg
18 mars 2006
Jag skulle nog inte vilja påstå att dom är ute lika ofta på nattetid som på dagtid, men jag säger inte att dom tar det lugnt bara för att det är kväll.

Det är nästan logiskt tänkande. Om man tex är ute på en 110 väg sent på kvällen och märker att det inte är en enda bil framför / bakom, så är det ju självklart att man blir lite hetsad. Detta är ju något polisen vet om, och därav har dom faktiskt en hel del kontroller just under kvällspassen. Men sen beror det ju också på i vilket område man befinner sig i. Det är ju trots allt skillnad på lantis-ställen och vägen mellan Göteborg och Kungälv.

//Daniel J

1 741 Inlägg
18 mars 2006
har aldrig stött på polisen på kvällen/natten.. då jag kört på nån större väg.. men blivit stoppad för nykterhetskontroller har man blivit på kvällen/natten men har även sett hastighets kontroller på kvällen men aldrig på någon större väg. där man brukar köra fortare på kvällen...

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

29 Inlägg
18 mars 2006
Det måste väl nästan vara en säkerhetsrisk att stå på en 110 väg när det är mörkt ute även fast dom har reflexer.

Men hur funkar laservarnarna då, radar går ju att förstå för det är väl radiovågor eller? Men laser är ju en konsentrerad ljusstråle, skickar den ut signaler så långt som kan uppfattas av bilar bakom eller är det bara om polisen fylleskjuter?
Eller mäter lasern som ett fält framåt?

3 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
StiFf skrev:

var kan man köpa dem?var kan man få tag i bruksanvisning?
Senast redigerat av suzzu (18 mars 2006)

"Det är inte farten som dödar, det är det sättet du stannar på"

Sök