Håller med föregående talare Du ska inte låta oss självlärda novicer få ge dig en peng var (för material) och få komma på någon kvällskurs ett par gånger för att få lära sig allt från pluggbyggning i lera (eller annat) till formgjutning med och utan avskärmningar och tillsist gjuta upp färdig produkt ur formen.
Jag skulle uppskatta något sådant iaf. Så har du fler att ringa sen om det kör ihop sig med tid i vinter med .
Om inte jag missminner mig så har väl detta med att lära ut redan varit på tapeten här i tråden och fick svaret att om han lär ut till alla så tappar han ju kunder, som gör det själv istället eller låter någon annan göra det istället.
Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig]::.. Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Om inte jag missminner mig så har väl detta med att lära ut redan varit på tapeten här i tråden och fick svaret att om han lär ut till alla så tappar han ju kunder, som gör det själv istället eller låter någon annan göra det istället.
Exakt, det är ju inte för att jag vill vara dryg på nåt sätt men det blir ju lite av att bita sig själv i svansen. Jag gör ju inte detta för att jag tycker om att syssla med välgörenhet, det är ett företag jag driver och det ska ju helst gå med lite förtjänst också ibland
Exakt, det är ju inte för att jag vill vara dryg på nåt sätt men det blir ju lite av att bita sig själv i svansen. Jag gör ju inte detta för att jag tycker om att syssla med välgörenhet, det är ett företag jag driver och det ska ju helst gå med lite förtjänst också ibland
Så sant så sant, tanken slog mig när jag skrev det, men frågar man inte får man inga svar
Det är kul att följa uppdateringarna iaf och se lite hur du jobbar och ge motivation att skapa något själv.
Såja, lite mer jobb, en skyline R33 driftingbil som bodykitet ska gjutas av från, denna har enligt uppgift någon custombreddning som de gjort i japan så det finns inga formar till den i Sverige. Men nu kommer det iaf finnas så Alx som ska köra den denna säsongen kan köra emot så mycket han vill
Hur gör du med framskärmarna när du ska gjuta vinklen som går ner under huven och skruvas i fjädertornen? Lr rättare sagt hur gör du formen där?
Jag gjuter den också, skärmarna skruvas fast överallt precis som original plåt. På R33GTR skärmarna kommer till och med hålen till fästena för original innerskärmarna att finnas i skärmkanten.
Framskärm till PBZ skylinen som ska gjutas av. Den ser flammig ut för den är vaxad och det är statiskt som fan så det drar åt sig damm.
Form på framskärm till PBZ skylinen
Rutorna urplockade, tack till Ryds glas i Hässleholm för snabb och bra service, de plockade ut rutorna utan att skada dem. Även bakskärmarna har rensats från dekaler eftersom de också ska gjutas av och bytas ut.
Ryds glas plockade även ut vindrutan, dels för att den var skadad men även för att taket ska bytas ut till kolfibertak.
Bakre stötfångaren behöver lite kärlek innan den kan gjutas av.