3536
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

SVK Customs
1 639 Inlägg
18 september 2009
Trådstartare
#501
Modj skrev:
Kul att det händer lite krille, smile får du tid över är det bara att gjuta upp huven till mig wink

/Lars

Jajamen Lassemannen! Det kommer wink


171 Inlägg
18 september 2009
#502
vems Sr20det är de, och vad ska du göra med den?

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

SVK Customs
1 639 Inlägg
18 september 2009
Trådstartare
#503
Bjorling skrev:
vems Sr20det är de, och vad ska du göra med den?

Den tillhör en lokal kund.
Blocket ska fodras, det ska i smidda stakar, nya lager m.m
Sitter redan 87mm HKS kolvar i den, GT35/30 kullagrad turbo m.m


SVK Customs
1 639 Inlägg
19 september 2009
Trådstartare
#504
Lite mer bilder på SR20DET motorn, nu är den helt rensad och jag jagar delar till den.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/766444_byyju9.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/766446_p9m9wo.jpg
Kontrollmäter veven så tapparna inte är ovala.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/766448_k9lakg.jpg
HKS kolv och en krokig kulpeenad originalstake. Han som byggde motorn en gång i tiden trodde uppenbarligen att det skulle hålla för över 400hk..


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/766449_m17cs0.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/766450_4k3atz.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/766451_zvpzk0.jpg
Här syns skadan tydligt. De översta 2mm i cylinderloppen är aluminium, jag förstår verkligen inte varför nissan har byggt motorerna på detta viset, det finns inget bra med att göra på det viset. Fodren ska ju gå ända upp till packningen.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/766452_npz19s.jpg
Det blir lite grejor.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/766453_dohvlb.jpg
Skadan i toppen är inte så djup.


4 Inlägg
19 september 2009
#505
man skulle ju nästan fått tag på han som byggde motorn och strypa honom eller något i den stilen.

VW Ägare
1 011 Inlägg
19 september 2009
#506
Är detta den motorn som jag tror att det är?

Skrämande att se att en person som trimmat har snålat in på ett antal punkter och inte prioriterat driftsäkerhe före effekt. Dom kronor som det kostar att lägga på driftsäkerheten sparar man oftast in ganska snabbt på att inte råka ut för ett motorras.

Henrik Eberlund

SVK Customs
1 639 Inlägg
19 september 2009
Trådstartare
#507
Eberlund skrev:
Är detta den motorn som jag tror att det är?

Skrämande att se att en person som trimmat har snålat in på ett antal punkter och inte prioriterat driftsäkerhe före effekt. Dom kronor som det kostar att lägga på driftsäkerheten sparar man oftast in ganska snabbt på att inte råka ut för ett motorras.

Jo, det är den motorn.
Jag har ju dragit ut på det alltför länge att riva ner den också.

Men dollarn står åtminstone rätt bra nu så det blir bra pris på delarna därifrån haha smile


VW Ägare
1 011 Inlägg
19 september 2009
#508
krille_hlm skrev:
Eberlund skrev:
Är detta den motorn som jag tror att det är?

Skrämande att se att en person som trimmat har snålat in på ett antal punkter och inte prioriterat driftsäkerhe före effekt. Dom kronor som det kostar att lägga på driftsäkerheten sparar man oftast in ganska snabbt på att inte råka ut för ett motorras.

Jo, det är den motorn.
Jag har ju dragit ut på det alltför länge att riva ner den också.

Men dollarn står åtminstone rätt bra nu så det blir bra pris på delarna därifrån haha smile

Man ska se det positiva i allt. smile

Lycka till. Nu kan vi åtminstone räkna med mer driftsäkerhet än effekt eftersom du har tag i motorn. Sen tror jag ju inte du är den som snålar på något av dom två. big_smile

Henrik Eberlund

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
19 september 2009
#509
sjukt snyggt de du gör..! drömmer om att kunna göra så själv... smile keep up the awesome work!

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

SVK Customs
1 639 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
#510
Eberlund skrev:
krille_hlm skrev:
Eberlund skrev:
Är detta den motorn som jag tror att det är?

Skrämande att se att en person som trimmat har snålat in på ett antal punkter och inte prioriterat driftsäkerhe före effekt. Dom kronor som det kostar att lägga på driftsäkerheten sparar man oftast in ganska snabbt på att inte råka ut för ett motorras.

Jo, det är den motorn.
Jag har ju dragit ut på det alltför länge att riva ner den också.

Men dollarn står åtminstone rätt bra nu så det blir bra pris på delarna därifrån haha smile

Man ska se det positiva i allt. smile

Lycka till. Nu kan vi åtminstone räkna med mer driftsäkerhet än effekt eftersom du har tag i motorn. Sen tror jag ju inte du är den som snålar på något av dom två. big_smile

Ja som du säger, det kommer inte att snålas med något av det.
Den kommer att få en ordentlig mappning också på den rullande landsvägen som jag har tillgång till smile


SVK Customs
1 639 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
#511
Igår var det söndag så det vart lite möbelmeck big_smile
Jag bygger två väggskåp till lägenheten, ett med luckor och ett med lådor till CD skivor och DVD som även stereogrejorna ska stå på.
Igår grundade jag det med luckorna och frästa ur hålen för gångjärnen.
De ska lackas blank svart.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/768037_jftk19.jpg
Grundat skåpet


