3792
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

VW Ägare
1 011 Inlägg
4 april 2010
#1141
Kommer du upp till Elmia din förvirrade man?

Henrik Eberlund

SVK Customs
1 639 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
#1142
Eberlund skrev:
Kommer du upp till Elmia din förvirrade man?

Ja på måndag kommer jag upp!


Bilvårdsexpert
663 Inlägg
4 april 2010
#1143
Tja.

Såg C6:an på Elmia. Blev det stressmeck sista dagarna? Tänkte på skarvarna på bilen. Huvens skarv stämde ju inte alls med fronten, likaså bakdelen.
Såg ut som fram och bakluckan satt rätt, då springorna såg jämna ut.

Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Livsnjutare
1 707 Inlägg
4 april 2010
#1144
Skarvarna hann inte Krille med tyvärr..
och det blir nog halv jobbigt att åtgärda dom nu när kolfibern är på.

Fick halva bilen ca kl. 0100 på torsdagen.. samma dag som den skulle stå på Elmia, så stress var väl överdrivet wink

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
4 april 2010
#1145
Tjena, tajt med tid där ja! Inte dåligt ni hann "färdigt" till elmia isåfall.

Hopaps ni åtgärdar skravlinjerna sen bara. För det förstör väldigt mkt av helhetsintrycket. Däremot såg den riktigt brutal ut, helt i kolfiber! Måste vara ganska ensam om det på en Corvette i Sverige eller möjligen Norden va?

Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

SVK Customs
1 639 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
#1146
HereComesTrouble skrev:
Skarvarna hann inte Krille med tyvärr..
och det blir nog halv jobbigt att åtgärda dom nu när kolfibern är på.

Fick halva bilen ca kl. 0100 på torsdagen.. samma dag som den skulle stå på Elmia, så stress var väl överdrivet wink

Nja, skarven ligger faktiskt i mitten på fronten samt även i mitten på huven om man mäter fram det.
Men de eftermarknadsskärmarna som sitter på har olika mått på den biten som är mellan huven och lampan på var sida om huven så det är därför som det inte stämmer med skarven i fronten för huven blir förskjuten om man justerar till gliporna så de blir lika breda överallt.
Det lilla där bak är nog mest en justeringssak.
Och så kom vi ju faktiskt med grejorna redan på onsdagen Lars. Klockan 23.20 förvisso hahaha lol
Det var bra jobbat av dig också i alla fall med tanke på omständigheterna!
Den såg brutal ut, synd bågen inte syntes så bra för den vart jag riktigt nöjd med.
Lite synd med fogen som du la vid framlamporna, men passformen på fronten var ju som sagt inget vidare tyvärr så jag kan förstå att den behövde fixas till lite.
Med lite våtslip och polering på bilen, främst på spoilern baktill, där behövs förmodligen nån runda lack till också, samt lite justering av karossdelarna, så kommer den att bli jävligt fin!

mvh
Senast redigerat av krille_hlm (5 april 2010)


105 Inlägg
5 april 2010
#1147
Måste säga att jag e sjukt imponerad av arbetet på bilen iallafall! alla bilar har ju småfel men jag tycker absolut inte det va något som störde på bilen!
sjukt bra jobb av både krille och ägarn!

Mvh Robert


SVK Customs
1 639 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
#1148
Grattis till Henrik Elg som vann andra pris med sin fina Passat på vilken vi stått för kolfiberdraperingen utvändigt i klassen Performance Car!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/895647_4nemuy.jpg
Grattis Henrik!


Livsnjutare
1 707 Inlägg
5 april 2010
#1149
Speedman skrev:
Tjena, tajt med tid där ja! Inte dåligt ni hann "färdigt" till elmia isåfall.

Hopaps ni åtgärdar skravlinjerna sen bara. För det förstör väldigt mkt av helhetsintrycket. Däremot såg den riktigt brutal ut, helt i kolfiber! Måste vara ganska ensam om det på en Corvette i Sverige eller möjligen Norden va?

Mvh Tobbe

Det är den enda i världen.. dessutom är fronten helt ombyggd och häcken likaså smile

744 Inlägg
5 april 2010
#1150
HereComesTrouble skrev:
Speedman skrev:
Tjena, tajt med tid där ja! Inte dåligt ni hann "färdigt" till elmia isåfall.

Hopaps ni åtgärdar skravlinjerna sen bara. För det förstör väldigt mkt av helhetsintrycket. Däremot såg den riktigt brutal ut, helt i kolfiber! Måste vara ganska ensam om det på en Corvette i Sverige eller möjligen Norden va?

Mvh Tobbe

Det är den enda i världen.. dessutom är fronten helt ombyggd och häcken likaså smile

ser fram emot att se den in action i sommar  tror du vet va ja menar  .. kommer du till springmeet  8 maj vid halkbanan  i kvarntorp  ?

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

Livsnjutare
1 707 Inlägg
5 april 2010
#1151
Heavymetalvan skrev:
HereComesTrouble skrev:
Speedman skrev:
Tjena, tajt med tid där ja! Inte dåligt ni hann "färdigt" till elmia isåfall.

Hopaps ni åtgärdar skravlinjerna sen bara. För det förstör väldigt mkt av helhetsintrycket. Däremot såg den riktigt brutal ut, helt i kolfiber! Måste vara ganska ensam om det på en Corvette i Sverige eller möjligen Norden va?

Mvh Tobbe

Det är den enda i världen.. dessutom är fronten helt ombyggd och häcken likaså smile

ser fram emot att se den in action i sommar  tror du vet va ja menar  .. kommer du till springmeet  8 maj vid halkbanan  i kvarntorp  ?

