Mer gjort på Michels motor, det vart lite bakslag igår för när vi skulle lyfta på toppen upptäckte vi en liten skada i tätningsytan, så den vart svetsad idag och planslipad. Men nu är den på och Michel kommer ner och hämtar motorn ikväll. Skruva skruva skruva Toppen med ferrera ventilkit och ARP bult rengjord och monterad.
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (16 september 2011)
Ja, ibalnd blir det verkligen inte som man tänkt sig. Igår kom en kille från Växjö som skulle hjälpa mig komma igång med mastercam, han har haft väldigt mycket att göra på jobbet, så han har inte haft möjlighet att komma hit på ett par månader. Efter en kvart så smäller nätdelen i min nybyggda dator. Skoj.. Men nu har jag i alla fall köpt ny nätdel så den är igång igen, så får vi se när vi får klart camberedningen på karossformarna
Lite V8 bygge. En Pontiac 400 till en tidig firebird -67. Ägaren har letat i tio år efter ett tidigt -67 block.. Så nu blir hans bil matching numbers med helt nybyggd motor. Blocket har syradoppats och borrats till första överdimension. Veven är slipad till första överdimension. Nu ska det i smidda keith black kolvar, stakar m.m
Bilen:
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (19 september 2011)