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/768038_c58fuq.jpg
Gångjärn på plats, luckorna ska öppnas uppåt, det ska dit en dämpare också så de inte trillar igen av sin egen vikt.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/768039_1f5p1b.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/768040_wedq8f.jpg
Luckor med ekfanér och handtag i valnöt, spacklat igen lite porer efter grundfärgen, så det får bli lite mer grundfärg här och där. Det ska bli superfinish på detta..
Senast redigerat av krille_hlm (21 september 2009)


171 Inlägg
23 september 2009
#513
Sluta klanka ner på SR20det. Inge fel på orginal stakar och 400hk, det är väl endå han som mappat den som inte kunnat de. Finns jätte många med orginal botten med 400hk och de håller om de är mappat bra.
Varför inte gå till 90mm borr och 2,2l när man endå byter foder

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

SVK Customs
1 639 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
#514
Bjorling skrev:
Sluta klanka ner på SR20det. Inge fel på orginal stakar och 400hk, det är väl endå han som mappat den som inte kunnat de. Finns jätte många med orginal botten med 400hk och de håller om de är mappat bra.
Varför inte gå till 90mm borr och 2,2l när man endå byter foder

Jo det har kanske inte varit nåt vidare mappat heller, dock var den enligt uppgift mappad hos turbocenter och jag har bara hört gott om dem hittills.
Varför jag inte går upp till ännu större foder är för att där sitter redan 87mm HKS kolvar i den och jag vill inte slänga dem, jag får försöka hålla ner kostnaderna så gott jag kan eftersom kunden tänker sälja bilen.

Det ska i ett nytt aggregat också för det gamla var sprucket i avgashuset samt en ny koppling.

Så om någon som läser sitter på ett 28/35 kullagrat så skicka pm.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/769797_7kv8kr.jpg
Kompressordelen var iaf frisk.. Nån som behöver? :p


SVK Customs
1 639 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
#515
Börjat få lite ordning på kontoret också smile
Ursäkta den värdelösa bildkvalitén, fotat med mobilen.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/769800_7rqhpg.jpg
Självklart skrivbord i kolfiber och ben från IKEA i Rosso Corsa xD Eller bra nära iaf xD


23 Inlägg
24 september 2009
#516
Dom flesta orginal stakar klar mycket mer än 100 hk per stake.
Allt handlar ju om hur mycket man varvar.
Eller hur lite man varvar rättare sagt.
Hästarna säger inte mycket i detta fallet.
Mycket vrid knäcker stakarna för att samma kraft skall överföras på färre varv.
Alltså blir kraften större.

Varför foderna slutar innan blocket är för att detta ger en billig och säker tillverkning, Sen behöver det ju inte gå ända upp då kolven inte gör de.
Och verkligen inte ringlandet (ringarna) som trotts allt har mest kontakt med fodret.

1 752 Inlägg
24 september 2009
#517
krille_hlm skrev:
Börjat få lite ordning på kontoret också smile
Ursäkta den värdelösa bildkvalitén, fotat med mobilen.


http://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/769800_7rqhpg.jpg
Självklart skrivbord i kolfiber och ben från IKEA i Rosso Corsa xD Eller bra nära iaf xD

Haha fan vilket sweet bord big_smile Kan man bestælla ett sånt av dig eller? tongue

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

SVK Customs
1 639 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
#518
bjorncad skrev:
Dom flesta orginal stakar klar mycket mer än 100 hk per stake.
Allt handlar ju om hur mycket man varvar.
Eller hur lite man varvar rättare sagt.
Hästarna säger inte mycket i detta fallet.
Mycket vrid knäcker stakarna för att samma kraft skall överföras på färre varv.
Alltså blir kraften större.

Varför foderna slutar innan blocket är för att detta ger en billig och säker tillverkning, Sen behöver det ju inte gå ända upp då kolven inte gör de.
Och verkligen inte ringlandet (ringarna) som trotts allt har mest kontakt med fodret.

Jo, men tänk vilken värme och tryck det blir i vad som är kvar av förbränningsrummet när kolven är i öd speciellt på en trimmad motor som denna och på det så var den kanske inte helt perfekt mappad heller och i kombination med stålpackning och som det satt när jag fick den originalbultar så känns det inte som ett helt skottsäkert koncept att inte ha fodren ända upp.
Jag vill bygga den så den håller för låt säga 50% mer effekt än vad man plockar ur den.


SVK Customs
1 639 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
#519
Kalle_Ponken skrev:
krille_hlm skrev:
Börjat få lite ordning på kontoret också smile
Ursäkta den värdelösa bildkvalitén, fotat med mobilen.


http://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/769800_7rqhpg.jpg
Självklart skrivbord i kolfiber och ben från IKEA i Rosso Corsa xD Eller bra nära iaf xD

Haha fan vilket sweet bord big_smile Kan man bestælla ett sånt av dig eller? tongue

Ja det går bra att beställa.
Bordet är 1600x800 med maximalt 65mm hög sida.

mvh


2 118 Inlägg
26 september 2009
#520
krille_hlm skrev:
Kalle_Ponken skrev:
krille_hlm skrev:
Börjat få lite ordning på kontoret också smile
Ursäkta den värdelösa bildkvalitén, fotat med mobilen.


http://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/769800_7rqhpg.jpg
Självklart skrivbord i kolfiber och ben från IKEA i Rosso Corsa xD Eller bra nära iaf xD

Haha fan vilket sweet bord big_smile Kan man bestælla ett sånt av dig eller? tongue

Ja det går bra att beställa.
Bordet är 1600x800 med maximalt 65mm hög sida.

mvh

vad går det på då ? tongue smile

D.i.l.l.i.g.a.f


Sök