Jodå, så snart våra anti slir däck kommer så ska det börja tränas smile

Inte alls omöjligt.. men inte för att ställa ut, elmia var det tråkigaste vi gjort..
Bilar ska vara action, inte stå still och vara trista :p

744 Inlägg
5 april 2010
#1152
tror de kommer vara burnout  upvisning  som varje år de blir iallafall dragrace upvisning  .. tongue

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

SVK Customs
1 639 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
#1153
Imorgon är det körning på mantorp!
Hoppas ni kan komma inom med vetten på hemvägen!


116 Inlägg
6 april 2010
#1154
Lite konstruktiv kritik har jag efter att ha kollat på både corvetten,seaten och passaten idag.

Jag tror inte att det går att rikta en vågit yta så pass mkt i klarlacken som krävs för att det ska bli rakt,lite som Adrian säger att corvetten skulle nog behöva 10-15 lager klarlack med mellanslipning emellan.
Vet inte hur mkt polyesten du lägger över väven men försök att klossa ut det mer innan det skickas på lack.
Spruta på ett vått lager med "siliconferner" när du tycker att ytan är bra så får du en uppfattning om hur det ser ut med klarlack på.

Seatens tak va ganska så vågigt med,och huven.Seatens tak va iaf mellanslipat och klarlackat flera gånger såg jag i en tråd här.Huven va väl ett "snabbjobb" med lackeringen?Men varför,varför ska 70% av alla utställningsbilar ta genvägar pga tidsbrist och visa upp ett inte godkänt resultat?Kanske OT men det va många bilar som gjorde mig besviken idag.

Passaten såg skitbra ut.RIKTIGT bra!

Och nej,jag hade inte gjort det bättre själv.

mvh

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
6 april 2010
#1155
Passaten var riktigt snygg... håller jag med om. Missade Seaten tyvärr.

Men jag blev inspeirerad i alla fall... SMS:ad med Krille i en timme tror jag... så nu kommer min MB igång snart!

Go Faster Motorevents, TuneTec

2 140 Inlägg
6 april 2010
#1156
S500R skrev:
Passaten var riktigt snygg... håller jag med om. Missade Seaten tyvärr.

Men jag blev inspeirerad i alla fall... SMS:ad med Krille i en timme tror jag... så nu kommer min MB igång snart!

längtar tills vi får se mbn klar!!

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
6 april 2010
#1157
AntrE skrev:
S500R skrev:
Passaten var riktigt snygg... håller jag med om. Missade Seaten tyvärr.

Men jag blev inspeirerad i alla fall... SMS:ad med Krille i en timme tror jag... så nu kommer min MB igång snart!

längtar tills vi får se mbn klar!!

Jag med... men nu ska vi väl komma en bit på vägen denna gången med!

Go Faster Motorevents, TuneTec

1 338 Inlägg
6 april 2010
#1158
Sjogren-Racing skrev:
Lite konstruktiv kritik har jag efter att ha kollat på både corvetten,seaten och passaten idag.

Jag tror inte att det går att rikta en vågit yta så pass mkt i klarlacken som krävs för att det ska bli rakt,lite som Adrian säger att corvetten skulle nog behöva 10-15 lager klarlack med mellanslipning emellan.
Vet inte hur mkt polyesten du lägger över väven men försök att klossa ut det mer innan det skickas på lack.
Spruta på ett vått lager med "siliconferner" när du tycker att ytan är bra så får du en uppfattning om hur det ser ut med klarlack på.

Seatens tak va ganska så vågigt med,och huven.Seatens tak va iaf mellanslipat och klarlackat flera gånger såg jag i en tråd här.Huven va väl ett "snabbjobb" med lackeringen?Men varför,varför ska 70% av alla utställningsbilar ta genvägar pga tidsbrist och visa upp ett inte godkänt resultat?Kanske OT men det va många bilar som gjorde mig besviken idag.

Passaten såg skitbra ut.RIKTIGT bra!

Och nej,jag hade inte gjort det bättre själv.

mvh

Stämmer att Taket e lackat ett antal gånger md mellanslip.
ska låta det härda nån vecka sen ska vi gå loss på taket igen.

Huven har vi ej lackat själva. krille kom upp med den på natten till Torsdag.
Lackad av hans lackerare med inte allt för bra resultat samt bara ett lager lack som måste slipas ner ordentligt sen fixas lackskarvar så dem blir bra. men innan vi ger oss på det måste det fixas en del med den så passformen bli bättre sen lackas den om.
så småningom ska väl allt bli rakt och fint med bra passform.. smile

Synd bara att allt vart så bråttom i slutet så finns en hel del man ej han med eller saker som måste fixas om. Skulle egentligen stått färdig för ca 1 månad sedan.

Men Krille kom ialf upp med huven sj mitt i natten på torsdagen.. smile

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
6 april 2010
#1159
Tack och kul att ni gillar passaten vi byggt. Är själv nöjd med det mesta på bilen. Vi la ganska mycket tid på att slipa och lacka mina prylar. Jag hade ju bestämmt med Krille från början att jag ville fixa lack själv eftersom att han hade fullt upp med andra kundbilar. Vi rollade faktiskt lastbilsklarlack på mina kolfiberdelar som vi sedan klossade. Detta gjorde vi 3 gånger innan det var dax för det riktiga klarlacken. Det är faktiskt mer jobb med kolfiber än vad man tror.....


Team Carkings
2 300 Inlägg
6 april 2010
#1160
Henrik Elg skrev:
Det är faktiskt mer jobb med kolfiber än vad man tror.....

Så sant som det är sagt & tyvärr är folk inte riktigt medvetna om detta i många fall, dock inte alla big_smile



Sök